Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:01:26 GMT

7 میلیون تُن به ذخایر معدنی کردستان افزوده شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۳۶۸۹

7 میلیون تُن به ذخایر معدنی کردستان افزوده شد

سنندج - ایرنا - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: براساس بررسی های انجام شده در سال جاری هفت میلیون تُن به ذخایر معدنی در معادن این استان افزوده شده و ذخیره قطعی به 613 میلیون تُن رسیده است.

مهدی مرادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: استخراج اسمی معادن استان 20 میلیون تُن و استخراج واقعی این معادن هم اکنون 6 میلیون تُن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از ابتدای امسال تا پایان بهمن، 16 پروانه بهره برداری واحدهای معدنی در استان صادر شده که از این تعداد 3 پروانه مربوط به ماده معدنی فلزی، 2 سنگ تزئینی، 9 مصالح ساختمانی و 2 پروانه هم سیلیس، فلدسپات، دولومیت، باریت سنگ معدن بوده است.
مرادی با بیان اینکه از تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده مذکور 2 معدن فعال، 6 غیرفعال و 8 معدن هم در حال تجهیز است، اضافه کرد: 9 گواهی کشف و 19 پروانه اکتشاف هم در این مدت در استان صادر شده است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: در مجموع 400 پروانه بهره برداری در حوزه مواد معدنی فلزی، سنگ تزئینی، سیلیس، فلدسپات، دولومیت، باریت سنگ معدن و مصالح ساختمانی در کردستان صادر شده است.
مرادی تاکید کرد: از تعداد پروانه بهره برداری صادر شده در حال حاضر 136 معدن فعال و 253 معدن غیر فعال و 11 معدن هم در حال تجهیز شدن است.
وی با اشاره به اینکه 15 گواهی کشف معدن هم در آستانه تبدیل به پروانه بهره برداری است، گفت: 69 پروانه اکتشاف معدن هم در استان وجود دارد که از این تعداد 37 پروانه مربوط به ماده معدنی فلزی است.
معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار داشت: اشتغال واقعی در معادن استان 2 هزار نفر و اشتغال اسمی هم چهار هزار و 77 نفر است.
9936/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ذخاير معدني صنعت و معدن استخراج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، انگاته روباد وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی در حاشیه نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو)، در گفت و گو با صدا و سیما از آمادگی و تمایل کشورش برای همکاری‌های معدنی در زمینه‌های ساخت کارخانه‌های فراوری مواد معدنی، انتقال دانش فنی و مهندسی و آموزش خبر داد و گفت: آفریقای مرکزی ۴۰۰ معدن شناخته شده از آهک تا فلزات مختلف با مواد معدنی گوناگون دارد و خواستار همکاری با ایران است.

وزیر شرکت‌های کوچک و متوسط جمهوری آفریقای مرکزی تاکید کرد: ایران روی منابع معدنی اش کار کرده، ما هم به دنبال شرکای تجاری هستیم. ما به دنبال دانش ایرانی هستیم.

کد خبر 6093620 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فعالیت‌های معدنی، یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • ذوب آهن اصفهان در دوره جدید موفقیت های معدنی خوبی کسب کرد
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت