Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا با انتشار چند پیام توییتری، مواضع ضدایرانی خود را این بار با ادعاهایی درباره دست داشتن ایران در حمله علیه "شهروندان اسرائیلی" و نفوذ ایران در "جریان‌های شورشی یمن" مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر امورخارجه آمریکا در پیامی توییتری با حمایت از رژیم صهیونیستی مدعی شد: " باری دیگ، شهروندان اسرائیلی از سوی تروریست‌های غزه که از سوی اربابان خود در تهران مسلح و تأمین مالی می‌شوند مورد حمله قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در کنار متحدمان باقی می‌مانیم. اسرائیل حق دارد که از شهروندان خود حمایت کند".

وی سپس به دنبال رأی مجلس سنای آمریکا برای پایان بخشیدن به حمایت آمریکا از ائتلاف عربی در یمن، ادعای خود را درباره حمایت ایران از نیروهای انصارلله یمن مطرح کرده و نوشت: "راه آرام کردن رنج موجود در یمن، طولانی کردن درگیری از طریق محدود کردن شرکایمان نیست بلکه از طریق به عمل آوردن حمایت مورد نیاز آن‌ها برای شکست دادن نیروهای شورشی تحت حمایت ایران و تأمین صلح کامل است".

وی در پی این ادعای خود، درباره راهکار متوقف کردن آن‌چه نفوذ ایران در یمن خواند در پیام توییتری دیگری نوشت: " حمایت از تلاش‌های متحد در یمن برای متوقف کردن ایران از گسترش حاکمیت خود از تهران تا دریای مدیترانه و تبدیل یمن به کشوری دست‌نشانده، ضروری است".
 

به گزارش ایسنا، این اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شوند که ایران علیرغم دعوت نشدن به نشست صلح یمن در استکهلم، از حامیان اصلی صلح در این کشور بوده و همواره خواهان توقف جنایت علیه یمن از سوی ائتلاف عربی و متحدان، آمریکا بوده است.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در آذرماه درباره برگزاری این نشست و پایان بخشیدن به جنایت علیه یمن در پیامی توییتری نوشته بود: ایران از توافق اولیه به دست آمده میان طرف‌های یمنی در استکهلم تحت سرپرستی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل استقبال و به‌طور قوی از ادامه گفت‌وگوها برای رسیدن به توافقات نهایی در خصوص تمامی مسائل حمایت می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا ايران رژيم صهيونيستي مایک پمپئو یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ضمن رد ادعای فرانسه درباره حمایت باکو از جدایی طلبان"کالدونیای جدید" گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، آیخان حاجی زاده، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی" ژرار درمنی" وزیر کشور فرانسه در کمیته حقوقی پارلمان فرانسه علیه آذربایجان، گفت: اتهامات بی‌اساس و اتهام‌آمیز وزیر کشور فرانسه، درباره روابط آذربایجان و بخش جدایی طلب "کالدونیای جدید" فرانسه را قاطعانه رد می‌کنیم.

وی افزود: وزیر کشور فرانسه با متهم کردن آذربایجان به ادعای حمایت از جدایی طلبی در کالدونیای جدید، فراموش می کند که این طرف فرانسوی بود که برای مدت طولانی در حمایت از جدایی طلبی در آذربایجان گام برداشت و مرتباً نمایندگان رژیم به اصطلاح جدایی طلب(قره باغ) در آذربایجان را پذیرفت.

این مقام وزارت خارجه آذربایجان ادامه داد: مشخص است که پارلمان فرانسه به ابتکار حزب حاکم فرانسه تصمیماتی گرفت و قطعنامه هایی صادر کرد که تمامیت ارضی و حاکمیت آذربایجان را زیر سوال برد و به آن آسیب وارد کرد و رژیم جدایی طلب را به رسمیت شناخت. وزیر کشور فرانسه به‌ عنوان بخشی از سیاست استعماری که کشورش سال‌ها دنبال کرده و همچنان ادامه دارد، به‌جای اینکه آذربایجان را به اتهامات مضحک و سخیفی مانند کشتار ارامنه متهم کند، یادش باشد که مرتکب جنایات علیه بشریت علیه مردم محلی شد و میلیون ها انسان بی گناه را به طرز وحشیانه ای به قتل رساند.

حاجی زاده گفت: از فرانسه می خواهیم که دیگر در امور داخلی آذربایجان دخالت نکند و از ادعاهای بی اساس علیه کشورمان دست بردارد. ما بار دیگر اعلام می‌کنیم که کشورمان به تمام اقدامات لازم برای حفظ منافع ملی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای ارتباط رامین یکتاپرست با سپاه تکذیب شد
  • نقد ادعای زیباکلام درباره آغازگر جنگ با مستندات تاریخی / روایت نماینده وقت عراق در سازمان ملل از آماده‌باش صدام برای آغاز جنگ علیه ایران
  • پاسخ قاطع سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری ارتش یمن به کشتی اسرائیلی+ فیلم/ مخالفت وزیرخارجه انگلیس به تروریستی اعلام کردن سپاه/ هشدار مهم انصارالله به آمریکا درباره حمله به یمن/ حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به یمن
  • تحلیلگر اسرائیلی: جنگ پایان یافته، حمله به رفح توهمی بیش نیست
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!