Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-01@20:26:32 GMT

شادی به کودکان اصفهانی می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۶۷۲

شادی به کودکان اصفهانی می‌رسد

محمدرضا وداد، مربی موسیقی کودکان خانه فرهنگ و هنر موسسه مهر و ماه، قرار است ۱۷۸۰ کیلومتر را از تهران تا بندرعباس با شعار شادی، حق همه کودکان است، رکابزنی کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رویداد "شادی، حق همه کودکان است" عصر پنج‌شنبه از محه فرحزاد تهران آغاز شده و طی آن محمدرضا وداد، در ایستگاه اول توسط فعالان حوزه کودک مردم و کودکان این محله بدرقه شد؛ قرار است این رویداد در اصفهان نیز در گذر چهارباغ جریان پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مونا کریمی، روابط عمومی موسسه مهر و ماه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص این رویداد گفت: موسسه مهر و ماه با مشارکت ۲۸ انجمن فعال حقوق کودک از سراسر ایران از تهران شروع شده و تا بندرعباس ادامه خواهد داشت و وداد، مربی موسیقی کودکان خانه فرهنگ و هنر موسسه مهر و ماه، قرار است ۱۷۸۰ کیلومتر را در این مسیر رکابزنی کند.

وی افزود: این مربی موسیقی پس از توقف در هر ایستگاه، به همراه کودکان شعر خوانده، ساز می‌نوازد و در پایان پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک بین کودکان و اهالی آن منطقه توزیع می‌شود.

این فعال مدنی با بیان اینکه انجمن های فعال در زمینه حقوق کودک در ایران سال هاست برای فراهم آوردن بستری مناسب برای کودکانی که از حقوق اولیه خود محروم اند، تلاش می کنند تا حقی را که از سوی مسئولان و خانواده‌ها دریغ شده، احیا کنند، تصریح کرد: مشکلاتی همچون اجبار به ازدواج، اعتیاد پدر و مادر، بدسرپرستی، فرار از خانه، بی‌شناسنامگی، کار، سوءتغذیه و خشونت‌های جسمی، روحی و جنسی باعث شده بسیاری از کودکان از حقوق ابتدایی خود محروم شوند.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه بسیاری از مراکز تفریحی، بازی و آموزشی ویژه کودکان، برای افرادی فراهم می‌شود که توان پرداخت هزینه‌های سنگین آموزش و تفریح را برای کودکان خود داشته باشند، نهادهای غیردولتی باید با ایجاد پایگاه‌های حمایتی در شهرهای مختلف از کودکانی که فرصت محدودی برای شادی و بازی دارند، حمایت کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه شادی برای کودکان یک ضرورت بوده و علاوه بر اثرات روانی بر کودک بر رشد و سلامت جسمانی او نیز اثر می گذارد، اضافه کرد: جای خالی حق بازی کودک در قوانین سبب می شود تا این موضوع در تدوین سیاست‌ها و برنامه ها از اهمیت خاصی برخوردار نباشد و از آن بدتر این که حق استراحت کودکان یکی از حقوق بسیار مهم آنان است از کودکانی چون کودکان کار دریغ شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در دنیای پیچیده و تلخی که امروز برای کودکان مان ساخته ایم، شادی در آن رنگ باخته است. رویداد شادی حق، همه کودکان است، تلنگری است به ما و مسئولان حوزه کودک تا با توجه به این مهم، حق شادی را در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها در نظر گرفته و فرصت نشاط به زندگی کودکان بازگردانده شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اصفهان بندر عباس تهران دوچرخه سواری شادی کودک موسسه مهر و ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند

با حکم محمد خزاعی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور، ۱۲ تن از مدیران و فعالان فرهنگی هنری و سینماگر کودک و نوجوان به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان معرفی شدند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، مجید زین العابدین، علی قاسم زاده، کمال حیدری، یوسف افشارنیا، سید مهدی سیدین، فرزانه کلاهدوزان، اصغر فارسی، وحید نیکخواه آزاد، پوران درخشنده، وحید ملتجی، احمد مقیمی و علی صالحی، به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک منصوب و معرفی شدند. 
محمد خزاعی در حکم انتصاب اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، با تاکید بر این نکته که برگزاری جشنواره این رویداد فرصتی ارزشمند برای توجه به نقش مهم آثار مهم کودکان و نوجوانان است، برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و تصمیمات اثر بخش در زمینه رشد سرمایه انسانی دغدغه‌مند، تقویت فکر و ایده‌های نو، تکامل چرخه تولید و اکران، تشویق و معرفی استعدادهای جوان و جهش تولید با مشارکت فیلمسازان در سینمای راهبردی کودک و نوجوان را از اعضای شورای مذکور خواستار شده است. 
سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، به دبیری مجید زین العابدین در اصفهان برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • علت پرحرفی کودکان؛ چطور رفتار کنیم؟
  • بحران کودک‌همسری در آمریکا
  • ارسال ۹۲ تن دارو به افغانستان
  • شرایط اخذ ویزای دبی برای کودکان
  • باید و نباید‌های تعامل با کودکان چاق
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم