Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@09:36:35 GMT

فساد اخلاقی کشیش‌ها به لهستان رسید

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۱۲۶۱

فساد اخلاقی کشیش‌ها به لهستان رسید

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد مقامات کلیسای لهستان از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۸ میلادی ۳۸۲ نفر از افراد زیر سن قانونی را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از یورو نیوز، این خبر از سوی کلیسای لهستان و در پی تحقیقاتی منتشر شد که با موضوع سو استفاده از کودکان توسط روحانیون در کشورهای مختلف انجام شده و از رسوایی‌های مشابهی از جمله در کشورهای شیلی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و ایرلند پرده برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش ۱۹۸ تن از قربانیان این آزارهای جنسی کمتر از ۱۵ سال سن داشتند.

بیشتر بخوانید:

تعلیق ۱۵۲ کشیش در مکزیک به اتهام آزار جنسی کودکان ۱۰۰۰ مورد آزار جنسی کودکان تنها در ۴ ماه!

اسقف اعظم مارک جدراشوفسکی در یک نشست خبری گفت: «این مساله واقعاً دردناک و غم‌انگیز است بویژه آنکه به مردمی مربوط می‌شود که زندگیشان را صرف خدمت به کلیسا کرده بودند. یک اعتماد اجتماعی به کلیسا وجود داشت و این اعتماد به شکلی غم‌انگیز از بین رفت.»

اسقف‌های لهستان در سال گذشته میلادی از قربانیان آزار روحانیون پیشین تقاضای عفو کردند. آنها همچنین شروع به جمع‌آوری داده‌ها برای ارزیابی مقیاس این رسوایی کردند.

ماه گذشته نیز خیریه لهستانی «Have no fear» که از قربانیان آزارهای جنسی حمایت می‌کند، گزارش دیگری را برای پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان فرستاد که نشان می‌داد از نیمۀ دهه ۵۰ میلادی تا کنون دست‌کم ۳۸۴ نفر از افراد زیر سن قانونی از سوی کلیسای لهستان مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.

از نظر کنشگران اجتماعی شمار واقعی این قربانیان بیش از رقم‌های گزارش داده شده است. بر این اساس خیریه «Have no fear» خواستار تشکیل کمیته‌ای برای ارزیابی مقیاس واقعی این رسوایی و دسترسی به اسناد کلیسا در موضوع آزار کودکان، همچنین اخراج اسقف‌هایی شد که در ارتکاب این جرایم مسئول بوده‌اند.

لهستان یکی از مذهبی‌ترین کشورهای اروپا محسوب می‌شود. نزدیک به ۸۵ درصد از جمعیت ۳۸ میلیون نفری این کشور، مسیحی کاتولیک هستند و نزدیک به ۱۲ میلیون نفر از آنها هر یکشنبه در آئین مذهبی مس شرکت می‌کنند.

در این کشور کشیش‌های کاتولیک از اعتبار اجتماعی بالایی برخوردارند و به همین دلیل افرادی که قربانی آزار جنسی روحانیون شده‌اند اغلب از سوی مؤمنان مسیحی متهم به دروغگویی می‌شوند؛ حتی پس از آنکه متهمان به این آزار به زندان فرستاده می‌شوند.

مقامات کلیسای کاتولیک لهستان اکنون باید دربارۀ چگونگی برخورد با پیامدهای این رسوایی تصمیم بگیرند.

کلیسا هم اکنون پرونده‌ای را به دادگاه عالی لهستان فرستاده و خواستار لغو حکمی شده است که می‌گوید باید مبلغ ۱ میلیون زلوتی (۲۶۳ هزار یورو) به زنی که در سیزده سالگی بارها از سوی کشیش محلی مورد تجاوز قرار گرفته، پرداخت شود. حکمی که در این پرونده علیه کشیش کاتولیک صادر شد، حکمی تاریخی در موضوع جبران خسارت و حمایت از یک قربانی سو استفاده جنسی در لهستان محسوب می‌شد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی فساد اخلاقی کلیسا کودک آزاری لهستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ اسماء وردیان محقق موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی مشهد در تحقیقی جالب با استفاده از آنتوسیانین، کورکومین و نسبت بهینه آنها بر روی بستر نانوفیبرکیتین موفق به تولید جوهر و نشانگر حساس به پی‌اچ برای پایش فساد میگو با چشم غیرمسلح شد.

در این طرح جوهر هوشمند سبز از ضایعات پوسته میگو (نانوفیبر‌های کیتین) و ترکیب دو رنگدانه طبیعی کورکومین و آنتوسیانین بدست آمده از گلبرگ زعفران برای پایش تازگی میگو در طول مدت نگهداری در یخچال ساخته شد. این جوهر هوشمند حتی پس از نگهداری به مدت شش ماه در دما‌های مختلف همچنان پایدار بودند.

غذا‌های دریایی به عنوان منبع غنی از ویتامین‎ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب غیراشباع بخش مهمی از سبد غذایی هستند.

این غذا‌ها حتی در شرایط نگهداری مناسب نیز مستعد فساد هستند و پایش تازگی آن‎ها ضروری است.

برچسب های هوشمند با قرار‌گیری در محیط بسته‌بندی می‌توانند به صورت خودکار فعال شده و به مصرف‎ کننده اطلاعات بصری در خصوص سلامت و تازگی محصول ارائه دهند.

دیگر خبرها

  • مارچینیاک بازی برگشت رئال - بایرن را سوت می‌زند
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای؛ کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • لبه تیغ
  • دانش‌آموزان و کودکان قربانیان اصلی جنایات اسرائیل هستند
  • بحران کاریزما در پرسپولیس؟ | اتفاق آـزار دهنده در بازی با سپاهان
  • سایه مستدام جنگ بر اروپای مدعی دیپلماسی
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی