Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی شکست اجلاس عالی رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی در هانوی پایتخت ویتنام، کره شمالی تهدید کرد که در استراتژی خود در قبال برنامه‌ هسته‌ای تجدید نظر خواهد کرد. سخن حتی از قطع مذاکرات اتمی بین دو کشور می‌رود.

 

لحن مقامات کره شمالی در برابر آمریکا به دنبال شکست گفت‌وگوهای هانوی بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، تندتر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از شکست گفت‌وگوها و مذاکرات بین رهبران دو کشور آمریکا و کره شمالی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواستار برگزاری جلسه‌ای با حضور دیپلمات‌ها و خبرنگاران در پیونگ‌یانگ شده بودند.

 

یکی از رسانه‌هایی که به نتایج این جلسه پرداخته است، روزنامه «نویه زوریشر» است. این روزنامه روز جمعه ۲۴ اسفند (۱۵ مارس) خبر از احتمال قطع گفت‌وگوهای اتمی بین کره شمالی و آمریکا داده است.

 

موضوع بر سر خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره است. گفت‌وگوهایی که دور پیشین آن بدون کسب نتیجه‌ای به پایان رسیده بود.

 

چوئه سون هوی، معاون وزیر امور خارجه کره شمالی در این نشست خبری-سیاسی تاکید کرده است که کره شمالی تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد. چوئه افزوده است که آمریکا این فرصت تاریخی را از دست داده است.

 

معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفته است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، به‌زودی درباره ادامه یا قطع گفت‌وگوهای این کشور با دولت آمریکا تصمیم خواهد گرفت.

 

افزون بر آن، تصمیم بر سر خودداری از آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.

 

سکوت درباره ترامپ

 

در اظهارات چوئه سون هوی، اثری از انتقاد از دونالد ترامپ دیده نمی‌شود. معاون وزیر امور خارجه کره شمالی بیشتر از سیاست‌های مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید انتقاد کرده است.

 

در این نشست خبری گفته شده است که شکست گفت‌وگوهای هانوی بیش و پیش از همه به علت مواضع جان بولتون و خواست حداکثری او بوده است.

 

چوئه سون هوی همچنین افزود که اظهارات ترامپ در مورد اینکه کره شمالی خواستار برچیده شدن همه تحریم‌ها بوده، صحت ندارد.

 

کره شمالی در همایش هانوی خواستار لغو آن دسته از تحریم‌هایی شده بود که در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ از سوی سازمان ملل وضع شده‌اند. این تحریم‌ها عمدتا ناظر بر صادرات و واردات آهن، نفت و ذغال سنگ می‌شوند.

 

در مقابل کره شمالی نیز متعهد شده بود که مرکز تحقیقات اتمی یونگ‌ بیون را تعطیل خواهد کرد. معاون وزیر امور خارجه کره شمالی گفته بود که جان بولتون خواستار پایان همه فعالیت‌های اتمی کره شمالی و همچنین فعالیت‌های نظامی این کشور در عرصه تولید جنگ‌افزارهای شیمیایی و بیولوژیک شده بود.

 

مقامات دولت آمریکا از آن بیم دارند که رفع تحریم‌ها منجر به سرازیر شدن میلیاردها دلار به حساب دولت کره شمالی شود و این کشور از این پول برای تکمیل و گسترش پایگاه‌های هسته‌ای خود بهره‌گیری کند.

 

گزارشگر روزنامه یاد شده ضمن اشاره به تند شدن لحن دولت کره‌ شمالی در برابر آمریکا بر این باور است که کیم جونگ اون همچنان خواستار پیشبرد گفت‌وگوهای این کشور با آمریکا است.

 

گفته می‌شود که به‌رغم فعالیت‌هایی که ظرف سه هفته گذشته در دو سایت موشکی کره شمالی صورت گرفته، بعید به نظر می‌رسد کره شمالی دست به آزمایش موشکی و هسته‌ای بزند.

 

نویسنده این گزار ش بر این باور است که رهبری کره شمالی برای انجام اصلاحات اقتصادی خود به تخفیف تحریم‌های اقتصادی نیاز داشته و از این منظر نیازمند ادامه گفت‌وگوها با مقامات آمریکا است.

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند

ایتنا - یک مقام ارشد آمریکایی از چین و روسیه خواست تا مانند ایالات متحده تعهد کنند که تنها انسان‌ها کنترل سلاح‌های هسته‌ای را در اختیار داشته باشند د و هوش مصنوعی از فرآیندهای تصمیم گیری در این مورد حذف شود.
پل دین، یک مقام مسئول در دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت واشنگتن «تعهد واضح و محکم» داده است که انسان ها کنترل کامل سلاح های هسته ای را خواهند داشت و افزود که فرانسه و بریتانیا نیز همین کار را کرده‌اند.

او از چین و روسیه نیز خواست تا از این روند پیروی کنند.

اظهارات این مقام ارشد آمریکایی در حالی بیان می‌شود که دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، تلاش می‌کند تا بحث‌های جداگانه با چین را بر سر سیاست تسلیحات هسته‌ای و رشد هوش مصنوعی پیش ببرد.

روابط چین با روسیه، تهدیدهای مداوم چین علیه تایوان، اختلافات مرزی در دریای جنوبی چین و مسائل مرتبط با تجارت منصفانه مدت‌ها است که روابط پکن با واشنگتن را تیره کرده است.

گسترش فناوری هوش مصنوعی در جریان گفتگوهای گسترده بین آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده و وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در ۲۶ آپریل در پکن مطرح شد.

بلینکن در آن سفر گفته بود «دو طرف توافق کردند که در هفته‌های آینده اولین گفتگوهای دوجانبه خود را در مورد هوش مصنوعی برگزار کنند و افزود که نظرات خود را در مورد بهترین نحوه مدیریت خطرات و ایمنی پیرامون این فناوری به اشتراک خواهند گذاشت.»

چین، بزرگترین تأمین‌کننده ماشین‌آلات، میکروالکترونیک، و نیتروسلولز است که برای ساخت مهمات و سوخت موشک و سایر موارد با کاربرد دوگانه‌ به کار می‌روند و مسکو از آنها برای تقویت پایگاه صنعتی دفاعی خود استفاده می‌کند.
پیشتر مقامات چینی از کشورهای دارای سلاح هسته‌ای خواسته بود که درباره عدم استفاده اولیه از سلاح‌های هسته‌ای علیه یکدیگر مذاکره کنند یا یک بیانیه سیاسی دراین‌باره صادر کنند.

دیگر خبرها

  • زور آزمایی اف ۱۶ آمریکا با سوخو ۳۵ روسیه + فیلم | روسیه سواحل غربی آمریکا را تهدید کرد؟ | این غول‌های جنگی را در آسمان دریای برینگ ببینید
  • تحریم عاملی برای خودکفایی و پیش برندگی در کشور شده است
  • (ویدئو) تحریم‌ها و اقتصاد نابسامان فرش ایران را به زیر کشید؛ ما منزوی شده‌ایم
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • چین به بحث کنترل تسلیحات هسته‌ای ورود نمی‌کند
  • اعتراف کی‌یف به دستاورد‌های نظامی روسیه
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در 4 ماه گذشته خبر داد
  • ضرر ۲ میلیارد دلاری ونزوئلا به دلیل تحریم‌ها
  • ونزوئلا از ضرر ۲ میلیارد دلاری ناشی از تحریم‌ها در ۴ ماه گذشته خبر داد
  • تهدید رژیم صهیونیستی به انتقام از دادگاه کیفری بین‌المللی