Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، موزه باستان شناساسی و مردم‌شناسی بیرجند با همکاری حوزه موزه‌های استان خراسان جنوبی، پایگاه جهانی باغ اکبریه و حوزه پژوهش موزه‌ها پس از ۱۸ ماه مرمت و ساماندهی آماده بازدید عمومی و علاقمندان و گردشگران نوروزی است.

علی شریعتی منش (معاون میراث فرهنگی استان خراسان جنوبی) با اعلام این مطلب گفت: موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند از محل اعتبارات ملی درحالی در طول ۱۸ ماه مورد مرمت و بهسازی قرار گرفت که این ساماندهی  با همکاری پایگاه جهانی باغ اکبریه و حوزه پژوهشی موزه های استان خراسان جنوبی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اقدامات مرمتی صورت گرفته در موزه باستان شناسی و مردم شناسی بیرجند گفت: تامین روشنایی، کفسازی بنا، اندود گچ تمام سطوح، مرمت و بازسازی تزئینات، مرمت درهای چوبی، نصب سیستم امنیتی و ساخت و نصب ویترین های نمایش اشیا از جمله اقداماتی است که در این موزه ها صورت گرفته است.

شریعتی منش تاکید کرد: برخی مشاغل که در فهرست میراث معنوی ثبت شده‌اند، نیز جایگزین محتوای قبلی موزه مردم‌شناسی شده است.

علاقمندان می‌توانند از ۲۵ اسفند ۹۷ از موزه مردم‌شناسی و باستان‌شناسی بیرجند بازدید کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی گردشگران نوروزی مردم شناسی موزه باستان شناسی موزه های استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز گفت:گروه بین المللی مرمت ایسکارسا در بازدید از بنا‌های تاریخی شهرستان بازدید اعلام کرد در مرمت تعدای از این بنا‌ها با اداره میراث فرهنگی شهرستان همکاری کنند.

حسین یزدانمهر افزود: گروه بین المللی ایسکارسا زیر نظر سازمان یونسکو فعالیت داشته و به شکل ان جی او فعال است و مرمت آثار تاریخی را بررسی کرده و به لحاظ فکری و پژوهشی میزان دقت مرمت‌های انجام شده و بررسی می‌کند.

او اظهار کرد:شب گذشته ۲ نفر خانم از کشور ترکیه به عنوان نمایندگان و آقای مهرداد حجازی به عنوان نایب رییس گروه بین المللی ایسکارسا از آتشکده ساسانی، مسجد جامع و بقعه شضیخ عبدالصمد بازدید کردند.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نطنز بیان کرد: گروه بین المللی ایسکارسا در بحث مرمت آتشکده ساسانی قرار است در خصوص نحوه مرمت و ایجاد گنبد آتشکده اعلام نظر کنند.

یزدانمهر گفت:در خصوص بقعه شیخ عبدالصمد قرار است کار پژوهشی از طرف گروه بین المللی ایسکارسا انجام شود و مسجد جامع نطنز دارای کتیبه آجری با خط کوفی است که گروه یادشده باید طرح خود برای حفاظت از آن را ارائه کنند.

شهرستان ۴۷ هزار نفری نطنز در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • همکاری گروه بین المللی ایسکارسا با میراث فرهنگی در مرمت بنا‌های تاریخی نطنز
  • پایان موقت کاوش در محوطه تازه کشف‌شده در اصفهان + عکس
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • (تصاویر) بازدید دیوید کامرون از موزه فرش ترکمنستان
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • لحظه دوست داشتن و دوست داشته شدن، لحظه واقعی زندگی است
  • کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها در اردبیل برگزار شد+فیلم
  • حکمت الله ملاصالحی مؤسس فلسفه باستان شناسی است
  • از ابتدا پیوند عمیقی میان فلسفه و باستان شناسی وجود داشته است
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور