Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@10:54:07 GMT

شانزدهمین جشن تصویر سال برگزیدگان خود را شناخت

تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۲۰۳۵

شانزدهمین جشن تصویر سال برگزیدگان خود را شناخت

تهران - ایرنا - شانزدهمین جشن تصویر سال بر اساس سنت هر ساله با عکس گروهی در مقابل پرده سفید آغاز و با اعلام برگزیدگان این رویداد در خانه هنرمندان به کار خود پایان داد.

به گزارش جمعه شب خبرنگار فرهنگی ایرنا، حبیب رضایی بازیگر سینما و تلویزیون به عنوان مجری اختتامیه شانزدهمین جشن تصویر سال، گفت: در حال حاضر دلایل کافی برای ناراحت بودن، دل نگران شدن و دلشوره داشتن زیاد است و تصویر سال یک بهانه ای برای حال خوب است که سالها در این مراسم جوانان به جای ناراحت بودن در حال کار هستند و در این محل می توانیم در کنار یکدیگر ثانیه‌هایی حال خوب را تجربه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: حال خوب را باید پخش کرد. حال خوب بسیار گران قیمت است و امروز جوانان خلاق که آثار آنها از سوی اساتیدی به معنای واقعی انتخاب شدند می تواند یرای برگزیدگان حال خوبی فراهم کند.
سیف الله صمدیان، دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر پس از پخش فیلم کوتاهی از روند برگزاری شانزدهمین جشن تصویر سال در سالن گفت: هر آنچه باید بگویم را در این فیلم دیدید و همچنین با تماشای آثار نمایشگاهی لمس کردید و از این جایگاه قصد دارم از افرادی که تا به امروز در کنار ما بودند تشکر کنم.
وی با قدرانی از مدیرعامل های خانه هنرمندان، اظهارداشت: بدون تردید اگر خانه هنرمندان در این شانزده سال کنار ما نبود ما امروز در این جایگاه نبودیم. حضور بهروز غریب پور و پس از آن مجید جوزانی، مجید سرسنگی و در این اواخر مجید رجبی معمار در موفقیت این رویداد بسیار موثر بوده است.
صمدیان با اشاره به جایگاه خانه هنرمندان در فضای فرهنگی و هنری کشور گفت: خانه هنرمندان معتبرترین و امن ترین فضای فرهنگی ایران و ثابت کرده است، در کشور کارهای نشدنی می شود کارهای شدنی انجام داد و این یک اتفاق بزرگ است که با پیوند انرژی خوب هنرمندان و مدیریت این خانه شکل گرفته است.
دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال با اشاره به نقش افراد و جریان های تاثیر گذار در روند کیفی جشن تصویر سال، گفت: پس از مرگ محسن رسول اف در سانحه سقوط هواپیما که هنرمندی فعال در حوزه های مختلف تصویر بود بهانه ای برای برگزاری مسابقه بخش جوانان شد.
وی با اشاره به نقش بنیاد «رسول اف» در حمایت از برگزاری بخش مسابقه تصویر سال، اظهارداشت: مسابقه بخش جوان بستری برای استعداد های حوزه تجسمی ایجاد می کند تا بتوانند با انگیزه بیشتری در فضاهای حرفه ای فعالیت کنند.
صمدیان با اشاره به استثناء بودن نمایش فیلم در جشن تصویر سال، افزود: سازمان سینمایی با کمک ای کوچک اما مهم سبب شد که به مدت 20 روز در 4 تا 5 سانس نمایش فیلم را در خانه هنرمندان، بدون دریافت بلیط اجرا کنیم که این شکل نمایش در دنیا وجود ندارد.
وی در ادامه سخنان خود از انجمن طراحان گرافیک، سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شهرداری یزد موزه هنرهای معاصر و خانواده حاضر در درون تصویر سال قدردانی کرد.
مدیرعامل خانه هنرمندان نیز با اشاره به نقشه این خانه در راستای تعالی فرهنگ و هنر کشور گفت: بخش کوچکی از جایگاه خاص خانه هنرمندان به مدیریت برمی گردد و هنرمندان از دلایل اصلی قدرت آن هستند.
مجید رجبی معمار با اشاره به نقش تاثیرگذار سیف الله صمدیان در فضای هنری کشور نیز، گفت: او همچون درخت نخل، نماد ایستادگی است و در همه حال به دنبال اجرای کارهای خلاقانه و اندیشه های تاثیرگذار برای خلق آثار جدید است.
وی در ادامه سخنان خود از باز بودن خانه هنرمندان در ایام نوروز خبر داد و گفت مهمانان این ایام می ‌توانند از نمایشگاه های خانه هنرمندان بازدید کنند.
به گفته وی همچنین برنامه های موسیقی نواحی مختلف ایران را در ایام نوروز به اجرا در می آوریم که بستر مناسبی برای مهمانان خارجی خواهد بود.
فاطمه معتمدآریا بازیگر سینما و تلوزیون نیز که به جای رعنا جوادی داور «بخش یزد شهر جهانی» برای اهدای جوایز بر روی صحنه آمد، گفت: بسیار مفتخرم که به جای رعنا جوادی اینجا حضور دارم و درباره ستایش رعنا جوادی می توان مدعی بود که این فرد دارای تجارب بالایی در حرفه ای عکاسی این کشور است و درحال حاضر بار صدها شاگرد بهمن جلالی همسر خود را در کنار شاگردان خویش به دوش کشیده است.
در ادامه برگزیدگان بخش‌های مختلف شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر به شرح زیر معرفی و تجلیل شدند.
برگزیدگان این دوره از جشن تصویر سال با داوری مجید بلوچ، ابراهیم حقیقی، کوروش پارسانژاد در بخش گرافیک، کامبیز درم‌بخش، جمال رحمتی و بزرگمهر حسین‌پور در بخش کاریکاتور، رخشان بنی‌اعتماد، حسن فتحی، پیمان شادمان‌فر، در بخش فیلم، رعنا جوادی، رضا معطریان، مهدی وثوق‌نیا در بخش عکس و اکبر عالمی، محمود کلاری، علیرضا زرین‌دست و کامبیز درم‌بخش، در بخش برگزیده برگزیدگان ده سال جایزه جوانان زیر 25 سال( جایزه محسن رسول‌اف) اعلام شدند.

**بخش ایران ما
در این بخش مجید حجتی، شهرام سلیمی‌نژاد، امیر عنایتی، محمدرضا معصومی، حامد ملک‌پور، علی نجات‌بخش و ابوالفضل نسایی برگزیده شدند و از مجتبی اسماعیل‌زاده، سروش جوادیان و حمیرا طیبی‌پور تقدیر به عمل آمد.

**بخش موبایل
حسین اسماعیلی، حمید اکبری، حمیدرضا امیری‌متین، مجید سعیدی، کیارنگ علایی، جابر غلامی و بابک کنعانی برگزیدگان این بخش بودند.
همچنین از کیانوش سعادتی، الهام ملک‌مختار و حامد رحمتی در این بخش تقدیر شد.

**بخش تصویر محرومیت
احمد بلباسی، محمد بقال‌اصغری، مصطفی حسن‌زاده، حسین صدری و حسین یاراحمدی در این بخش به عنوان برگزیده معرفی شدند.

**بخش عکاس سال( وحید ابد)
در این بخش مهدی پدرام‌خو به عنوان برگزیده اعلام شد.

**برندگان بخش خبری
تندیس این بخش به سیدمحمدسعید سجادی، دیپلم افتخار این بخش به مهناز دژبان و شایان حاجی‌نجف در این بخش تقدیر شد.

**برندگان بخش نگاهی دیگر (خلاقه)
تندیس این بخش به علی ملکی و دیپلم افتخار به حسین جلیلی و سیدامیرحسین میرمعینی اهدا شد. همچنین از ساجد حق‌شناس و محسن رضایی تقدیر شد.

**عکس‌های مستند اجتماعی
تندیس این بخش به شادی کاملی و دیپلم افتخار به حدیث فقیری و علی منوچهری تعلق گرفت و از نوید مَطْریان‌پور و میلاد اسلام‌زاده تقدیر به عمل آمد.

**بخش هنر و هنرمندان
تندیس این بخش به مسعود شهرستانی و دیپلم افتخار به رژین دلفان و آیدا تیمورلویی اهدا شد.

**بخش ورزشی
تندیس این بخش به پریسا هاجری و دیپلم افتخار به علیرضا زینلی و محمدجواد آبجوشک اهدا شد. از سیدمحمدسعید سجادی و سهند تاکی تقدیر شد.

**بخش کاریکاتور
تندیس این بخش به سپیده سیفی و دیپلم افتخار به سوگند صیدجو و محسن فرخی‌جُمادی رسید. همچنین از عارف نیازی و مژده ملک‌اوغلی تقدیر شد.

**بخش گرافیک (پوستر)
تندیس این بخش به فایزه شمیمی و دیپلم افتخار به سیدمهدی میراحمدی و ناهید قهرمانی تعلق گرفت.

**بخش فیلم‌های بالای 15دقیقه
تندیس این بخش به سیاوش شهابی برای فیلم کوتاه تشریح رسید. دیپلم افتخار این بخش به علی جعفرآبادی برای فیلمبلوبری و آریان عطارپور برای دو فیلم سالسوس و چغامیش اهدا شد.
آیدا تبیانیان برای فیلم خودتو برسون، نرگس نره ای برای فیلم بَخ تَک، یاسین فرخی برای سکوت سفید و پدرام ابویی برای بومرنگ تقدیر شدند.
تندیس بهترین تصویر به فیلم افسرده نیستم به تصویربرداری حسین راد و کارگردانی محمد ارسلان رسید.

**بخش فیلم‌های زیر 15 دقیقه
تندیس این بخش به پدرام حبیب‌پیران برای فیلم موزه و دیپلم افتخار این بخش محمد ارسلان برای فیلم افسرده و ابوالفضل حسینی‌پور برای فیلم پناه تعلق گرفت.
تقدیرهای این بخش نیز سیدمحمد تقیان برای فیلم انسان واره و رضا نجاتی برای فیلم چندش بودند.

** برگزیدگان 10 سال جایزه جوانان زیر 25 سال در بخش پوستر
عاطفه آشوری برنده‌ی دوره‌ی سیزدهم (سال 1394)، در بخش کاریکاتور: محمود آزادنیا برنده دوره هشتم (سال 1389)، در بخش نگاهی دیگر (خلاقه): صمد قربان‌زاده برنده‌ی دوره هفتم (سال 1388)، بخش خبری: حسین حیدرپور برنده دوره‌ی یازدهم (سال 1392)، در بخش مستند اجتماعی: جواد شیدا برنده دوره‌ی دهم (سال 1391)، در بخش هنر و هنرمندان: عاطفه آرانی برنده دوره نهم (سال 1390)، در بخش ورزشی: زنده‌یاد وحید سهرابی‌ابد برنده‌ی دوره هفتم (سال 1388)، در بخش فیلم (فیلم‌های کوتاه و نیمه‌بلند) حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری برای فیلم قنات شهر خاموش، برنده تندیس فیلم کوتاه دوره دوازدهم (سال 1393) و فیلم سکوت کن برنده تندیس نیمه‌بلند دوره سیزدهم، سال 1394 و در بخش فیلم (فیلم‌های نیمه‌بلند) سعید روستایی برای مجموعه فیلم‌های شنبه برنده تندیس دوره‌ی نهم، سال 1390)، مراسم (برنده تندیس دوره دهم سال 1391)، مانتوهای رنگ روشن (برنده تندیس دوره‌ی یازدهم سال 1392) و خیابان‌های خلوت (فیلم تقدیر شده دوره یازدهم سال 1392) بودند.
اختتامیه جشن تصویر سال با حضور فاطمه معتمد آریا، ابراهیم حقیقی، کامبیز درم بخش، محمود کلاری، علیرضا زرین دست و بسیاری از فعالان حوزه های فرهنگ و هنر عصر جمعه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
فراهنگ ** 9031 ** 1355 **

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي تجسمي و سينما اختتاميه تصوير سال عكاسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، داود منافی پور اظهار کرد: نخستین سوگواره با موضوع انعکاس شکوه پیراهن معظّم سیدالشهدا (ع) در آینه هنر، ادب و علم و با شعار عطر ظهور در سوگواره بین المللی سفینة النجاه برگزار خواهد شد.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة گفت: نخستین سوگواره بین المللی سفینه النجاه با موضوع «پیراهن معظم حضرت سیّدالشهدا علیه السلام» و با هدف تبیین و آشکارسازی نیروهای نجات بخش در کربلا و در راستای نیاز کنونی شیعه در برافراشتن نمادی برای معرفی کربلا، برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این سوگواره در بخش‌های ادبی و هنری شعر (کهن و نو)، نوحه، ترانه، داستان، داستان کوتاه و داستانک، هنرهای نمایشی شامل نقایی، پرده خوانی، تعزیه، تئاتر تک نفره، موسیقی، قطعه با کلام و قطعه بی کلام برگزار خواهد شد.

منافی پور با اشاره به سایر بخش‌های این سوگواره گفت: در این سوگواره پذیرای آثار هنرمندان در عرصه‌های پادکست و سرود، پوستر، تایپوگرافی و کتیبه و پرچم نیز خواهیم بود.

دبیر نخستین سوگواره بین المللی سفینة النجاة تصریح کرد: هنرمندان عزیز حسینی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره پیراهن معظم سید الشهدا(علیه السلام) به نشانی www.atigh.org مراجعه کنند.

وی گفت: مهلت ارسال آثار تا شب اول محرم سال جاری ۱۴۰۳ هجری شمسی و اختتامیه سوگواره نیز در ۱۲ محرم امسال برگزار خواهد شد.

کد خبر 6096636

دیگر خبرها

  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • برگزیدگان جشنواره نمایش کانون معرفی شدند
  • سوگواره بین المللی سفینة النجاة برگزار می شود
  • پلیر موسیقی Winamp باز می‌گردد!
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • معرفی برگزیدگان مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در تبریز
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران