Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان لرستان با بیان اینکه ۳۱ ایستگاه پلیس‌راه در لرستان راه‌اندازی می‌شود گفت: در ۴۸ نقطه استان ایست بازرسی موقت راه‌اندازی شود. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،سردار محمدمهدیان نسب صبح امروز در رزمایش نوروزی پلیس اظهار داشت: فعالیت نیروی انتظامی استان لرستان از 10 روز گذشته آغاز شده و امروز طرح امنیت انتظامی به‌ویژه طرح استراتژیکی در جاده و شهر شروع می‌شود و تا 17 فروردین‌ماه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در ایام پایانی سال و نوروز 98 همه اقدامات و عملیات‌ها با کمک سازمان‌های خدمات رسان و امدادی استان انجام می‌شود افزود: مرکز فوریت‌های پلیسی در هفت شهرستان تجمیع شده و چهار شهرستان دیگر نیز درصدد هستیم تجمیع کنیم تا بتوانیم در راستای مطالبات مردم سریع‌تر و به‌موقع اقدامات پلیسی را انجام دهیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان عنوان کرد: نوروز 98 شعار نیروی انتظامی نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری است و در حوزه پلیس‌راه و راهور پرهیز از خطر و ایجاد آرامش در سفر است تا بتوانیم امسال با استفاده از این شعار و با کمک مردم در رعایت قانون و کمک سازمان‌های خدماتی در کاهش تصادفات که یکی از دغدغه‌های بسیار  مهم مقام معظم رهبری است به‌ویژه تلفات جاده‌ای جلوگیری کنیم.

استفاده از 1200 ردیاب لحظه‌ای برای کنترل گشتی‌های پلیس راهور در ایام نوروزطرح نوروزی پلیس راه در اردبیل اجرا می‌شودطرح نوروزی پلیس راه استان مرکزی از 25 اسفند ماه به مدت 22 روز اجرا می‌شود

وی با اشاره به اینکه 340 نفر نیروی کمکی برای این ایام از طرف ناجا به لرستان داده‌شده است بیان کرد: در نوروز 98 پنج هزار و 940 نفر در دو شیفت با کمکی‌هایی که از ناجا داده‌شده است به‌کارگیری می‌شود.

مهدیان نسب تصریح کرد: دو هزار و 94 نفر شب گرد و نگهبان محله به کمک پلیس می‌آید، 734 واحد گشت خودرویی در کلانتری، پاسگاه، پلیس‌راه و راهور استان است که 248 واحد خودرویی گشت مربوط به پلیس‌راه و راهور بوده، همچنین تقاضای 80 دستگاه کمکی کرده‌ایم که امیدواریم با کمک استاندار لرستان این دستگاه‌ها فراهم و بتوانیم جاده‌های استان را به‌خوبی پوشش دهیم.

وی گفت: لرستان یکی از استان‌هایی است که با توجه به آب‌ و هوای خوبی که دارد در ایام نوروز حضور مسافران چشم‌گیر است، از طرفی شریان شمال و غرب به سمت جنوب کشور و همچنین مسیر راهیان نور است که باید کنترل بیشتری انجام شود، حتی جاده‌های فرعی و دیدنی استان مانند بیشه نیز باید کنترل‌ها ویژه‌تر باشد.

فرمانده انتظامی استان لرستان اظهار داشت: 31 ایستگاه پلیس‌راه راه‌اندازی می‌شود و تا دو روز دیگر مستقر می‌شوند، با مقامات قضایی هماهنگ شده تا در 48 نقطه استان ایست بازرسی موقت راه‌اندازی شود.

وی افزود: سال گذشته 15 هزار و 398 فقره تصادف رخ داد که مجموع تصادفات سه درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت، تصادفات فوتی در شهر و جاده سه درصد و مصدوم هشت درصد کاهش داشتیم، در راستای کاهش تصادفات درون‌شهری نیز دومین استان برتر کشور هستیم که پلیس راهور لرستان در همایش کشوری تقدیر شد.

انتهای پیام/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر

سرهنگ احسان مومنی با اشاره به برخورد پلیس با تخلفات ساکن گفت: تخلفات ساکن جزو آن‌دسته از تخلفاتی است که گرچه حادثه‌ساز محسوب نمی‌شود، اما هم می‌تواند منجر به حوادث رانندگی غیرقابل جبران شده و هم سبب اخلال در روند ترافیک می‌شود، از این رو پلیس برخورد با آن را در راستای روانسازی ترافیک و همچنین پیشگیری از وقوع تصادفات در دستورکار خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه تخلف در محل ممنوعه، پارک دوبل، توقف در پیاده‌رو و ... جزو تخلفات ساکن محسوب می‌شود، گفت: در همین راستا نیز ماموران پلیس راهور نسبت به اعمال قانون این تخلفات اقدام می‌کنند. علاوه بر آن از چند سال پیش تعدادی از خودرو‌های پلیس راهور تهران بزرگ نیز به دوربین ثبت تخلفات مجهز شده و از این طریق نیز نسبت به برخورد با تخلفات ساکن اقدام می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرحی جدید برای برخورد با تخلفات ساکن خبر داد و گفت: پلیس راهور پایتخت در حال آماده‌سازی موتورسیکلت‌های مجهز به دوربین ثبت تخلفات است. دوربین نصب شده بر روی این موتورسیکلت‌ها قابلیت ثبت تخلفات ساکن و جریمه متخلفان را داراست. در حال حاضر چند دستگاه از این موتورسیکلت‌ها آماده شده و پس از طی مراحل فنی و دریافت کد‌های مربوطه بر تعداد این موتورسیکلت‌های دوربین‌دار افزوده شده و این موتور‌ها نیز همچون خودرو‌های دوربین‌دار اقدام به جریمه خودرو‌های دارای تخلفات ساکن خواهند کرد.

مومنی درباره اینکه آیا دوربین‌های نصب شده بر روی موتورسیکلت‌ها تنها امکان ثبت تخلفات ساکن را دارند، گفت: در فاز اول، این دوربین‌ها نسبت به اعمال قانون و ثبت تخلفات ساکن اقدام خواهند کرد. اما این دوربین‌ها قابلیت ثبت هر نوع تخلفی را دارند و بسته به برنامه‌نویسی آن، می‌توانند دیگر تخلفات را نیز ثبت کنند؛ لذا ممکن است در آینده از این دوربین‌ها برای ثبت دیگر تخلفات رانندگی نیز استفاده شود.

وی با بیان اینکه اعمال قانون مکانیزه تخلفات رانندگی، درصد خطا و دیگر چالش‌های ممکن را کاهش می‌دهد، گفت: در مواردی مشاهده شده که پارک یا توقف یک خودرو در محل نامناسب، منجر به وقوع تصادفی شدید و حتی مرگبار شده است. همچنین تخلفات ساکن سبب کندی تردد و ایجاد ترافیک می‌شود و برخورد پلیس نیز در همین راستا انجام می‌شود. طرح برخورد با تخلفات ساکن در سال ۱۴۰۳ نیز با جدیت در معابر پایتخت اجرا می‌شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • استاندار لرستان: امنیت استان حاصل مشارکت پلیس و مردم است
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • تصادف ۶ خودرو سواری در این بزرگراه تهران
  • ترافیک شهر تهران آغاز شده است
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران