Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا - ایرنا - ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آستارا تعریف نشدن منات (پول رایج جمهوری آذربایجان) در حوزه ارزی بانک ملی را از دلایل دلالی و ساماندهی نشدن واسطه گران آن در این شهرستان مرزی دانست.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا معاون امور سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری آستارا در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در فرمانداری این شهرستان گفت: برای ساماندهی دلالان و واسطه گران منات در محوطه گمرک و پایانه مسافری این شهرستان، ایجاد صرافی مجاز در آن محدوده پیگیری می شد اما با توجه به وجود شعبه بانک ملی در آن، موافقت لازم بدست نیامد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تعریف نشدن منات در حوزه ارزی بانک ملی و رواج خرید و فروش آزاد آن در چند نقطه آستارا، ساماندهی واسطه گران آن را دشوار کرده است.
ساسانیان افزود: باید میزان ارز همراه مسافر در حین ورود به آستارا در گمرک اعلام شود تا باقیمانده آن در هنگام خروج، به عنوان ارز قاچاق تلقی و ضبط نشود.
یک کارشناس بانک ملی آستارا نیز گفت: منات در شعبه ارزی این بانک تعریف نشده و برای خرید و عرضه دلار با قیمت مصوب، مشکلی نداریم.
رسول امیدی مدیرکل گمرک آستارا پیشتر، حضور و فعالیت دلالان و واسطه گران ارز و کالا در محوطه پایانه مسافری را مشکل ساز دانسته و استقرار نیروی انتظامی برای رفع آن را خواستار شده بود.
در بازار غیر رسمی ارز آستارا در نزدیکی گمرک و پایانه مسافری و چند نقطه از بازار این شهر مرزی، خرید و فروش دلار و منات توسط دلالان و صرافان رونق دارد و قیمت منات از نرخ روز ارز صرافی های کشور تبعیت نمی کند.
حذف روادید برای اتباع جمهوری آذربایجان در سفر به ایران، باعث رفت و آمد روزانه بیش از دو هزار تبعه آن کشور به بندر آستارا شده و آنها اغلب مایحتاج خود را از بازارهای این شهرستان خریداری و به عنوان بار همراه مسافر از کشور خارج می کنند.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان قرار دارد و با جمهوری آذربایجان، 38 کیلومتر مرز زمینی و 15 کیلومتر مرز دریایی دارد.
7124/2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ارز منات بندر آستارا گيلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • برنامه بی‌واسطه با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی