Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: روزهای گذشته برخی اخبار در مورد تشکیل دادگاه «سلمان خدادادی» و صدور حکم در این مورد حکایت داشت که رئیس دادگستری استان تهران با اظهاراتش این موضوع را تایید کرد ولی این حکم را غیرقطعی دانست.

برای پیگیری موضوع به سراغ محمدجواد جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس رفتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، صدور حکم در مورد «سلمان خدادادی» را رد کرد و گفت: تا کنون چنین موردی به دست هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نرسیده است.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان با توجه به اختیاراتی که دارد نمی تواند حکم تعلیق را صادر کند. همچنین اگر حکمی برای یک نماینده صادر شود از آن‌ مرجع به اطلاع ما خواهد رسید، اگر چنین موضوعی بود به ما اطلاع داده می‌شد اما تا سه شنبه هفته جاری هیچ مطلبی در این خصوص به ما گزارش نشده است.

البته اخبار ضدونقیض گویی‌ها در مورد این حکم و جزئیات آن وجود داشت تا اینکه امروز خبرگزاری قوه قضائیه با انتشار خبری به نقل از غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران این موضوع را تلویحا تایید کرد.

غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در رابطه با حکم دادگاه یکی از نمایندگان مجلس گفت: این رای تازه صادر شده و غیرقطعی است.
وی افزود: به استناد ماده ۳۵۲قانون آیین دادرسی کیفری و نیز به استناد ماده ۳۵۳ همان قانون به جهت غیر قطعی بودن دادنامه از بیان جزئیات رای دادگاه قانونا معذور می‌باشیم.

با توجه به اینکه اسماعیلی نامی از این نماینده نبرده است ولی به نظر می‌رسد صدور این حکم مربوط به «سلمان خدادادی» است و پیگیری‌های ما هم حکایت از این دارد که این خبر مربوط به خدادادی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، مخاطبان گرامی با ثبت سوژه‌ای در بخش «فارس من» با عنوان «لزوم پیگرد قانونی نماینده مجلس متعرض به ناموس مردم که منجر به خودکشی یک دختر شد» خواستار پیگیری این موضوع شدند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی

 عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس درباره قرارداد ۲ میلیارد یورویی شهرداری تهران با چین گفت: «شهرداری می‌تواند با کشورهای خارجی قرارداد ببندد اما نه قراردادهای پنهانی یا دارای ایرادات. وزارت کشور هم در این مورد نظریه تخصصی خود را می‌دهد. اما دستگاه‌های نظارتی باید به این موارد ورود پیدا کنند.»   به گزارش عصر ایران؛ احمد علیرضابیگی به روزنامه هم میهن گفت: «شورای شهر بر عملکرد شهرداری نظارت دارد و باید براساس چارچوب‌ها عمل کند. اما دستگاه‌های نظارتی هم باید بر عملکرد دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری نظارت داشته باشند. اینطور به نظر می‌رسد که نظارت و خوفی از این دستگاه‌ها وجود ندارد. بنابراین هر کسی هر جا ایستاده فکر می‌کند باید چپاول کند.»   علیرضابیگی با اشاره به اینکه تمام این موضوعات سیاسی است، تاکید کرد: «این به نوع حکمرانی در کشور برمی‌گردد. در مدل حکمرانی کنونی اراده مردم را به حداقل رسانده‌ایم. وقتی مردم حس کنند نظر و اراده آنها تعیین‌کننده است، نظارت را توسعه می‌دهند و نتیجه آن روی کار آمدن شورای شهری است با پشتوانه مردمی که به مردم بدهکار است و باید پاسخگوی شهروندان باشد؛ چراکه باز هم باید درِ خانه مردم برود برای گرفتن رای؛ پس سعی می‌کند رضایت مردم را به دست آورد.   وی افزود: رضایت مردم وقتی به وجود می‌آید که شورای شهر به نیابت از آنها  عمل می‌کند. وقتی این اتفاق نمی‌افتد مردم کنار می‌مانند و نظارتی اتفاق نمی‌افتد. اگر نظارتی هم وجود داشته باشد در مقابل آن مقاومت می‌شود. با این روند شاهد پیشرفتی نخواهیم بود.» کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: حمل و نقل فوری- چینی عصبانیت روزنامه شهرداری از افشای قرارداد پنهانی زاکانی قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی
  • تصویب جدول مرتبط با اختصاص بودجه به طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در مجلس
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • حملات تند به نماینده مجلس و مرکز پژوهش های مجلس در رسانه دولت / چرا قیمت دلار را بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان نگه داریم؟
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • عدم‌همراهی بیش از ۱۰۰ نماینده در حمایت از طرح «نور»
  • ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از «طرح نور» را امضا نکردند؟
  • بیش از ۱۰۰ نماینده مجلس بیانیه حمایت از طرح «نور» را امضا نکردند
  • این ۳۵ نماینده مجلس باعث تعطیلی مجلس شدند