Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعی با تاکید بر همراهی با دولت در شرایط سخت فعلی گفت: مجلس باید در عین نظارت و نقد دولت برای اجرای سیاست های کلی نظام همراه دولت باشد.

«زهرا ساعی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به همراهی مجلس با دولت در شرایط فعلی گفت: مجلس به عنوان قوه قانون گذار و ناظر وظیفه اش قانون گذاری و نظارت است و نباید این جایگاه و شان خود را از دست بدهد بلکه باید آن را حفظ کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اینکه قوانین به درستی اجرایی شوند و دستگاه ها به وظایف شان درست عمل کنند، مسئله ای است که مجلس باید از بعد نظارتی همواره آن را مورد بررسی قرار دهد، قوه مجریه کارهای اجرایی را جلو می برود، قوه مقننه ناظر است و البته این دو کمک و بازوی یکدیگرند.

 

وی ادامه داد: سه قوه مقننه، قضاییه و مجریه ضلع های یک مثلث هستند که اگر با یکدیگر کار کنند و هماهنگ باشند، قطعا مشکلی پیش نمی آید اما اگر هر یک از این اضلاع در کارش کوتاهی کند، شکل نافرمی پیدا می کند.

 

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کشور باید سه قوه در جهت برنامه های کلان تلاش کنند و اگر سیاست های کلان کشور مد نظر هر سه قوه باشد و با هم هماهنگ عمل کنند، قطعا کشور به سامان خوبی می رسد.

 

وی اضافه کرد: مجلس باید در جای خودش نقد کند در عین حال نظارت اش را داشته باشد و قوه مجریه نیز باید به وظایف اجرایی اش عمل کند و البته همراهی مجلس با دولت باید در جهت سیاست های کلان نظام و برنامه های پنج ساله باشد.

 

وی با تاکید بر همدلی و همراهی همه ارکان نظام با یکدیگر گفت: مقام معظم رهبری همواره در بیانات شان بر بحث همدلی و همراهی و وحدت رویه تاکید کرده اند. اتفاقا ایشان بارها بر این مسئله نیز تاکید کردند که نقد سازنده در تمامی حوزه ها باشد چرا که این نقد در برخی امور باعث اصلاحاتی می شود.

 

ساعی گفت: ما معتقدیم اگر نقد در حوزه های مختلف نباشد ما نمی توانیم خودمان را کامل کنیم اما این نقد به معنای تخریب و یا نادیده گرفتن زحمات چهار دهه گذشته انقلاب و زحمات دولت نباید باشد.

 

وی اضافه کرد: ما در طول چهار دهه گذشته خیلی سختی کشیده ایم تا کشور به اینجا رسیده است؛ چهار دهه سخت را پشت سر گذاشته ایم و اگر به عنوان فرد دلسوزی می خواهیم برای اصلاح امور نقدی داشته باشیم باید آن نقد سازنده و مفید باشد نه اینکه چون دولت، دولت فلانی است آن را تخریب کنیم. نگاه گروه های سیاسی باید رو به جلو باشد و نه نگاهی باشد که چون گروه سیاسی مقابل مان در رأس امور است آن را نفی یا طرد کنیم.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس خاطرنشان کرد: این نوع نگاه ما باعث می شود ما هر گاه به مشکل برخورد کردیم بی اعتمادی و یاس و ناامیدی در جامعه تزریق شود و تبعات آن بیشتر از آن چیزی است که ما فکر می کنیم./

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان خبرگزاری شبستان شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل بیانیه گام دوم انقلاب اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد عراق زهرا ساعی مجلس دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب

مرکز پژوهش‌های مجلس با انتشار جدولی از سیاستگذاری ها، اقدامات و تاثیرات آن در طول سال‌های پس از انقلاب تا سال ۱۴۰۰ و همچنین ذیل شش برنامه اجرا شده پس از انقلاب، خواست در نهایی شدن برنامه هفتم، عملکرد احکام مربوط به مسکن و نتایجی که داشته اند مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش جماران، تحلیل پیشینه برنامه‌های توسعه پنج ساله اول تا ششم و اینکه چه چارچوبها، سرفصل‌ها و هدفگذاری‌هایی به طور معمول انجام می‌شود، راهنمای خوبی برای ارزیابی و تحلیل برنامه هفتم است.

براساس اعلام این نهاد پژوهشی؛ با توجه به تقدیم لایحه قانون برنامه هفتم توسعه به مجلس لازم است عملکرد احکام مربوطه درقوانین برنامه‌های پنج ساله پیشین مورد ارزیابی و آسیب شناسی قرار گیرد تا ضمن تحلیل برنامه‌های گذشته، بررسی دستاوردها، مسائل و مشکلات، نسبت به تنظیم برنامه هفتم اقدام شود.

دیگر خبرها

  • کارنامه سیاست‌های مسکن پس از انقلاب
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • جذب به‌موقع و صحیح اعتبارات و تسهیلات تکلیفی لرستان
  • اعطای جایزه شیخ مفید به ۱۰۰ استاد شاگردپرور
  • حمایت از بخش خصوصی سیاست استان است
  • اعلام سیاست دولت به مجلس برای مهار نوسانات ارزی
  • حسینی: سیاست دولت در کنترل نوسانات ارزی به مجلس اعلام شد
  • پیشنهادات دیوان محاسبات برای اصلاح نظام بودجه‌‌ریزی کشور
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست