Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-03@21:54:04 GMT

کلاهبرداری به بهانه فروش اینترنتی بلیط لحظه آخری

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۲۰۱۵

رکنا: فردی که با درج آگهی فروش بلیط لحظه آخری در یکی از سایت‌های واسطه گر از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد ازسوی ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی " رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی در یکی از سایت‌های واسطه گر مبلغ ۴۰ میلیون ریال بابت فروش بلیط لحظه آخری از وی کلاهبرداری کرده بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی عنوان داشت در یکی از سایت‌های واسطه گر با آگهی فروش بلیط لحظه آخری با قیمت نازل مواجه شدم که جهت خرید با فروشنده تماس و وجه آن را واریزکردم که نه تنها بلیط دریافت نکردم، حتی فروشنده پاسخگوی تماس هم نمی‌باشد.

سرهنگ مرتضوی افزود: با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضائی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضوی در پایان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد و توصیه کرد: شهروندان برای خرید بلیت حتی الامکان به دفاتر هواپیمایی مراجعه کنند و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و فاقد مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند، همچنین برخی تبلیغات که در فضای مجازی با عناوین بلیط لحظه آخری، تور‌های گردشگری سریع و و ارزان و... منتشر می‌شود به‌منظور کلاهبرداری بوده و شهروندان باید صرفا از طریق شرکت‌های هواپیمایی و نمایندگان فروش این شرکت‌ها درخواست خدمات کنند.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث بلیط کلاهبرداری فروش شهروندان فروش اینترنتی عکس فیلم قاتل زندگی قتل اتهام مرد اهواز حکم نفس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، سرهنگ رامین پاشایی افزود: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضایی و تجربیات ادوار گذشته مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

او با اشاره به شگرد این مجرمان اضافه کرد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوند‌های آلوده با عناوینی همچون دریافت کالابرگ و ابلاغیات قضایی درکیمن کلاهبرداری از طریق دسترسی غیرمجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آنان هستند.

معاون فرهنگی اجتماعی پلیس فتا با بیان اینکه امکان ارسال و دریافت این پیامک‌ها در تمامی پیام رسان‌ها وجود دارد، گفت: گاهی ممکن است ارسال این پیامک‌ها از طریق دوستان و آشنایان باشد و آنان خواسته یا ناخواسته در چنین دام سایبری افتاده باشند.

سرهنگ پاشایی گفت: در صورت مواجه با این‌گونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سرشماره‌های تلفن شخصی است، به آن توجهی نکنند.

 

دیگر خبرها

  • کلاهبرداران در کمین سرقت اطلاعات شخصی و بانکی افراد
  • پلیس فتا درباره افزایش کلاهبرداری پیامکی در ایام تعطیلات هشدار داد
  • رزرو بلیط هواپیما و مقایسه قیمت با سفرمارکت
  • هشدار پلیس فتا نسبت به اقدامات مجرمانه در تعطیلات
  • هشدار پلیس فتا نسبت به افزایش فعالیت مجرمان سایبری در تعطیلات
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • کلاهبردار سابقه‌دار اشنویه‌ای دستگیر شد
  • کلاهبرداری اینترنتی خودش را خواننده سرشناس جا زد
  • فروشگاه اینترنتی هفت گالری افتتاح شد
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟