Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد- ايرنا - سفر رئيس‌جمهوري به عراق براي نظام برکت داشت، رجب ماه خودسازي است، لزوم همکاري در برگزاري آئين اعتکاف و ملي شدن صنعت نفت اقدامي سرنوشت‌ ساز بود از جمله محور سخنان ائمه جمعه شهرهاي ابرکوه، بهاباد، مهريز و ندوشن بود.

به گزارش ايرنا امام‌جمعه ابرکوه با اشاره به سفر هفته جاري رئيس‌جمهوري ايران به عراق گفت: اين سفر پيام‌ها و دستاوردهاي با برکتي براي نظام ، کشور و ملت داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام سيد ابراهيم حسيني در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر ابرکوه افزود: ايجاد تسهيلات رايگان براي صدور رواديد براي زائران و تفاهم‌نامه‌ها براي لايروبي اروندرود، نفت، تجارت ، بهداشت، حمل‌ونقل ازجمله اين دستاوردهاست .
وي اظهار داشت: مقدمات سفر هيئت ايراني که از سه هفته قبل فراهم‌شده بود، موجب خشم و عصبانيت مثلث شوم آمريکا، انگليس و اسرائيل شد .
رئيس شوراي فرهنگ عمومي ابرکوه ادامه داد: سفر مقامات غربي، آمريکايي به عراق سرزده و بدون اعلام قبلي بود و به‌تازگي دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا هم با چراغ خاموش، شبانه و بدون استقبال مقام‌هاي عراقي وارد اين کشور شد.
حسيني تصريح کرد: به لطف خدا سفر رسمي دکتر روحاني و هيئت بلندپايه ايراني مملو از مودت و علاقه در مناسبات راهبردي و همراه با استقبال گرم و رسمي مقام‌هاي عراقي بود.
خطيب جمعه ابرکوه تصريح کرد: در آستانه اين سفر، آمريکا خشم خود را با قرار دادن نام حشد الشعبي( نيروهاي مردمي) عراق در ليست گروه‌هاي تروريستي نشان داد و همزمان هم انگليس حزب‌الله را تروريست معرفي کرد.
وي يادآور شد: عربستان هم به نيابت از اين 2 کشور خبيث به بمباران مردم بي‌دفاع يمن پرداخت که در يک مورد آن 23 زن و کودک به شهادت رسيدند.
حسيني همچنين به اعطاي نشان ذوالفقار که بالاترين نشان افتخار نيروهاي مسلح است به سردار سرافراز سپاه قدس سليماني از سوي مقام معظم رهبري اشاره کرد و گفت: اين نشان از رضايتمندي مقام معظم رهبري از اين سرباز فداکار اسلام و نشانه‌اي از قدرداني ملت‌هاي مسلمان ايران ، عراق ، سوريه ، افغانستان ، پاکستان و لبنان از وي دارد.
امام‌جمعه ابرکوه به انتصاب حجت‌الاسلام ‌والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي به رياست قوه قضائيه از سوي رهبري اشاره کرد و يادآور شد: از رئيس جديد اين قوه انتظار است با انگيزه مضاعف و با به‌کارگيري تجارب خوب و موفق گذشته خود در دستگاه قضا وارد مرحله جديدي از نمايش اقتدار انقلابي شود که زيبنده گام دوم انقلابي باشد.
وي در ادامه با تسليت سالروز رحلت يادگار حضرت امام مرحوم سيد احمد خميني افزود: وي سرباز فداکار ولايت و مشاوره‌اي امين براي امام (ره) و سنگ صبور انقلاب بود.
7540/ 2047/
** بهاباد
امام‌جمعه موقت بهاباد به رجب و ايام البيض اشاره کرد و گفت: رجب ، ماه خودسازي و استجابت دعاست.
حجت‌الاسلام محمدعلي اخوان بهابادي در خطيه هاي نماز جمعه اين هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعايت تقواي الهي به فضيلت‌هاي اين ماه اشاره کرد و افزود: علاوه بر اين‌که تمامي ماه رجب از فضيلت و منزلت خاصي براي عبادت و بندگي برخوردار است، برخي ايام در اين ماه هست که از فضيلت بيشتري برخوردارند و اعمال خاصي براي آن ذکرشده و به اعمال و ادعيه آن توجه شده است.
امام‌جمعه موقت بهاباد ولادت با سعادت نخستين امام شيعيان جهان امام علي (ع) و روز پدر را تبريک گفت و اظهار داشت: حضرت علي نخستين فردي بود که در خانه کعبه به دنيا آمد و شخصيتي با عظمتي داشت .
وي همچنين به 13 رجب آغاز ايام البيض و اعمال عبادي و معنوي «اعتکاف» اشاره کرد و اظهار داشت : اعتکاف خلوت دل براي نزديک‌تر شدن به معبود است .
امام‌جمعه موقت بهاباد تصريح کرد : اعتکاف، فرصتي براي عبادت عارفانه و خودشناسي و بازگشت به خويشتن‌ است و اعمال عبادي اعتکاف با توجه به برکات و ثمره‌هايي که در جهت سازندگي معنوي و روحاني افراد دارد، از بعدي تربيتي براي سازندگي انسان و تربيت ديني و معنوي او برخوردار است .
رئيس حوزه علميه بهاباد به سفر رئيس‌جمهور و هيئت همراه به عراق اشاره کرد و گفت : اين سفر به کشور دوست و همسايه ايران يعني عراق که با استقبال گرم مقامات اين کشور همراه بود سبب ايجاد روابط بين دو کشور و ترس دشمنان ازجمله عصبانيت آمريکا از اين سفر شد.
امام‌جمعه موقت بهاباد به تفاوت سفر رئيس‌جمهوري ايران و آمريکا به عراق اشاره کرد و افزود : اولين نکته در تفاوت اين سفر با سفر مقامات ساير کشورها به عراق است، سفر هيئت ايراني از سه هفته پيش به‌صورت رسمي اعلام شد .
وي ادامه داد: حال آن‌که سفر مقامات برخي از کشورهاي منطقه و غربي ازجمله سفر مقامات آمريکا به عراق همواره سرزده و بدون اعلام قبلي است، اخيراً ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا شبانه و به‌صورت دزدانه به عراق رفت درحالي‌که از سال 2003 تاکنون آمريکا در عراق پايگاه نظامي دارد و ادعاي رهبري جهاني را نيز سر مي‌دهد.
اخوان بهابادي ادامه داد: دوم آن‌که شرايط حاکم بر دو کشور و منطقه از نکات قابل‌توجه در اين سفر است از سوي ديگر موضوع اقتصاد از اولويت‌ها و محورهاي اصلي دو کشور است.
وي تصريح کرد: از نکات قابل‌توجه واکنش آمريکايي‌ها به اين سفر بود که نشانگر خشم و هراس آن‌ها از توسعه و تقويت مناسبات ايران و عراق است
وي به انتصاب رئيس جديد دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: براي آقاي رئيسي، آرزوي موفقيت داريم و اميدواريم برخورد با فساد و مفاسد اقتصادي به‌صورت جدي در دستگاه قضا انجام شود.
امام‌جمعه موقت بهاباد به گراني‌هاي اخير خصوصاً در ايام عيد اشاره کرد و بابيان اينکه گراني‌هاي اخير ريشه داخلي دارد و بايد همه دست‌به‌دست هم دهيم تا مشکلات اقتصادي در کشور رفع شود گفت: مسئولان بايد باروحيه جهادي کار کنند و درشان مردم ما نيست که دچار اين مشکلات شوند.
اعطاي نشان فرمانده کل قوا به سردار سليماني و تبيين حکم مقام معظم رهبري به رئيسي‌ ، انفجار بمب در مراسم نماز جمعه تهران توسط منافقين کوردل (1363ش)، رحلت يادگار امام حاج سيد احمد خميني (1373 ش)، ولادت جوادالائمه(ع) (195 ق)، تصويب ملي شدن صنعت نفت ايران (1329ش) از ديگر موضوعاتي بود که موردبحث امام‌جمعه موقت بهاباد قرار گرفت .
مرکز شهرستان 20 هزارنفري بهاباد در فاصله 200 کيلومتري جنوب شرقي استان يزد قزاردارد.
9877/ 2047/
** ندوشن
امام‌جمعه موقت ندوشن با اشاره به 29 اسفند روز ملي شدن صنعت نفت ايران گفت: ملي شدن نفت، اقدام سرنوشت‌ساز ايران عليه استبداد، استکبار و استعمار بود.
حجت‌الاسلام سيد علي طباطبايي در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته ندوشن اين روز را روز قطع دست اجانب از سرمايه ملي ايران و پيروزي بزرگ دانست و افزود: با ملي شدن نفت هرگونه اکتشاف، استخراج و بهره‌برداري از نفت ايران بدون دخالت خارجي‌ها انجام شد.
امام‌جمعه موقت ندوشن در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز ديدار رئيس و نمايندگان مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب و فرمايشات معظم له را يادآور شد و افزود: انقلاب اسلامي ايران بر پايه اسلام و تقوا پايه‌ريزي شد و خداوند به اين نظام عزت و آبرو داد و آن را حفظ مي‌کند.
حجت‌الاسلام طباطبايي به در پيش بودن عيد نوروز باستاني اشاره کرد و يادآور شد: نوروز بر اصل نظافت، پاکيزگي، دوستي و مودت استوار است مورد تائيد اسلام است.
وي اظهار داشت: همان‌گونه که در ايام نوروز خانه‌ها را تمييز مي‌کنيم بايد به خانه‌تکاني دل‌هاي خود نيز بپردازيم و کدورت‌ها را دور بريزيم و به نسبت به يکديگر احسان و نيکوکاري کنيم.
وي بر دستگيري از مستمندان و نيازمندان در ايام نوروز تأکيد کرد و در بخشي از خطبه‌هاي نماز مشکلات اقتصادي و معيشتي مردم را يادآور شد و بر رفع آن توسط مسئولان تأکيد کرد.
امام‌جمعه موقت ندوشن با اشاره به ايام البيض در ماه رجب بر حضور گسترده‌تر مردم و جوانان در آيين‌هاي اعتکاف تأکيد کرد و گفت: خوشبختانه هرسال شاهد حضور چشمگيرتر مردم و جوانان در آئين هستيم.
گرامي داشت ولادت باسعادت حضرت امام جواد و حضرت علي (ع) و روز پدر از ديگر محورهاي خطبه‌هاي نماز جمعه ندوشن بود.
6198 / 2047
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید

امام جمعه قم گفت: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیین تودیع و معارفه دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم با حضور آیت‌الله سید محمد سعیدی در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

 آیت‌الله سعیدی با اشاره به در پیش بودن شهادت امام صادق علیه‌السلام اظهار داشت: ایشان در زمانی بودند که بعد از پیامبر (ص) احکام اسلام دچار خلل و انحراف شده و مذاهب مختلفی در شیعیان و اهل‌سنت تشکیل شده بود و با فعالیت امام صادق علیه‌السلام مذهب شیعه که همان مذهب پیامبر اکرم و سلوک ایشان بود به‌عنوان مذهب جعفری نامیده شد.

 وی با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت بر لزوم تبیین شخصیت و جایگاه حضرت معصومه (س) تأکید کرد و گفت: حضرت معصومه (س) دختر نمونه آل الله بودند که باوجوداینکه ازدواج نکرده بودند تأثیرگذاری زیادی داشتند و این حرم مطهر یک نمونه از تأثیرات ظاهری ایشان است.

امام‌جمعه قم با تقدیر از زحمات و تلاش‌های حجت‌الاسلام گرجی در جایگاه دبیری ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر استان قم افزود: فعالیت‌های حجت‌الاسلام گرجی در ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم جامع و ارزشمند بود و من از ایشان تشکر می‌کنم.

 وی با بیان اینکه زیرساخت‌های فعالیت جدی در عرصه امربه‌معروف فراهم شده و دبیر جدید این ستاد باید بدون توجه به حواشی به انجام‌وظیفه و مأموریت خود بپردازد عنوان کرد: باید تلاش شود که در زمینه امر به معروف و نهی از منکر و عفاف و حجاب که از دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری است در سطح استان هم‌افزایی صورت گیرد.

 آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه مردم به دنبال خروجی این تشکیلات و نهادها هستند افزود: این امکانات، استعدادها و ظرفیت‌ها باید خروجی ملموسی برای مردم داشته باشد و خروجی ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر اولاً باید کاهش ناهنجاری‌ها در جامعه باشد و ثانیاً باید با افرادی که جاهلانه و از روی ناآگاهی اقدام به ناهنجاری می‌کنند تذکر داده شود و با افرادی که از روی قصد و غرض به دنبال به‌هم‌ریختن زیست عفیفانه مردم هستند برخورد جدی شود.

 وی با اشاره به پای‌کار آمدن نیروی انتظامی در اجرای طرح نور بر لزوم پشتیبانی از نیروی انتظامی تأکید کرد و گفت: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده بنابراین باید همه افراد و نهادهایی که مسئولیت دارند نیروی انتظامی و ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را در زمینه اجرای قانون عفاف و حجاب یاری کنند.

 تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اقدامات فراوانی در زمینه عفاف و حجاب انجام شده است، تصریح کرد: باید فعالیت‌های ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گیرند و جلوی بسیاری از شایعات و شبهه‌افکنی‌های دشمن گرفته شود.

در این نشست حجت‌الاسلام گرجی دبیر سابق ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم گزارشی از دوره دو سال و نیمه مسئولیت خود ارائه کرد.

 همچنین حجت‌الاسلام کرباسی دبیر جدید ستاد امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قم نیز بر مردم پایه بودن این ستاد تأکید کرد و گفت: وظیفه ستاد این است که زیر ساخت لازم را فراهم کند که مردم به میدان بیایند و کنش و وظیفه شرعی خود را که همان امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است انجام دهند.

 وی افزود: تلاش ما این است که در استان قم هم‌افزایی نهادهای مسئول در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را بیش از گذشته رقم بزنیم و تجربه تشکیل قرارگاه ناظران در تهران را در قم نیز اجرایی کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • پخش ویژه برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • قدردانی از ۴۳ استاد سرآمد آموزشی استان کرمان
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • بافت زنده، ارزشمندوتاریخی شهرندوشن مرمت وبازسازی می‌شود
  • دیدار امام جمعه اردبیل با سه معلم پیشکسوت اردبیلی
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • دستور ساواک برای بازرسی از عروس امام