Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@02:19:06 GMT

معنويت و اخلاق از موضوعات بيانيه گام دوم

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۸۸۳۳

معنويت و اخلاق از موضوعات بيانيه گام دوم

خبرگزاري آريا- معنويت و اخلاق از موضوعاتي است که در بيانيه گام دوم رهبر فرزانه انقلاب اسلامي آمده است.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از صدا و سيما، آيت الله امامي کاشاني در خطبه نخست نماز جمعه تهران افزود: مخاطب اين بيانيه، امت اسلام، ملت ايران و به ويژه جوانان هستند که بايد جهاد و کوشش خود را براي چهل سال دوم انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: توضيح اخلاق در بسياري از کتاب ها آمده است و همه آن را مي دانيم که برخي از مصاديق آن شامل ايمان به خدا، صداقت، پاکي، امانت، رعايت حقوق ديگران و احياي ارزش هاي انساني و الهي است.
آيت الله امامي کاشاني افزود: سوره عصر به طور خلاصه به اين موضوع پرداخته است و خداوند در اين سوره، انسان را به زمان، عمر، ليل و نهار و گردش روزگار توجه مي دهد که از ساعات عمر بايد به بهترين وجه استفاده کنيم.
وي با بيان اين که معناي سوگند خداي متعال به «زمان» يعني توجه دادن به باطن زمان است، گفت: زمان داراي باطني است و گردش روز و شب، بي حساب نيست و بر اساس روايات و تفسير مفسران قرآن منظور از «عصر» در اين سوره، زمان بعثت پيامبر اکرم (ص) و حيات آن حضرت است؛ زيرا اين زمان، مقدس است.
آيت الله امامي کاشاني افزود: برخي ديگر و از جمله امام صادق (ع) مي فرمايد زمان ظهور امام عصر است که حق، طلوع مي کند و بر باطل غلبه مي يابد.
وي با اشاره به نزديک بودن نوروز و لحظه تحويل سال گفت: مردم در اين لحظه، دعاي تحويل سال را قرائت مي کنند و از خداوند مي خواهند حالشان را به بهترين حال تغيير دهد.
آيت الله امامي کاشاني افزود: امانت، صداقت، پاکي و درستي از بهترين حال هاست و برخي مي گويند بايد در وقت نوروز، دعاي «يا مقلب القلوب» را 360 بار بگوييد تا در وجود انسان رسوخ يابد.
وي گفت: انسان همواره بايد به مراقبه و محاسبه اعمال و رفتار بپردازد و از صبح تا پايان شب اين دو موضوع را مورد توجه قرار دهد.
آيت الله امامي کاشاني افزود: اين که امسال چقدر دروغ گفتيم، چقدر رشوه گرفتيم، چقدر فرار مالياتي داشتيم يا ماليات به غلط براي کسبه نوشتيم، فساد مالي که بعضي از ماموران نقل مي کنند، چند بار نمازم قضا شد و چند بار فحش دادم و اين ها از مسائلي است که بايد آن ها را ترک کرد.
وي گفت: گناه را هيچ گاه کوچک نشماريم؛ زيرا گناه انسان را از بين مي برد و برخي گناه را توجيه مي کنند.
آيت الله امامي کاشاني افزود: جوانان، پسران و دختران اين کشور، مراقبه و محاسبه اعمالشان را داشته باشند که چگونه ليل و نهار را بگذرانيم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: معنويت اخلاق بيانيه گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفت بر اساس فرمان ملاهبت‌الله که برای از بین بردن کشت و قاچاق خشخاش صادر شده است، جلوگیری از کشت خشخاش در تمام افغانستان جریان دارد.

مجاهد گفت در شماری از شهرستان‌های ولایت بدخشان خشخاش کشت شده که برنامه تخریب آن آغاز گردیده است تا این پدیده ضد انسانی و قاچاق آن از بین برده شود و هیچ منطقه‌ای از این حکم مستثنی نیست.

وی افزود متاسفانه شماری از متخلفین علیه نیروهای امنیتی که مشغول مبارزه با کشت خشخاش هستند، حمله کرده و باعث ایجاد حوادث ناگواری شدند.

سخنکوی طالبان گفت با هدف بررسی دقیق حوادث متذکره هیئتی به ریاست فصیح‌الدین فطرت رئیس ستاد ارتش، از سوی نخست‌وزیری طالبان تعیین شده تا حادثه را بررسی همه جانبه نموده و گزارش کامل آن را به دفتر نخست‌وزیری ارائه نماید.

گفتنی است که سال گذشته نیز در جریان تخریب مزارع خشخاش در شهرستان درایم، میان کشاورزان خشخاش و نیروهای طالبان درگیری رخ داده و منجر به کشته‌شدن چندین تن از ساکنان محلی این منطقه شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • طنین معنویت سرزمین وحی در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران+ گزارش عکس
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • امروز سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع)است، صلاله ای پاک از رسول الله
  • امام صادق(ع) در مناظرات آموزگار اخلاق و ادب بودند
  • آیت‌الله حسینی بوشهری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • سازمان ملل: بازسازی غزه ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • انتشارات صهبا از کتاب جدید با نام «حدیث مکارم الاخلاق» رونمایی کرد
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!