Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ​​​​​​​"رجب طيب اردوغان"گفت: درصورت لزوم، پرونده قتل "جمال خاشقجي" ، روزنامه ‌نگار منتقد رژيم سعودي را به دادگاه بين‌المللي ارجاع خواهد کرد.
"رجب طيب اردوغان" رئيس جمهوري ترکيه اظهار کرد: ترکيه موضوع قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودي را پيگيري خواهد کرد و در صورت لزوم اين هفته اين موضوع را به دادگاه بين‌المللي خواهد کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئيس جمهوري ترکيه همچنين از رويکرد دوگانه اروپايي‌ها درقبال پرونده قتل "جمال خاشقجي" انتقاد کرد.
سخنان "اردوغان" درحالي است که دفتر رياست جمهوري ترکيه روز چهارشنبه گذشته (22 اسفند) در بيانيه اي با تاکيد بر ادامه تلاش ها براي روشن شدن نتايج تحقيق درباره پرونده قتل "جمال خاشقجي"، مواضع هيأت حقوق بشرعربستان را در اين خصوص، غيرقابل قبول خوانده بود.
دولت آنکارا همچنين برادامه تلاش ها براي روشن شدن نتايج تحقيق درباره پرونده قتل "جمال خاشقجي" تاکيد کرد.
درواکنش به اين موضع دولت آنکارا و تحرکات ترکيه در سطح منطقه و جهان، "بندر بن محمد العتيبان " رئيس هيات حقوق بشر رژيم سعودي، دراظهارات اخيرخود، ازمخالفت دولت رياض با بين المللي کردن پرونده قتل "جمال خاشقجي" خبر داد. اين مقام رژيم سعودي تصريح کرد: "هرگونه تلاش براي بين‌المللي کردن به پرونده قتل خاشقجي ، تلاش براي ضربه زدن به حاکميت عربستان سعودي و مداخله در امور اين کشور است."
مخالفت رژيم سعودي با بين المللي شدن پروند قتل "جمال خاشقجي"درحالي است که پيش از اين، تحرکات دولت ترکيه به بين المللي شدن اين جنايت بزرگ، انجاميده است.
"ياسين اوکتاي" مشاور رئيس جمهوري ترکيه در ماه گذشته ميلادي، تاکيد کرده است که، آنکارا براي روشن شدن جزئيات پرونده قتل "جمال خاشقجي" روزنامه نگار منتقد رژيم سعودي، از پليس بين الملل (Interpol) کمک گرفته است.
در عين حال، انتقاد ترکيه از اتحاديه اروپا و دولت آمريکا مبني بر تلاش براي سرپوش گذاشتن بر پرونده قتل جمال حاشقجي، همگي از بين المللي شدن اين پرونده حکايت دارد. ورود سازمان ملل به پرونده قتل ستون نويس 59 ساله روزنامه واشنگتن پست آمريکا، دراين ارتباط، بي تاثير نبوده است.
تحقيقات سازمان ملل در مورد اين پرونده عليرغم کارشکني هاي رژيم سعودي همچنان ادامه دارد و گزارشگر ويژه سازمان ملل اخيرا" در گزارش اوليه خود، اعلام کرد: "شواهد و قرائن نشان مي‌ دهند که قتل خاشقجي توسط مقامات عربستان سعودي برنامه‌ريزي و اجرا شده است".
تحرکات دولت آنکارا در زمينه مشخص شدن آمر و يا آمريان قتل روزنامه نگار منتقد سعودي در کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه، نشان دهنده جدي بودن مقام هاي آنکارا براي گره گشايي هر چه سريعتر از ابعاد مختلف رازهاي اين معماي سر به مهر است.
درمجموع شکي نيست که، افکار عمومي جامعه جهاني از فجايع قتل جمال خاشقجي و موارد مشابه آن، هيچگاه کوتاه نخواهد آمد.
همانگونه که رژيم سعودي تحت فشارهاي بين المللي مجبور شد قتل منتقد رژيم سعودي در کنسولگري عربستان در استانبول ترکيه را به عهده بگيرد، انتظار مي رود با محاکمه "محمد بن سلمان" وليعهد بي تجربه رژيم سعودي، به اين قائله پايان دهد. 139/118
نويسنده: محمد علي طالبي خاکياني
کليدواژه ترکيه عربستان جمال خاشقجي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند

به گزارش تابناک، روزنامه ایران نوشت: یک سال قبل دختر ۱۷ ساله‌ای به نام مهتاب به همراه مادرش با مراجعه به پلیس آگاهی مدعی شد از سوی 4 پسر مورد تعرض قرار گرفته است.وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: دو هفته قبل در مسیر مدرسه با پسری به نام نیما آشنا شدم و چند روز باهم مکالمه تلفنی داشتیم و او به من ابراز علاقه کرد، بعد از یک هفته هم با هم قرار گذاشتیم تا همدیگر را ببینیم.

من هم برای اینکه تنها نباشم با دوستم نسرین به سر قرار رفتم. نیما هم با برادر، پسرعمو و یکی از دوستانش به نام شهرام سر قرار آمد، آنها ما را سوار خودروی‌شان کردند و به بهانه تفریح و گشت وگذار در خارج از شهر ما را به بیابان‌های ورامین بردند. وقتی به آنجا رسیدیم ناگهان حس بدی پیدا کردم چون آنجا محلی برای تفریح نبود، از نیما خواستم تا برگردیم اما آنها بدون توجه به اعتراض من و دوستم به ما حمله کرده و به زور به ما تعرض کردند، بعد هم ما را در نزدیکی خانه‌مان از ماشین پیاده کردند. وقتی وارد خانه شدم آن‌قدر وضعیت پریشانی داشتم که مادرم خیلی سریع با دیدن من متوجه شد اتفاقی برایم افتاده است. من هم موضوع را برایش تعریف کردم و تصمیم گرفتیم از آنها شکایت کنیم. البته نسرین به خاطر ترس از اینکه خانواده‌اش متوجه موضوع نشوند شکایت نکرد.

با ثبت این شکایت، مأموران 4 پسر جوان را ردیابی و بازداشت کردند.پس از بازداشت متهمان، نسرین هم با مراجعه به پلیس آگاهی از 4 متهم شکایت کرد.در ادامه دو شاکی پرونده با دستور قضایی به پزشکی قانونی فرستاده شدند و کارشناسان این سازمان پس از معاینه و بررسی آثار ضرب و شتم، تعرض به دو دختر جوان را تأیید کردند.با تکمیل تحقیقات برای 4 متهم پرونده کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 5 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای این جلسه مهتاب به جایگاه رفت و گفت: اعتماد بی‌جای من باعث شد تا زندگی خودم و دوستم نابود شود. ما در آن بیابان التماس می‌کردیم و اشک می‌ریختیم اما نیما و آن 3 نفر بدون توجه به التماس و گریه‌های ما به طرز وحشیانه‌ای کتک‌مان زدند و تعرض کردند. از آن روز به بعد یک لحظه آرامش ندارم و به لحاظ روانی آسیب زیادی دیده‌ام. به همین خاطر حاضر نیستم آنها را ببخشم و برای آنها درخواست اشد مجازات دارم.

پس از آن نسرین به جایگاه رفت و درحالی که اشک می‌ریخت، گفت: همه واقعیت را مهتاب گفت اما من فقط این را می‌گویم که این 4 نفر کاری کردند که از ترسم نمی‌خواستم به خانه‌مان برگردم و در نهایت هم به خاطر عواقب این موضوع واقعیت را به خانواده‌ام نگفتم. حتی از ترس اینکه آنها دوباره آزارم دهند یا خانواده‌ام پی به این ماجرا ببرند، تصمیم گرفتم شکایت نکنم تا اینکه متوجه شدم آنها دستگیر شده‌اند و بعد شکایت کردم. حالا هم نه رضایت می‌دهم و نه می‌بخشم و درخواست حکم اعدام برای متهمان دارم.سپس 3 متهم یک به یک به جایگاه رفتند و اتهام تجاوز به عنف را نپذیرفتند و ادعا کردند که با 2 شاکی پرونده دوست بودند و رابطه با میل و خواسته دوطرف صورت گرفته بود.

شهرام ۱۷ ساله هم که از کانون اصلاح و تربیت به دادگاه منتقل شده بود، اتهامش را نپذیرفت و مدعی شد مهتاب و دوستش را آزار نداده است.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده، گزارش‌های کارشناسان پزشکی قانونی و پلیس، دو برادر و پسر عموی‌شان را به اعدام محکوم کردند و از آنجا که شهرام در زمان ارتکاب جرم زیر سن 18 سالگی بوده، به ۵ سال حبس محکوم شد.

دیگر خبرها

  • ترکیه به تلاش برای توقف جنگ وحشیانه علیه غزه ادامه می دهد
  • نتانیاهو از پیگرد قضایی و سیاسی پس از جنگ می‌ترسد
  • خودداری سفارت ایران در فرانسه از پیگرد قضایی فرد مهاجم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز به اعدام محکوم شدند
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • اعدام و حبس برای عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز
  • حکم عاملان تعرض به ۲ دختر دانش آموز اعلام شد