Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@22:40:10 GMT

تپه هگمتانه برای بازدید گردشگران نوروزی پاکیزه شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۴۱۹۹

تپه هگمتانه برای بازدید گردشگران نوروزی پاکیزه شد

به گزارش ایرنا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان عصر جمعه در این آیین اظهار داشت: طرح پاکسازی سایت تاریخی هگمتانه همزمان با دیگر بناهای تاریخی کشور انجام شده است.
علی خاکسار گفت: سایت هگمتانه چهل هکتار مساحت دارد و شامل موزه، کلیسا و ترانشه های شهر تاریخی است که گردشگران داخلی و خارجی علاقه زیادی به دیدن این مجموعه باستانی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: تپه هگمتانه یکی از بافت های تاریخی با ارزش محسوب می شود اما وجود زباله های بد بو و نازیبا در حاشیه این بافت، از زیبایی های آن کاسته بود.
خاکسار خاطرنشان کرد: پاکسازی بناهای تاریخی با مشارکت دوستداران محیط زیست و میراث فرهنگی و سمن ها اقدامی اثربخش و بستری مناسب برای استقبال از گردشگران است.
هگمتانه پهناورترین تپه باستانی ایران است.
7527/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 صنایع دستی و گردشگری کلیسا گردشگران داخلی و خارجی گردشگران نوروزی موزه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۴۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • نمایش اشیای تاریخی ارزشمند کرمان در باغ موزه هرندی
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • احیای خانه های تاریخی با هدف جذب گردشگری در تبریز
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود