Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-28@10:40:50 GMT

هشدار/ فروش قطعات دست دوم به نام نو در بازار

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۰۱۶۵

هشدار/ فروش قطعات دست دوم به نام نو در بازار

سید مهدی کاظمی، سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل در صحبت‌های اخیر خود پیرامون قیمت قطعات یدکی اعلام کرده است که قیمت قطعات در حال حاضر نسبت به سال گذشته چندین برابر شده و اگر اتحادیه لوازم یدکی توان و بازوی نظارت کافی در اختیار نداشته باشد، نمی‌تواند مدیریت مناسبی بر روی بازار داشته باشد.

به گزارش صدای ایران به نقل از عصر خودرو، سید مهدی کاظمی با اشاره به این موضوع که متأسفانه دست اتحادیه‌ها برای نظارت بر بازار فروش قطعات یدکی خودرو محدود است، اعلام کرد که اگر اتحادیه لوازم یدکی اتومبیل بازوی نظارت کافی در دست داشته باشد، بدون شک بازار فروش مدیریت مناسبی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این درحالیست که وقتی ما با یک فروشنده متخلف روبرو می‌شود، توانایی‌های ما فقط به گوشزد یا اخطار ختم می‌شود و اگر بخواهیم این واحد صنفی بسته شود، باید این موضوع را از اتاق اصناف و بعد از آن واحد نظارت اصناف پیگیری کنیم تا در نهایت پس از گذشت 6 ماه توانایی لازم برای برخورد با واحدهای صنفی متقلب را داشته باشیم. این درحالیست که اگر اتحادیه لوازم یدکی اختیار و توانایی کافی داشته باشد، در نخستین تخلف فروشنده مانع از ادامه فعالیت فروش آن خواهیم شد.

سید مهدی کاظمی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد، متاسفانه به تعداد انگشت شمار موضوع فروش قطعات کارکرده به نام نو در سطح بازار دیده شده است که بدون شک ما برخورد لازم با این موضوع را انجام داده‌ایم، البته باید به این مورد توجه داشت که تمامی قطعات دست دوم فروخته شده بجای نو از سوی فروشندگان قطعات یدکی عمدی نیستند، اما از وجود این شرایط به شدت مخالف هستیم و با فروشندگان متخلف برخورد خواهیم کرد.
در پایان اگر قطعات در زمان مقرر ثبت سفارش و در زمان مناسب هم ترخیص شوند، به طور حتم ما شاهد کمبود قطعه در بازار نخواهیم بود و این موضوع به کاهش قیمت و یا کنترل قیمت لوازم یدکی در بازار کمک می‌کند. امروز کمبود قطعه نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش پیدا کرده است، اما نسبت به سه ماهه گذشته 20 درصد شده است که برای رفع آن گمرکات کشور باید اقدامات لازم را در جهت ترخیص آنان انجام دهند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: قطعات دست دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • مستاجران بخوانند؛ پیش‌بینی تازه از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • پیش‌بینی رییس اتحادیه املاک از قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳
  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران
  • جزئیات تکمیلی حادثه آتش‌سوزی در انبارهای شهرری اعلام شد