Web Analytics Made Easy - Statcounter

حکیم زاده با بیان اینکه تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست گفت: بدون شک نه حرکت شتاب‌زده می‌تواند کمک کند نه حرکت‌های پوپولیستی.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «رضوان حکیم‌زاده»  در برنامه تلویزیونی پرسشگر که با موضوع چالش‌های تحقق اهداف پرورشی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت درباره برگزاری آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم گفت: مسئول تصمیم‌گیری در این باره مرکز سمپاد است ولی شیوه آزمونی که برای انتخاب اجرا خواهد شد با روش‌های سنتی و غلط گذشته تفاوت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: تربیت تمام‌ساحتی در سند تحول بنیادین مورد تاکید است، اما آیا فضاهای مناسبی اعم از کارگاه هنری، ورزشی، آزمایشگاه و ... در مدارس در اختیار داریم؟

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برنامه‌های درسی ما تمام‌ساحتی است یا ساحتی را بیشتر مورد توجه قرار داده است؟ شاید نکته اساسی جداکردن نقش تربیتی از کار معلمان بود. اکثر وقتی که دانش‌آموزان در مدرسه می‌گذرانند با معلمان است. اگر بخواهیم نقش تربیتی را فقط به معلم پرورشی بسپاریم باعث می‌شود فرصت‌هایی که می‌توانستیم از رهگذر نقش تربیتی معلمان داشته باشیم را از دست بدهیم.

 

حکیم‌زاده افزود: در سند تحول، تقدم با تربیت است، اما برای تغییر نگاه و رویکرد ذی‌نفعان باید بیشتر تلاش شود. یکی از این ذی‌نفعان خانواده‌ها هستند که اگر قبله آمال را کنکور و آموزش ببینند نمی‌توان راه به جایی برد.

 

او افزود: حرکت‌هایی در آموزش و پرورش و از دوره ابتدایی شروع شده است که اگر سایر سازمان‌ها با آن هم‌جهت نباشند صد درصد توفیق نمی‌یابد. تعلیم و تربیت فقط بر عهده وزارت آموزش و پرورش نیست. هم‌اکنون تحت‌الشعاع قرار گرفتن تربیت از سوی رسانه ملی را با تبلیغات بی‌رویه موسسات که حتی پیش‌دبستانی‌ها را هدف قرار داده است، شاهدیم.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: بدون شک نه حرکت شتاب‌زده می‌تواند کمک کند نه حرکت‌های پوپولیستی. همین حذف آزمون‌‌ها که چند میلیون مشتری داشت آیا کار کمی بود؟ این حرکت شروع شده است و می‌توانیم به سمتی برویم و کم کم به دوره‌های دیگر تسری دهیم.

 

حکیم‌زاده افزود: برخی سیاست‌گذاری‌های خلاف سند تحول چون تنوع مدارس و طبقاتی کردن مدارس می‌تواند این عدالت را در فراهم کردن فرصت‌های خوب یاد گرفتن برای همه به طور یکسان فراهم نکند.

پایان پیام/260

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل اصفهان بیانیه گام دوم انقلاب خطبه نماز جمعه عراق خبرگزاری گام دوم انقلاب شبستان وعده های پوپولیستی وزارت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

دیگر خبرها

  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • نیمی از مدارس مربی پرورشی ندارند
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • ۱۴۳ طرح و پروژه آموزشی در استان بوشهر تامین اعتبار شد
  • اختصاص ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • آیت‌الله علم‌الهدی:تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود/ ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود