Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس جمهور در پیامی نوشت:حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند، اقدامی سبعانه و دردناک بود که قلب همه مسلمانان جهان، انسان‌های آزاده و همچنین ملت ایران را جریحه‌دار ساخت.

به گزارش مشرق، حسن روحانی در پی حمله تروریستی به نمازگزاران مسجدی در نیوزلند پیامی را صادر کرد که به شرح زیر می باشد:

بیشتر بخوانید:

ظریف خواستار نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی شد واکنش‌ها به برخوردهای دوگانه BBC در حوادث تروریستی

بسم الله الرحمن الرحیم

حمله تروریستی و نژادپرستانه به نمازگزاران مسلمان در نیوزیلند، اقدامی سبعانه و دردناک بود که قلب همه مسلمانان جهان، انسان‌های آزاده و همچنین ملت ایران را جریحه‌دار ساخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جنایت وحشیانه که منجر به شهادت و مجروح شدن شماری از نمازگزاران بی‌گناه و بی‌دفاع شد، نشانه دیگری بر لزوم مقابله همه‌جانبه با تروریسم و نفرت‌پراکنی نسبت به ادیان و اقوام، و همچنین اسلام‌هراسی رایج در غرب است که متأسفانه توسط برخی دولت‌های غربی نیز، بر آن دمیده می‌شود.

پوشش خبری غیر حرفه‌ای و غیرانسانی این جنایت تروریستی از سوی برخی رسانه‌های مدعی در غرب، سند دیگری بر نژادپرستی، استانداردهای دوگانه آن‌ها حتی در خصوص جان انسان‌ها است. این وحشی‌گری و ظلم آشکار، حادثه‌ای نیست که وجدان‌های بیدار و پایبند به ارزش‌های بشری، آن را فراموش کنند.

این جنایت نشان داد که تروریسم همچنان از معضلات مهم جهانی بوده و نیازمند مبارزه یکپارچه و رویکرد یکسان همه کشورها علیه خشونت و افراطی‌گری در هر نقطه از جهان است و باید مجامع جهانی و به‌ویژه کشورهای اسلامی در مقابل این جنایات ضد بشری، واکنش جدی نشان دهند و حامیان پیدا و پنهان این اقدامات را رسوا سازند.

دولت جمهوری اسلامی ایران همچنان مصمم به مبارزه قاطع با تروریسم و نژادپرستی است و اطمینان دارد در سایه وحدت و انسجام مسلمانان، این‌گونه توطئه‌های کور و بی‌هدف دشمنان، حاصلی جز بی‌آبرویی بیشتر آنان را در پی نخواهد داشت.

اینجانب ضمن محکومیت این فاجعه دهشتناک و ابراز همدردی با خانواده‌های قربانیان، این ضایعه غمبار را به همه مسلمانان جهان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای شهدای حادثه، علو درجات و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارم.

دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی به این عمل شنیع و درخواست دستگیری و محاکمه همه عاملان و آمران آن را مجدانه در عرصه بین‌المللی پیگیری خواهد نمود.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی حمله تروریستی روحانی نیوزلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۲۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است

حجت الاسلام محرمعلی چراغی در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، در سخنانی اظهار داشت: امروز به عینه‌ شاهد توطئه های شومی از سوی دشمنان علیه اسلام هستیم.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: در این میان شاهد جنگ اسرائیل با مردم غزه از یک سو و از سوی دیگر هجمه فرهنگی علیه مسلمین و باورهای دینی آنان هستیم.
 
حجت الاسلام چراغی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: دشمن به خوبی می‌داند که نمی‌تواند در یک جبهه علیه جهان اسلام اعلام نبرد کند بنابراین با اعمال یک جنگ چند جانبه و ترکیبی به دنبال تقابل و تضعیف و حتی از بین بردن دین اسلام است.
 
کارشناس ادیان و مذاهب اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: بارزترین نماد دشمنی کشورهای غربی و اروپایی ها با دین مبین اسلام تلاش آنان برای گسترش اسلام هراسی در سطح بین المللی است.
 
این استاد حوزه علمیه کرمانشاه تصریح کرد: بنابراین باید با استفاده از امکانات لازم چهره واقعی و راستین دین مبین اسلام که آیینی رحمانی است را به جهانیان بشناسانیم و خود افکار جهان درباره این دین آسمانی و رحمانی خود قضاوت کنند.
 
وی در پایان سخنان خود ضمن محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه، خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ روز از تهاجم صهیونیست‌ها به غزه می‌گذرد ولی در این مدت هیچ کدام از کشورهای جهان و حتی دولت های اسلامی به جز ایران و یمن در مقابل این نسل کشی بزرگ از خود واکنش نشان ندادند که این برای بشریت مایه شرمساری است.
 
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبرگزاری کره شمالی جلوتر از خبرگزاری های ایران
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • بصیرت رهبری و سپاه پاسداران در پاسخ ایران به اسرائیل باعث درخشش جهان اسلام شد
  • 200 روز سکوت در مقابل جنایت صهیونیست‌ها مایه شرمساری بشریت است
  • شهادت دو تن از فرماندهان جماعت اسلامی لبنان در حمله ارتش صهیونیستی
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • جانشین فرمانده سپاه : عملیات «وعده صادق» صهیونیست ها را مضحکه تمام جهان کرد / دشمنان از هر راهی التماس کردند تا جمهوری اسلامی اقدامی نکند، اما در این عملیات تصمیم حیدری گرفته شد