Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@13:21:35 GMT

ترامپ با بی‌عقلی اعتبار آمریکا را زیر سوال برد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۰۳۹

ترامپ با بی‌عقلی اعتبار آمریکا را زیر سوال برد

وزیر کشوربا بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با بی‌عقلی تمام، اعتبار آمریکا را زیر سوال برد، گفت: تمام اعتبار آمریکا در حوزه مذاکرات و دیپلماسی با پاره کردن توافق جامعه ملل و نظام بین‌الملل از بین رفت.

به گزارش مشرق، عبدالرضا رحمانی فضلی امشب در جمع علمای شیعه و اهل تسنن استان هرمزگان اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نعمت بزرگی است و هر روز و هر لحظه باید در عمل، زبان و دل، شکرگزاری این نعمت الهی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در کره خاکی تنها یک نظام است که در جهت پیاده کردن احکام الهی و منطبق با قلب، عقل و فطرت بشری شکل گرفته است. شکل‌گیری چنین حکومتی بر وحدانیت و وحی و همچنین آموزه‌های دینی توسط رسول خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) جای بسی شکرگزاری است.

وزیر کشور ادامه داد: با بررسی تاریخ انقلاب اسلامی ایران، درمی‌یابیم که از ابتدای شکل‌گیری این انقلاب تا کنون، خداوند در هر لحظه و هرکجا، مردم ایران را یاری داده است.

رحمانی فضلی گفت: روند پیروزی انقلاب تا چهلمین جشن پیروزی همه این لحضه‌ها واقعاً مستلزم شکر است و باید قدر بدانیم، با همه کاستی‌ها که همه ما می‌دانیم و نه مطالبه انسان تمام می‌شود، نه مسیر رشد پایان می‌پذیرد و نه توقعاتی که است.

وی بیان کرد: با توجه به تحولاتی که در عرصه اجتماعی و سیاسی کشور در دی ماه سال ۹۶ و اغتشاشات، نا آرامی‌ها و نارضایتی‌ها در برخی از شهرها موجب شد غرب به ویژه آمریکا، تحلیل نادرست و غلطی پیدا کنند.

وزیر کشور ابراز داشت: بعد از چهل سال، همه سلطنت‌طلبان، منافقین و برخی از احزاب در خارج از کشور، جلسات متعددی برگزار کردند و با تحلیلی که کرده بودند به این نتیجه رسیدند که اگر بتوانند نارضایتی‌های مردم را تشدید، و از طرفی اختلافات را زیاد، و مردم را به نظام و دولت بی‌اعتماد کنند کار این نظام و انقلاب تمام است.

رحمانی فضلی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا با بی‌عقلی تمام، اعتبار آمریکا را زیر سوال برد، افزود: تمام اعتبار آمریکا در حوزه مذاکرات و دیپلماسی با پاره کردن توافق جامعه ملل و نظام بین‌الملل از بین رفت.

وی بیان داشت: وقتی وارد سال ۹۷ شدیم نارضایتی‌هایی داشتیم و تمام فکر دشمن این بود که یقیناً مجدداً فضای دی را ایجاد کنند و چیزی که آنان می‌خواستند حتی یک صدم آن هم رخ نداد. گفتند در ۱۳ آبان مردم به خیابان می‌آیند و کار ایران تمام است و ۱۳ آبان مردم واقعاً در خیابان‌ها ریختند اما همه شاهد خشم مردم ایران بر علیه آمریکا بودند.

وزیر کشور گفت: همه این حرفایی که می زنند هزینه کردن اعتبارشان است و دنیا شاهد این صحبت‌ها است، تدارک بسیار زیادی دیدند و گفتند در ۲۲ بهمن اینان چهلمین سالگرد انقلاب را نخواهند دید و ما در ۲۲ بهمن باشکوه تر از سالهای قبل جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرفتیم.

وی اظهار داشت: تحریم ها را به شدت اعمال کردند و فکر کردند با اعمال تحریم ها بین این ملت تنش‌های اجتماعی و نارضایتی ها افزایش پیدا می کند، بله ما به سختی افتادیم اما مردم ما تحمل کردند و رهبری جامعه را هدایت کرد و ساختارهای جدیدی را برای این مرحله ساخت و در جلسه سران قوا به عنوان جلسه هماهنگی امور اقتصادی تصمیماتی که شاید ۲ سال طول بکشد ظرف مدت یک هفته تصمیم گرفته می شود.

رحمانی فضلی عنوان کرد: جلساتی برگزار شد که کشور خودش را جمع و جور کرد و اکنون که در انتهای سال ۹۷ هستیم دشمن راه دیگری را جستجو می‌کند، آن طرف آمریکا انتخابات مجلس را از دست داد اکنون سنا، پنتاگون و حتی کنگره با سیاست‌های ترامپ مخالف است و اختلافشان با همه کشورهای بزرگ دنیا زاویه پیدا کرده است.

رحمانی فضلی گفت: دنیا در شرایط کنونی در همه مسائل حق را به ایران می دهد، در این مقطعی که هستیم مردم ما با نشاط، با امید و با تلاش وارد سال ۹۸ می شوند و شرایط ما در سال جدید سخت‌تر از سال ۹۷ نخواهد شد. در سال ۹۷ هر کاری که بلد بودند انجام دادند ضمن اینکه ما آمادگی کامل را برای ایجاد آن شرایط نداشتیم ما در سال ۹۸ خودمان را آماده کرده‌ایم و وحدت، انسجام و همدلی بسیار بالایی در کشور ایجاد شد.

وزیر کشور گفت: همیشه انتخابات در کشور ما موجب انسجام، وحدت و نشاط سیاسی و اجتماعی شده است و حتماً در انتخابات ۹۸ هم همین‌گونه خواهد شد. مردم ما از مهم‌ترین دستاورد سیاسی و قدرتی نظام جمهوری اسلامی که استقلال است صیانت کنند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: کدام کشور است که اکنون در مباحث اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مشکل نداشته باشد و ما مفتخریم حکومتی را بر مبنای تفکر و اندیشه‌ای به نام اسلام پایه گذاری کرده‌ایم که در مبانی، فلسفه و کلام این اندیشه قدرت بالایی داریم و مردمی پای این انقلاب هستند که چهل سال مقاومت می کنند و این مردم راهشان را در پیچ و خم های تاریخ همیشه پیدا می کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: عید کجا برویم گام دوم انقلاب وعده های روحانی رحمانی فضلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟

اگرچه ایالات متحده کمک‌های تازه‌ای را برای اوکراین تصویب و بریتانیا اخیرا از بزرگترین کمک نظامی‌اش به کی‌یف رونمایی کرد، اما زمان خواهد برد تا اوکراین قدرتش را به واسطه این کمک‌های جدید احیا کند و البته در عین حال کمبود نیروهای اوکراینی نقطه ضعف دیگری برای این کشور در مقابل جنگ با روسیه تلقی می‌شود.

به گزارش ایسنا، به محض آنکه «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا لایحه کمک به اوکراین را امضا کرد، ارتش ایالات متحده شروع به ارسال تجهیزات مورد نیاز به خط مقدم کرد. با این حال، بعید است اوکراین بتواند پیشرفت چشمگیری را در مقابل برتری‌های روسیه کسب کند.

روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی می‌نویسد: «رای مثبت کنگره جهت ارسال کمک به اوکراین موجب افزایش روحیه برای کی‌یف شده است اما کمبود نیرو دغدغه‌ای بزرگ و حیاتی برای این کشور قلمداد می‌شود. از طرفی شاید کمک‌های آمریکا انگیزه‌ای برای کشورهای اروپایی ایجاد کند تا کمک‌های خود را به اوکراین افزایش دهند؛ همانگونه که نخست‌وزیر بریتانیا در جریان سفرش به ورشو از یک بسته کمکی نظامی ۵۰۰ میلیون پوندی رونمایی کرد.»

این روزنامه انگلیسی در ادامه می‌نویسد: «اوکراین ابتدا امیدوار بود که کمک‌های واشنگتن در ابتدای سال جاری میلادی به دستش برسد اما ظاهرا انتظار می‌رود سال ۲۰۲۴ همچنان برای اوکراین به معنای حفظ خطوط باشد تا بازپس‌گیری قلمروهایش. هفته گذشته لایحه کمک‌ آمریکا به اوکراین تصویب شد و زمان خواهد برد تا اوکراین وضعیت دشوار خود را که از ماه‌های اول ۲۰۲۴ گریبان‌گیر آن شده، بهبود ببخشد. هم‌چنین یگان‌های جدید باید آموزش ببینند و زمان می‌برد تا اوکراین کاملا از کمک‌های آمریکا بهره‌مند شود.»

فایننشال تایمز با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده می‌نویسد: «کی‌یف شاید برای به رخ کشیدن دستاوردهای نظامی پیش از انتخابات نوامبر ایالات متحده و توجیه این کمک‌ها، تحت فشار قرار بگیرد و آمریکا (دولت جو بایدن) از او دستاوردهای نظامی بخواهد. اما اوکراین همچنان به جذب منابع نیاز دارد و در عین حال با توجه به انتخابات آتی آمریکا و حضور چهره‌ای جمهوری‌خواه نظیر دونالد ترامپ، آینده روند این کمک‌ها به اوکراین مشخص نیست.»

این روزنامه هم‌چنین تاکید می‌کند: «در حال حاضر بهترین راه اوکراین برای تداوم مبارزه با روسیه، ادامه دادن انواع حملاتی است که اخیرا در حال افزایش هستند. طی این حملات از پهپادهای دوربرد علیه پالایشگاه‌های نفت و سایر اهداف با ارزش استراتژیک در روسیه استفاده شده است اما اوکراین نمی‌تواند از موشک‌های دوربرد اتکمز یا موشک‌های کروز سایه طوفان که سوناک در ورشو این هفته وعده داد، برای حمله به اهدافی در روسیه استفاده کند.»

فایننشال تایمز در پایان با اشاره به قدرت روسیه می‌نویسد: «در حالیکه هیچ راه آسانی برای به زانو درآوردن روسیه وجود ندارد، اما شاید در این مسیر نقاط آسیب‌پذیر این کشور فاش شود. از لحاظ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا هم حتی اگر ترامپ پیروز شود، ضمانتی برای خرسندی پوتین ارائه نمی‌دهد زیرا ترامپ احتمالا بخواهد برنامه صلح خودش را در پیش بگیرد.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • شکست رسانه‌ای واشنگتن در اعتراضات دانشجویی
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • تراز تجاری ایران با آفریقا باید علاوه بر مثبت بودن پایدار باشد
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند