Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایمانعلی ایمانی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر صبح امروز در جلسه کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات و امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد خدمات سفر با اشاره به اهمیت و لزوم برنامه‌های بوم‌گردی افزود: روستا‌ها به عنوان اولویت اول کشور‌های توسعه یافته در جهت توانمندسازی هستند و می‌تواند نشاط اجتماعی و فرهنگ روستایی را احیا نموده و مهاجرت را به صفر برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شهرستان مشکین شهر در دنیا جزو شهر‌هایی است که طبیعت بی نظیری دارد و به همین علت نیز به عنوان پایلوت گردشگری طبیعت شناخته شده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشکین شهر گفت: مشکین شهر از هیچ نظر فقیر نیست و باید در طرز تفکرو بینش خود تغییر رویه بدهیم و نباید نسبت به مسائل و پیشرفت شهرستان بی تفاوت باشیم ما زمانی در صنعت گردشگری موفق خواهیم بود که بتوانیم مسافر را در مشکین شهر ماندگار کنیم در این صورت است که گردشگری به سودآوری خواهد رسید.

ایمانی با اشاره به مشکلات موجود در زمینه اقامتی و خانه مسافر گفت: خوشبختانه ساماندهی و اخذ مجوز خانه مسافر به میراث فرهنگی واگذار شده است و صرفا خانه‌هایی که استاندارد لازم را جهت استفاده گردشگران داشته باشند مجوز داده خواهد شد که نزدیک به ۱۰۰ خانه مسافر دارای استاندارد لازم وجود دارد و با افرادی که خارج از مجوز اقدام به اجاره منزل به مسافران نمایند برخورد قانونی خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی و جشنواره‌های متنوعی برای سال جدید در نظر گرفته شده است که اکثر آن‌ها ریشه در تاریخ و سنت و فرهنگ بومی مشکین شهر دارد و لازم است تا مسئولین و نهاد‌ها نیز از این برنامه‌ها حمایت کنند.

انتهای پیام/ح

ساماندهی و اخذ مجوز خانه مسافر به میراث فرهنگی واگذار شده است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری بوم گردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • فعالیت ٦١ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • توسعه گذر و مسیرهای گردشگری در تهران/ سرانجام ایجاد شهرداران ویژه ناحیه چه شد؟
  • بوم‌گردی عشایری در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • بازدید معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی از پروژه جداره‌سازی خانه گردشگری ارومیه
  • ۲۰۰ مجوز موافقت اصولی برای گردشگری دریایی در مازندران صادر شد
  • تائید بیمه هنرمندان صنایع‌دستی فارس پس از ۱۵ سال