Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@00:02:29 GMT

افزایش ۲۰ درصدی درآمد موقوفات ماکو در سال جاری

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۶۳۶۸

افزایش ۲۰ درصدی درآمد موقوفات ماکو در سال جاری

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ماکو و چالدران گفت: ۱۱ مورد وقف در سال ۹۷ در سطح شهرستان ماکو به ثبت رسیده است.

اسکندرزاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف ها بیش از ۸ میلیارد ریال است افزود: درآمد موقوفات ماکو از اول سال جاری تا به امروز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته و این درآمد موقوفات برای هزینه های روزانه مساجد، کمک به فقرا، تبلیغات اسلامی، قرآنی و مذهبی صرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان ماکو و چالدران در ادامه همچنین از برگزاری کلاسهای قرآنی با عنوان طرح تربیت حافظان قرآن، برای ۶۳۰ نفر طی تفاهم نامه ای با کمیته امداد شهرستان ماکو خبر داد.

وی همچنین بر اجرای طرح دست های مهربان با همکاری کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و هیئت امنای مساجد در راستای کمک به دانش آموزان و نیازمندان با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال برای ۵۰ نفر اشاره و تصریح کرد: همچنین ۱۱۰ بسته تحصیلی در طرح مهر تحصیلی در راستای حمایت از دانش‌آموزان، از محل درآمدهای موقوفات شهرستان تهیه و توزیع شد.

اسکندر زاده افزود: دریافت ۵۷ مورد سند شش دانگ مالکیت برای موقوفات، ثبت بیش از ۸۷ فقره اجاره نامه، اعطای قرآن به مساجد و برگزاری محفل انس با قرآن از فعالیت های مهم این اداره طی سال جاری در این مدت بود.

 رئیس اداره اوقاف امور خیریه شهرستان ماکو و چالدران اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۸ از ۲۸ اسفند لغایت ۱۳ فروردین در بقعه سید صدرالدین چالدران و مسجد حضرت ابوالفضل ماکو با اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: سنت حسنه وقف از دیرباز به شکل های گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است که اسلام آن را در مسیر روشن منطقی و هدفدار مترقی و دقیق‌تر قرار داده است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 اجرای برنامه های فرهنگی اداره اوقاف و امور امور خیریه بهزیستی درآمد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳

ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۷ درصد افزایش نشان می دهد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ترانزیت خارجی از مسیر ایران در اولین ماه از سال 1403 با تدوام شیب افزایشی در ماه‌های اخیر، به رقم یک میلیون و 600 هزار تن رسید.

 این میزان ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 47 درصد افزایش نشان می دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین میزان ترانزیت خارجی در مدت یاد شده از مبدا گمرکات پرویزخان در استان کرمانشاه، شهید رجایی و باشماق در استان کردستان انجام گرفته است.

این گزارش می افزاید: در فروردین ماه سال جاری، 486 هزار تن کالا از مبدا گمرک پرویزخان، 377 هزار تن از مبدا گمرک شهید رجایی و 203 هزار تن از مبدا گمرک باشماق ترانزیت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • سهم ۱۷.۸ درصدی هزینه‌های جاری در بودجه شهرداری قم
  • لزوم اجرای وعده صادق اقتصادی در کشور
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت خارجی از مسیر ایران در فروردین‌ماه
  • رشد ۴۷ درصدی ترانزیت از مسیر ایران در فروردین ۱۴۰۳
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • افزایش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • کسب رتبه اول اداره کل راهداری و حمل و نقل در زمینه درآمد طی پارسال