Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران، در ادامه بحث خطبه اول درباره سوره «عصر» گفت: از اینکه ملت عزیز و گرانقدر ایران، 22 بهمن به خیابان‌ها آمدند و دشمنان و تبلیغات آنها را از بین بردند قدردانی می‌کنم.

وی افزود: ریشه اینکه مردم کشور این چنین در 22 بهمن به خیابان‌ها می‌آیند همین سوره «عصر» و قسم پروردگار به زمان، عصر پیامبر(ص) و عصر مهدی موعود(عج) است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این 22 بهمن که امام (ره) و شهدای ما به وجود اوردند جلوه‌ای از جلوات پیامبر اکرم(ص) و حضرت مهدی(عج) است. این نور در همه دل‌هاست و همین نور است که همه را به خیابان‌ها می‌کشاند و این چنین اظهار عشق و علاقه می‌کنند. دشمن چون در ظلمت به سر می‌برد این نور را نمی‌بیند.

امامی کاشانی اظهار کرد: اما «ان الانسان لفی خسر» چیست؟ امام صادق(ع) در پاسخ به مفضل می‌فرمایند آنان که از دشمنان ما هستند. این انسان هم جامعه را در برمی‌گیرد هم فرد را. این دشمنان به عصر امام زمان(عج)مربوط می‌شوند و امروز هم این را می‌بینیم که امریکا و رئیس‌جمهور نالایقش با تمام قدرتی که از خود نشان می‌دهد اما همین جمهوری اسلامی، ملت ایران و اسلام گلوی همین ترامپ را گرفته و به دیوار فشار آورده است. این را دنیا قبول کرده که ایران آمریکا را در عراق و سوریه به زمین زده و این کار خداست.

خطیب جمعه تهران ابراز کرد: اما تکلیف ما در ساختن کشور چیست؟ رهبر معظم انقلاب در دیدار با خبرگان فرمودند که دشمن تمام فشار و قدرت حداکثری‌اش را علیه ایران به کار گرفته و ما هم در برابرآنها، امکانات حداکثری فراهم کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سوره «عصر» خداوند امکانات حداکثری را بیان کرده است؛ «الا الذین آمنوا»، باور به خدا، اسلام، انقلاب اسلامی، کشور، ملت و شهدا همه نشانه‌های ایمان است. از طرفی باید اعمال‌مان صالح و درست باشد و کارمان درست باشد و این باید در تمام دستگاه‌های نظام اعم از قانونگذاری، اجرایی و قضایی و مردم باشد؛ «و عملوا الصالحات». همه باید به این وظیفه عمل کنند.

امامی کاشانی بیان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مشکلات اقتصادی باید در داخل حل شود؛ یعنی در داخل باید به تولید اهمیت بدهیم و مراقب باشیم افرادی دزدی و احتکار نکنند و به گرانفروشی دامن نزنند.

وی تأکید کرد: به تمام مفسدان عرض می‌کنم که بالاخره خدای متعال خسارت این اقدامات را به خودت یا نسلت وارد می‌کند. این نوع مفساد جز نابودی انسان نتیجه دیگری ندارد.

خطیب جمعه تهران اضافه کرد: از طرف دیگر باید به کار، مدیریت، وجدان اخلاقی و نظارت دقیق بر همه امور هم توجه شود. وقتی قرار است دشمن از امکانات حداکثری خودش برای فشار به مرمد ایران استفاده کند ما هم باید از امکانات حداکثری استفاده کنیم و نظارت‌ها را بیشتر کنیم و راه‌های حل مشکلات را پیدا کنیم.

ادامه دارد...

منبع: ایکنا

کلیدواژه: آیت الله امامی کاشانی نماز جمعه سوره عصر تحریم امریکا رهبر معظم انقلاب ایکنا 22 بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۱۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم

قهرمان تکواندوی بانوان کشورمان: تندیسی که کسب کردم را کنار مدال های خودم میگذارم و هر روز به مردم کشورم افتخار میکنم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، ناهید کیانی، تکواندوکار ملی‌پوش ایران پس از  کسب بانوی ورزش ایران، اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم از کسب این عنوان و این ارزشمندترین عنوانی است که در کل دوران ورزشم کسب کردم و این لحظه با لحظه کسب مدال جهان برابری می‌کند چرا که توسط مردم انتخاب شدم.

کیانی ادامه داد:

دیگر خبرها

  • نراقی: فردا دانشجویان ایران در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع می‌کنند
  • موضوع حجاب و عفاف از برنامه دشمن و مقابله جبهه کفر برابر حق است
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • مماشات کنیم مقابله با بی حجابی سخت تر می شود
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • کیانی: با تمام وجود برای المپیک آماده می‌شوم / مسئولین المپیک را با تمام امکانات حمایت کنند +فیلم
  • طرح مسطورا موجب دشمن شناسی و تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین می‌شود