Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@04:54:26 GMT

ایران رتبه یک مهندسی انرژی در منطقه

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۴۱۷۱

ایران رتبه یک مهندسی انرژی در منطقه

براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی انرژی در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، براساس رتبه‌بندی سایمگو، ایران در سال 2017 به مقام نخست تولیدات علمی در رشته مهندسی انرژی در سطح کشورهای آسیای غربی رسیده است.

در تصویر زیر صدرنشینی ایران در تولیدات علمی مهندسی انرژی را مشاهده می‌کنید:گ

کشورهای عربستان سعودی، مصر، امارت متحده عربی، رژیم صهیونیستی، قطر، عراق، کویت، لبنان، عمان، اردن، لبنان، سرزمین‌های اشغالی، بحرین، یمن و سوریه به ترتیب در جایگاه‌های بعد از ایران و ترکیه قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های منتشر شده در مجله «SCImago Journal & Country Rank» نشان می‌دهد ایران با تعداد 2006 مقاله در زمینه مهندسی انرژی در رتبه نخست و ترکیه با یک اختلاف قابل توجه در مقام دوم قرار دارد.

از میان 2006 مقاله منتشر شده محققان ایرانی، 1977 مقاله قابل استناد بوده است؛ در حالی‌که ترکیه و عربستان به عنوان کشورهای حائز مقام دوم و سوم هر کدام به ترتیب با 777 و 522 مقاله 761 و 512 مقاله قابل استناد دارند و این ارقام نشان از آمار دست کم دو برابری ایران در مقایسه با کشورهای نزدیک خود دارد.

سوریه به عنوان آخرین کشور در سطح آسیای غربی در سال 2017 تنها 5 مقاله در زمینه مهندسی انرژی ارائه کرده است.

ایران در یک بررسی کلی‌تر میان 155 کشور جهان، جایگاه هفتم تولیدات علمی در رشته مهندسی انرژی را به خود اختصاص داده است.

صدر نشین جهان در رشته مهندسی انرژی چین است، محققان چینی در سال 2017، حدود هیجده هزار و 305 مقاله در زمینه مهندسی انرژی منتشر و ارائه کرده‌اند که از این تعداد هیجده هزار و 107 مورد قابل استناد بوده است.

کشورهای آمریکا، هند، انگلیس، ژاپن و آلمان به ترتیب بعد از چین و قبل از ایران در جدول جهانی جای گرفته‌اند.

کشورهای ایتالیا، روسیه، کره جنوبی، کانادا، فرانسه، استرالیا، برزیل، اسپانیا، اوکراین، تایوان، ترکیه، مالزی، نروژ، دانمارک، سوئد، لهستان، هلند، عربستان سعودی، سنگاپور، سوئیس، رومانی، مصر، اندونزی، آفریقای جنوبی، تایلند، مکزیک، پرتغال و هنگکنگ در رتبه‌های بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

نظام رتبه‌بندی سایمگو توسط یک گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود که براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس، آنها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کنند.

در خبرهای پیشین نیز به صدرنشینی ایران در رشته‌های متفاوتی ازجمله علم ژنتیک، علم فیزیک، ریاضیات کاربردی، علوم زیستی، فناوری نانو، فناوری آب و علم پزشکی داخلی اشاره شده است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایران تولیدات علمی مهندسی انرژی رتبه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۴۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه با حضور در موسسه آموزشی سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) با «مهمت آکیف» رئیس این موسسه دیدار و گفتگو کرد.

 به گزارش ایسنا، «محمدحسن حبیب‌اله‌زاده» در این ملاقات با قدردانی از تلاش‌های موسسه آموزشی اکو در چند سال گذشته در جهت گسترش فعالیت‌های موسسه در بین کشورهای عضو اکو، برای مشارکت هر چه بیشتر کشورمان در برنامه‌ها و فعالیت‌های آموزشی اکو ابراز آمادگی کرد.

سفیر کشورمان در آنکارا  همچنین با اشاره به ظرفیت‌های موجود و پیشرفت‌های علمی برجسته درجمهوری اسلامی ایران به ‌ویژه در دهه‌های اخیر در زمینه‌های گوناگون مانند نانوتکنولوژی، کسب مدال‌های متعدد در المپیادهای علمی توسط دانش آموزان و نیز وجود دانشگاه‌های بسیار معتبر به عنوان بستر لازم برای جذب دانشجویان بین‌الملل به ‌ویژه از کشورهای عضو اکو، نسبت تقویت همکاری‌های آموزشی اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین آمادگی کشورمان برای بهره‌برداری بهتر از فرصت ریاست دوره‌ای جمهوری اسلامی ایران بر سازمان اکو در سال ۲۰۲۴ برای تقویت همکاری‌های آموزشی را اعلام کرد.

 مهمت آکیف، رئیس موسسه آموزشی اکو نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات این موسسه در سال‌های اخیر در راستای توسعه آموزش در کشورهای عضو اکو، تلاش‌های انجام ‌شده برای انطباق فعالیت‌های موسسه با نیازهای کشورهای عضو را برشمرد.

رئیس موسسه آموزشی اکو همچنین با اشاره به برخی تجارب موفق کشورمان در حوزه آموزشهای تخصصی از جمله دانشگاه‌ علمی و کاربردی، خواستار تقویت همکاری‌ها با کشورمان در حوزه امور آموزشی شد.

در این دیدار برخی زمینه های همکاری میان موسسه آموزشی اکو و وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش ایسنا ، موسسه آموزشی اکو یکی از آژانس های تخصصی سازمان همکاری های اقتصادی(اکو) است که بر اساس تصمیم نشست ماه می ۱۹۹۸ شورای وزیران این سازمان تاسیس شد.

هدف اصلی این موسسه، توسعه همکاریهای علمی و آموزشی بین کشورهای عضو، تقویت زیرساخت های آموزشی و پرورشی وکمک به توسعه اقتصادی اجتماعی و دستیابی کشورهای عضو به اهداف آموزشی و دانشگاهی است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محقق حوزه سلامت در خوی با بیش از ۶۰ مقاله بین‌المللی مجری طرح شهر سالم 
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • پافشاری بر پدیده «اوج نفت» هرج و مرج انرژی را تشدید می‌کند
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ایران رتبه ۱۷ هوش مصنوعی را در جهان دارد
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده