Web Analytics Made Easy - Statcounter

«علیرضا ایزدی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مصوبه در تفاهم نامه بین مجموعه هتلداران، مالکان مسافرخانه ها با میراث فرهنگی استان محقق شده است.
وی ادامه داد: همچنین برگزاری تورهای رایگان گردشگری در 12 شهرستان استان مرکزی با همکاری شهرداری ها برای رفت و آمد گردشگران در شهرستان های استان پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی اظهار داشت: مجموعه هتلداران و مسافرخانه های استان با تعمیرات و رنگ آمیزی و تدارک سفره هفت سین، محیطی زیبا را برای حضور مسافران نوروزی فراهم کرده است.
ایزدی گفت: تمام تلاش ها برای تغییر شرایط گردشگری از حالت اقامت به ماندگاری است تا در سایه این برنامه ریزی، گردشگری، بازار فروش صنایع دستی در استان رونق پیدا کند.
وی افزود: وضعیت بارشی خوبی برای فروردین ماه سال آتی استان مرکزی پیش بینی شده به همین منظور برای آسایش مسافران نوروزی محل دایمی نمایشگاه های استان برای اسکان در مواقع بارانی در نظر گرفته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: کمیته های 10گانه ستاد اجرایی خدمات سفر این استان برای تعطیلات نوروز آماده ارایه خدمات مطلوب و رضایت بخش به مسافران نوروزی هستند.
ایزدی ادامه داد: استان مرکزی در مسیر اصلی ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار گرفته و بیشتر مسافرانی که قصد تردد به نواحی مختلف ایران را دارند از این خطه می گذرند و بنابراین باید برنامه ریزی منسجم توسط دستگاه های متولی اتخاذ شود.
وی گفت: کمیته برنامه ریزی و آمار با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی، خدمات اسکان و رفاه با مسئولیت شهرداری ها، نظارت و تنظیم بازار با مسئولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت، ارزیابی عملکرد اداره کل بازرسی استانداری، بهداشتی و پزشکی با مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی و اطلعات، تبلیغات و فضای مجازی با مسئولیت اداره کل صدا و سیمای استان مرکزی به مسافران نورزی خدمات رسانی می کنند.
مجموعه بازار تاریخی اراک، حمام و موزه چهارفصل، مسجد جامع و مسجد سرخ ساوه، آتشکده آتشکوه محلات، بافت تاریخی شهر نراق، غاز نخجیر، مسجد شش ناو تفرش، سراب عباس آباد شازند،بیت تاریخی امام( ره )، قلعه سالار محتشم خمین، موزه مردم شناسی آشتیان و سنگ نگاره های تیمره خمین، بخشی از جاذبه های دیدنی استان مرکزی است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مرکزی تبلیغات سازمان صنعت معدن و تجارت مسافران نوروزی مسجد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ موسوی با بیان اینکه سالانه هفت هزار تن آثار مسی در استان تولید می‌شود، گفت: این میزان تولیدات توسط سه هزار هنرمند فعال در حوزه مسگری انجام می‌شود و همچنین سه هزار هنرمند نیز در زمینه چاقوسازی و دیگر رشته‌ها فعال هستند.

وی در ادامه به فعالیت حدود چهار هزار گیوه دوز در استان اشاره کرد و افزود: هنرمندان گیوه دوز به صورت خانواری در امر تولیدات این هنر دستی فعال هستند که مشارکت قشر‌های مختلف مردم در حوزه صنایع دستی را نشان می‌دهد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مهم این اداره کل در سال جهش تولید با مشارکت مردم، حمایت از هنرمندان صنایع دستی است، گفت: هم اکنون مواد اولیه رشته‌های هنری نظیر مس و ملیله، گران بوده که در حد توان خود حمایت‌های لازم را برای تهیه آنها در دستور کار قرار داده ایم.


وی با بیان اینکه این اداره کل در سال گذشته حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان صنایع دستی پرداخت کرد، افزود: در مجموع با احتساب اعتبارات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، این تسهیلات به حدود ۸۰۰ متقاضی اعطاء شد.

موسوی با تأکید بر اینکه پرداخت وام به هنرمندان صنایع دستی در راستای رونق بخشی به کار آنها و تهیه مواد اولیه و خرید تجهیزات انجام می‌شود، گفت: ایجاد اشتغال در بخش صنعت هزینه‌های بالایی دارد، اما در حوزه صنایع دستی با مبلغ کمتری می‌توان اشتغالزایی کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان اینکه سود بانکی تسهیلات پرداختی چهار درصد و به نوعی قرض الحسنه است، ادامه داد: این نوع تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانگی صنایع دستی نقش اساسی دارد و می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات در تحقق نامگذاری شعار سال بسیار موثر است، افزود: طبق پیش بینی‌ها اشتغال صنایع دستی استان طی امسال به حدود ۷۰۰ نفر خواهد رسید.

موسوی با بیان اینکه مهمترین عامل رونق صنایع دستی، توجه به صادرات است، گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما طی امسال صادرات محصولات صنایع دستی به ویژه در حوزه مس، چاقو و ملیله از طریق گمرک استان است.

معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: هدف این اداره کل صادرات تجمیعی محصولات مختلف صنایع دستی استان است و برنامه ریزی‌ها بر این موضوع مهم بیشتر متمرکز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • فعالیت ۱۶ هزار صنعتگر در حوزه صنایع دستی زنجان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • دژکرد اقلید شهر ملی کیسه‌بافی می‌شود
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • تکمیل زیرساخت‌های محافظت از غار باستانی زل هستیجان
  • قرعه کشی جشنواره نوروزی ۱۴۰۳ پاکشوما برگزار شد
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • قیمت هتل وان فوریه 2024
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»