Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@23:16:23 GMT

خط قرمزهای یک سفر دریایی

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۸۷۹۳

خط قرمزهای یک سفر دریایی

رعایت ایمنی در زمان گردشگری دریایی یکی از مهمترین مسائلی است که موجب حفظ سلامت مسافران و جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مسافران دریایی قبل از انجام هرگونه سفر باید نکات ایمنی را رعایت کنند، نکاتی که به طور حتم توجه به آن می‌تواند سطح ایمنی را برای آنها ارتقا داده و از هرگونه خطر احتمالی جلوگیری به عمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساعت ازدحام مسافران در بنادر مرکز استان هرمزگان به گونه‌ای است که بندر شهید حقانی بندرعباس از ساعت ۸ تا ۱۴، بندر شهید ذاکری قشم از ساعت ۱۷ تا ۲۱ و بندر هرمز از ساعت ۱۷ تا ۱۹ دارای بیشترین زمان ازدحام مراجعه کننده هستند و توصیه می‌شود که مسافران زمان دیگری را برای حضور در این بنادر انتخاب کنند.

باید در شرایط نامناسب جوی از سفر دریایی خودداری شود، علاوه بر این باید خاطرنشان کرد که شناور مجاز شناوری است که تحت نظارت بازرسان حفاظت و ایمنی دریانوردی از مبادی مجاز تردد می‌کند، بنابراین با توجه به اینکه سفر با شناورهای غیرمجاز خطرهای زیادی را به دنبال خواهد داشت و هیچ کس حتی بیمه مسئولیت آن را قبول نمی‌کند، باید متقاضیان سفرهای دریایی به این مسائل توجه داشته و آن را رعایت کنند.

عجله در هنگام سوار و پیاده شدن از شناور قبل از پهلوگیری کامل از عوامل بروز حادثه است و پس از سوار شدن خدمه شناور شما را با تجهیزات ایمنی و مسیرهای خروج اضطراری آشنا می‌کنند.

پوشیدن جلیقه نجات در فضاهای روباز شناور الزامی است و نپوشیدن آن باعث جلوگیری از سفر شما می‌شود، علاوه بر این مهم‌ترین اصل در سفر دریایی، شناخت و رعایت نکات ایمنی است زیرا رعایت آنها سلامتی مسافران را تضمین می‌کند.

مسئله دیگری که باید به آن توجه داشت ترک اضطراری شناور فقط با دستور صریح و مستقیم ناخدای شناور است و شوخی‌های خطرناک در شناور یکی از مهمترین عوامل ایجاد حادثه است.
مسافران در صورت بروز هرگونه حادثه روی شناور با مراکز هماهنگی جست‌وجو و نجات دریایی با شماره اضطراری ۱۵۵۰ تماس حاصل کنند و در طول سفر از آلوده کردن دریا پرهیز کنند زیرا زندگی میلیون‌ها انسان و گونه‌های دریایی به خطر می‌افتد.

تاکید می‌شود که با توجه به نزدیکی نوروز و افزایش میزان سفرهای دریایی مسافران با رعایت نکات ایمنی ارائه شده جان خود و عزیزانشان را بیمه کنند و بدانند که عصبانیت و خستگی در طول سفر حادثه آفرین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

کد خبر 6088887 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • پتروشیمی‌ها حق مردم استان بوشهر را بدهند/ لزوم رعایت عدالت
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • توقیف ۳ شناور با ۱۱ میلیارد تومان قاچاق در بوشهر
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی