Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:15:22 GMT

مصلای قدس قم آماده اسکان مردم در مواقع اضطراری است

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۱۸۹۴۱

مصلای قدس قم آماده اسکان مردم در مواقع اضطراری است

قم - ایرنا - رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم با بیان اینکه مصلای قدس قم به عنوان بزرگترین فضای سرپوشیده استان، مکانی مهم در عرصه پدافند غیرعامل در خدمت مردم است گفت: این مکان در مواقع اضطراری به عنوان یک مکان مهم آمادگی اسکان مردم را همواره دارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر ولدان در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر، افزود: همچنین آماده واگذاری بخشی از زمین کنار خیابان مصلای قدس جهت ایجاد پارکینگ طبقاتی به شهرداری هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با تاکید بر اینکه مصلا در خدمت حوزه و پیشبرد حوزه انقلابی است گفت: مصلای قدس در شهر قم به عنوان کانون انقلاب این ظرفیت را دارد که در آن نماز جمعه تراز انقلابی برگزار شود و شورای فرهنگ عمومی کشور می تواند در این زمینه از این مکان الگو برداری کند.
وی با بیان اینکه مصلای بزرگ قدس قم در کنار مضجع نورانی حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران در سپهر فکری، فرهنگی و اجتماعی شهر قم یکی از اماکن مقدس است افزود: پس از زلزله ناگوار بم، مقاوم سازی مصلای قدس در دستور کار قرار گرفت و بر خلاف برنامه زمان بندی شده که قرار بود یک سال بیشتر به طول نینجامد، هشت سال مقام سازی آن طول کشید.
ولدان ادامه داد: با روحیه جهادی همشهریان و جوانان این خطه شریف، سرانجام 20 فروردین 95 مصلای قدس قم پس از حدود 9 سال تعطیلی، بازگشایی شد.
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قم، سال 97 را سالی پر خیر و برکت برای مصلا و نماز جمعه قم دانست و گفت: در عرصه اقامه نماز جمعه در مصلا از 20 فروردین 95 تا کنون قریب 160 نماز جمعه با شکوه برگزار شده است.
وی ادامه داد: ایجاد مهد آدینه، پزشک آدینه، مقر کتاب خوب و اجرای طرح رقابت در خدمت از جمله برنامه های متنوعی بود که در مصلای قدس قم به اجرا در آمد.
ولدان، نماز جمعه را عبادتی وحدت آفرین و دشمن شکن دانست و گفت: برگزاری نشست های سیاسی مختلف و همایش های مختلف فرهنگی، میزبانی از 121 هزار زائر اربعین از 30 استان و 15 کشور جهان و همچنین حضور و سخنرانی جوانان دانشجو، از جمله اقدام های مهم صورت گرفته در مصلای قدس است.
وی نماز جمعه را حج هفتگی و میعادگاه بیعت با امام زمان(عج) دانست و اظهار داشت: زیرساخت ها و امکانات رفاهی مصلا به صورت هفتگی بررسی و در صورت وجود مشکل، پیش از برگزاری آیین نماز جمعه برطرف می شود.
وی تاکید کرد: با کمک های مردمی و خیراندیشان نیکوکار قم، مصلای قدس توانسته بدون داشتن یک ریال ردیف بودجه شهری، استانی و ملی به طور کامل مردمی اداره شود.
ولدان با بیان اینکه در اسلام به جز دو مورد، چیزی به نام مصلای جمعه نداریم گفت: در اسلام مسجد جمعه داریم و بر اساس این رهنمود، بخشی از شبستان اصلی مصلای قدس قم در سال 97 به مسجد جمعه نام گذاری شد و از امسال اعتکاف برای اولین بار در مسجد جمعه قم برگزار می شود.
7404/ 1175

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي مصلاي قدس نماز جمعه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن بیان کرد: در شهرهایی که کماکان مشکل زمین وجود ندارد و زمین برای نهضت ملی مسکن تأمین شده، ثبت نام نیز ادامه دارد و مردمی که شرایط دریافت زمین در این طرح را دارند کماکان می‌توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت نام نهضت ملی مسکن به جز در شهر سمنان و شاهرود، باز بوده و مردم می‌توانند برای دریافت زمین ثبت نام کنند، افزود: در دو شهر بزرگ استان هم سامانه به دلیل تأمین زمین برای افرادی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند مسدود است وگرنه در صورت تأمین زمین باز خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار سمنان بیان کرد: برای تمام کسانی که ثبت نام کرده و پول واریز کرده‌اند در تمام استان زمین پیش بینی شده و اغلب به جز سمنان، این زمین‌ها واگذار شده است و مشکلی در این باره نداریم.

حمیدی با بیان اینکه واگذاری‌های زمین در قالب نهضت ملی مسکن به جز سایت پیام نور سمنان و یک هزار واحدی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شاهرود، مابقی به صورت خودساز هستند، تاکید کرد: دولت زمین را به مردم می‌دهد تا خودشان هر طور می‌خواهند بسازند و در این مسیر از تسهیلات هم بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه موضوع مهم برای دولت آماده سازی زمین‌ها و قطعات و سایت‌ها برای واگذاری به مردم است چرا که مردم باید بلافاصله بعد از دریافت زمین‌ها را بسازند، افزود: در نشست‌های مختلف پیرامون وظایف دستگاه‌های مختلف استان سمنان پیرامون آماده سازی زمین‌ها، تاکید شده است.

معاون استاندار سمنان گفت: شهرداری‌ها وظیفه آماده سازی زمین‌ها و تسطیح آنها برای واگذاری به مردم در قالب نهضت ملی مسکن را در تمام استان سمنان بر عهده دارند که خوشبختانه همکاری خوبی را نیز تاکنون شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 6094827

دیگر خبرها

  • برپایی ۵ میز خدمت در نماز جمعه ارومیه
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت حجت الاسلام والمسلمین محمودی
  • امکان ثبت نام جدید در نهضت ملی مسکن استان سمنان وجود دارد
  • (ویدئو) فرود اضطراری یک هواپیما بر اثر تگرگ شدید
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد اقامه می‌شود
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • نماز خواندن مرد غزه‌ ای زیر آوار ساختمان