Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی سید محمد جواد شوشتری امروز در آیین اختتامیه کشوری طرح دانشجو معلم قرآن کریم در جهاد دانشگاهی نیشابور اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نخستین نهاد دانشگاهی است که از سال 1360 فعالیت های قرآنی خود را آغاز کرد. مرکز فعالیت های قرآنی دانشجویان همان زمان تاسیس شد که حال تبدیل به سازمان قرآنی دانشجویان کشور شده است که هم اکنون با 8 مرکز به فعالیت خویش ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان قرآنی دانشجویان قرآنی کشور 26 دوره جشنواره و مسابقات قرآنی برگزار کرده که 6 دوره آن مسابقات قرآن دانشجویان در سطح بین المللی بوده است. این ها برکات کار جهادی است که تا عمر داریم، بتوانیم در خدمت قرآن باشیم.

شوشتری با اشاره به طرح دانشجو معلم قرآن کریم در جهاد دانشگاهی تصریح کرد: طی 3 سال اخیر، یعنی سال های 95 تا 97، 35 دوره از این طرح برگزار شد که تنها امسال 10 دوره آن برگزار شده که این نشان می دهد، این حرکت از این جهت پربرکت بوده است. بر همین اساس تاکنون تعداد دانشجویان پذیرفته شده این طرح 1200 نفر بوده است.

رئیس سازمان قرآنی دانشگاهیان ایران تصریح کرد: این دانشجویان از شهرهای مختلف به این طرح آمده اند. این دوره ها پیشتر در شهر کرد، اصفهان شیراز و... برگزار شده و 25 دوره آن در تهران بوده است. این دانشجویان در روستاها، خوابگاه های دانشجویی و... حضور دارند و طالبان قرآن را به روخوانی، روانخوانی و نهایتا تدبر در قرآن آموزش می دهند.

وی با بیان اینکه یکی از تربیت شدگان این طرح طی یک سال توانسته تا 313 جلسه آموزشی برای علاقه مندان برگزار کند، گفت: این لطف خداوند نسبت به این مجموعه است و امیدواریم از این طریق فرهنگ قرآنی را در این روزگاری که تلاش بر این است که جوانان این مملکت از اسلام و قرآن دور شوند، توسعه دهیم. البته بخشی از ای فاط=صله گرفتن جوانان از قرآن به رفتار ما بازمی گردد اما بخشی از آن هم به هجمه دشمنان مربوط است.

شوشتری خاطرنشان کرد: تلاش است این طرح در سال های آینده در شهرهای کوچک تر برگزار شود تا به بخش هایی که کمتر مورد توجه قرر می گیرد، توجه ویژه ای شود. این تمرکززدایی در برنامه های جهاد دانشگاهی اصل است. در سال های آینده سازمان قرآنی دانشگاهیان ایران چند برنامه جدید دارد که موافقت آن هم اخذ شده که امیدواریم با ارای این برنامه ها حضور پررنگ تری در فضای مجازی داشته باشیم تا کمک بیشتری به عاشقان قرآن شود.

در ادامه میثم لعل عوض پور، مدیر جهاد دانشگاهی نیشابور، اظهار کرد: خدا را شاکریم که در سال 97 این سعادت نصیب جهاد دانشگاهی شد که با جشنواره قرآنی دانشجویان کار را آغاز و با این طرح سال را به پایان می بریم. این طرح طی 3 سال در سطح کشور با 100 ساعت آموزش قرآن همراه است. ما خواهان این بودیم که این طرح در نیشابور آغاز شود و از دی ماه این طرح آغاز شد و هم اکنون بیشتر از نیمی از این طرح تمام شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی فعالیت های قرآنی طرح دانشجو معلم قرآن کریم قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۰۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش از شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید میکائیل باقری، عصر امروز _سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت_ در جمع شرکت‌کنندگان مسابقات استانی قرآن، عترت و نماز کهگیلویه و بویراحمد که به میزبانی شهرستان چرام برگزار شد، اظهار کرد: در ۷۴۰ منطقه آموزش و پرورش کشور، ۱۶۰۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که پس از برگزاری مسابقات استانی ۷۵ هزار نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی افزود: مسابقات پسران در اوایل مرداد به میزبانی مشهد مقدس و دختران در نیمه مرداد به میزبانی استان مازندران برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز در ۱۲ رشته و در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی قرآن، عترت و نماز در سطح کشور شرکت کردند.

در ادامه محمد جمالی‌آرند سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: در مرحله استانی چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در شهرستان چرام تعداد ۱۲۰۰ نفر پسر و دختر در ۱۲ رشته شرکت کرده‌اند.

وی افزود: داوری این مسابقات را ۳۸ نفر بر عهده دارند که پس از داوری تعداد ۶۰ نفر به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

کد خبر 749505

دیگر خبرها

  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود