Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@20:20:53 GMT

تفرقه و شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۶۵۹

تفرقه و شکاف مذهبی در نظام اسلامی جایگاهی ندارد

حجت‌الاسلام مجید میرزایی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با ایکنا از کرمانشاه، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه در مرحله کشوری و اولین دوره مشترک مسابقات قرآن بین طلاب شیعه و اهل‌سنت در کرمانشاه گفت: برگزاری مسابقات قرآن کریم فرصتی برای شکوفایی بیش از پیش استعدادها و معرفی ظرفیت‌های معنوی حوزه‌های علمیه کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از آنجا که عمل به قرآن کریم رمز وحدت در جهان اسلام است برگزاری مشترک این مسابقات در استان کرمانشاه که هم شیعیان و هم اهل‌سنت در این استان با نهایت همدلی و وفاق زندگی می‌کنند نشان دهنده آن است که در نظام اسلامی تفرقه و شکاف مذهبی جایگاهی ندارد و این نظام با تمسک به آیات نورانی قرآن از اختلافات و تنش‌های مذهبی عبور کرده و تحمل آن برای دشمنان اسلام بسیار سنگین است.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف کرمانشاه تصریح کرد: پیروزی‌ها صرفا در سایه تعالیم آسمانی قرآن کریم بدست آمده است.
حجت‌الاسلام میرزایی در ادامه اظهار کرد: باید مباحث آموزش قرآن کریم به ویژه تفسیر و مفاهیم در بطن دروس حوزه‌های علمیه به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد و خاستگاه این علوم باید در مدارس علمیه باشد.
وی در پایان با یادآوری برگزاری مسابقات قرآنی حوزه‌های علمیه در مرحله کشوری در استان کرمانشاه گفت: از آنجا که استان کرمانشاه دارای موقوفات قرآنی بسیاری است لذا با پشتیبانی و حمایت از برگزاری مسابقات با توجه به نیات واقفین خیراندیش که کار بسیار ارزشمندی است موجب تأثیرات خوب و معنوی در سطح جامعه خواهد شد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمانشاه معارف مسابقات قرآن استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟

به گزارش تابناک، اعتماد نوشت: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم هم مطابق همه ساله ردیفی مستقل در بودجه دارد؛ این نهاد فرهنگی و مذهبی در سال گذشته، ۴۱۴ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است. در بودجه ۱۴۰۳، پیشنهاد شده است که ۷۳۰ میلیارد تومان بودجه برای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تخصیص یابد؛ یعنی حدودا ۷۶ درصد افزایش بودجه داشته است. البته این رقم، به غیر از بودجه پیشنهادی اختصاصی است که ۱۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

 
در ادامه این گزارش آمده است: شورای عالی حوزه‌های علمیه از دیگر نهاد‌های مذهبی دریافت‌کننده بودجه است؛ سال گذشته ۴ هزار ۷۷۶ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ این بودجه در سال ۱۴۰۳ بناست به ۵ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان افزایش یابد؛ حدود ۳/۱۴ درصد افزایش بودجه. البته برای امسال، پیشنهاد شده این نهاد مذهبی یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه اختصاصی داشته باشد. مرکز خدمات حوزه‌های علمیه هم در ردیف بودجه مستقلش، برای سال ۱۴۰۲، رقمی معادل ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان دیده می‌شود که این رقم قرار است برای ۱۴۰۳، به ۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برسد؛ حدودا ۱۷ درصد افزایش.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • بودجه نهادهای حوزوی چقدر افزایش یافت؟
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد