Web Analytics Made Easy - Statcounter

احزاب حاضر در پارلمان ترکیه با انتشار بیانیه مشترکی، حملات تروریستی امروز به ۲ مسجد در نیوزیلند را محکوم کردند. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مصطفی شن‌توپ، رئیس و پنج حزب حاضر در مجلس ترکیه با انتشار بیانیه‌ای مشترک حملات تروریستی علیه نمازگزاران در دو مسجد نیوزیلند را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: دولت‌ها و رسانه‌های غربی باید از اظهاراتی که موجب تحریک احساسات و اعمال اسلام‌هراسانه می‌شود به شکل صادقانه و قطعی دوری کرده و از تشویق رویکردهای اسلام‌هراسانه صرف نظر کنند.

تا زمانی که جو زهرآلود موجود علیه اسلام و مسلمانان که موجب حملات علیه آنها می‌شود و همچنین بی تفاوتی برخی کشورهای غربی نسبت به این مسئله پایان نیافته، تروریسم نیز پایان نخواهد یافت.

معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه ترکیه به نیوزیلند می‌روندنخست وزیر نیوزیلند: عامل حمله به نمازگزاران مجوز حمل سلاح داشته است

متاسفانه این اقدام منفور بیشتر از اینکه اقدام فردی چند فرد دیوانه باشد، محصول تفکر نژادپرستانه‌ای است که بر پایه اسلام و بیگانه هراسی که از سوی برخی سیاستمدارها و رسانه‌ها نیز حمایت می‌شوند، صورت گرفته است.

این بیانیه توسط روسای فراکسیون های احزاب عدالت و توسعه، جمهوری خلق، حرکت ملی، حزب نیک و حزب دموکراتیک خلق‌ در مجلس ترکیه امضا شده است.

در حملات تروریستی به مسجد النور و مسجدی دیگر در محله لینوود شهر کرایست چرچ نیوزیلند حین اقامه نماز جمعه، 49 نمازگزار جان خود را از دست داده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,87,1414/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۴۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد: پهپاد اوکراین بر فراز منطقه بلگورود منهدم شد.

وزارت دفاع روسیه در این بیانیه اضافه کرد: تلاش کی یف برای انجام یک حمله تروریستی پهپادی بر فراز منطقه بلگورود و کورسک خنثی شد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع روسیه آمده است: پهپادی که کی یف با آن قصد حمله به منطقه بلگورود و کورسک را داشت، منهدم شد؛ تلفات جانی و خسارتی هم به بار نیامد.

وزارت دفاع روسیه پیشتر هم اعلام کرده بود که سامانه پدافند هوایی مسکو، چند پهپاد ارتش کی‌یف را در منطقه بلگورود سرنگون کرد.

ضدحملاتی که کی‌ یف ماه‌ ها درباره آن تبلیغ کرده و غربی‌ ها به شدت به آن دل بسته‌ بودند، از اوایل ژوئن پیش شروع شد؛ اما ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این ضدحملات راه به جایی نبرده و علاوه بر این، تلفات زیادی را هم روی دست رژیم کی‌ یف گذاشت.

کد خبر 6093479

دیگر خبرها

  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • عوامل کشتار نمازگزاران در هرات شناسایی و مجازات شوند
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ایران حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • سفارت ایران در کابل حمله تروریستی هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه