Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-30@08:40:09 GMT

اپل به کوالکوم خسارت می‌پردازد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۶۵۷۵

اپل به کوالکوم خسارت می‌پردازد

ایتنا - دادگاه مربوط به دعوی قانونی اپل و کوالکام رای خود را صادر کرده است. طبق رای دادگاه اپل باید غرامتی ۳۱ میلیون دلاری به کوالکام بپردازد.
طبق رأی دادگاه اپل باید ۳۱ میلیون دلار خسارت برای نقض حقوق ثبت اختراع فناوری‌های کوالکام به این شرکت بپردازد. این فناوری‌ها سبب می‌شوند آیفون سریع به اینترنت متصل شود و عمر باتری دستگاه نیز طولانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادگاه فدرال سن دیگو پس از یک محاکمه دو هفته‌ای این رأی را اعلام کرده است.

فرایند محاکمه بخشی از دعوی قانونی اپل و کوالکام درباره برخی فناوری‌هایی است که برای فعال سازی ویژگی‌های کلیدی در موبایل و دستگاه‌های هوشمند دیگر به کار می‌رود.
البته محاکمه‌ای که ماه دیگر برگزار می‌شود بسیار بزرگ‌تر است و مشخص می‌کند آیا اپل باید برای استفاده از فناوری‌های دیگر که در آیفون استفاده شده به کوالکام غرامت پرداخت کند یا خیر.

به‌هرحال در دادگاهی که تمام شد هیئت ژوری به این نتیجه رسید که اپل باید برای استفاده از ۳ حق امتیاز اختراعکوالکام به ازای هر دستگاه آیفون ۱.۴۱ دلار خسارت پرداخت کند. این غرامت مربوط به شکایتی است که کوالکام در۶جولای ۲۰۱۷ ثبت کرده و به حق امتیاز استفاده از فناوری‌های استفاده شده در آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون ایکس را در بر می‌گیرد.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل کوالکوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16

ایتنا - کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.
شرکت آمریکایی اپل قصد دارد در سپتامبر آینده از گوشی جدید خود با نام آیفون 16 رونمایی کند، در حالی که برخی اطلاعات به بیرون درز کرده شکل و اندازه دستگاه را فاش می کند.

به گزارش ایتنا، سانی دیکسون که به دلیل افشای اطلاعات مکرر خود در رابطه با دستگاه‌های اپل شناخته می‌شود، روز یکشنبه در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس  تصویری را به اشتراک گذاشت که اندازه صفحه نمایش گوشی‌های آیفون 16  را به همراه جزئیاتی در مورد دوربین نشان می‌دهد.

طبق تصویر، آیفون 16 معمولی اندازه صفحه نمایش 6.1 اینچی را حفظ خواهد کرد، در حالی که مدل Pro دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی خواهد بود.

 

مدل پلاس نیز مجهز به صفحه نمایش سنتی 6.7 اینچی خواهد بود، اما آیفون 16 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.9 اینچی بزرگتر خواهد بود و همچنین تصویر حالت دوربین متفاوتی را برای نسخه معمولی و نسخه پلاس آیفون 16 نشان می دهد.

کارشناسان می‌گویند که طراحی مجدد موقعیت‌یابی دوربین آیفون 16، قابلیت‌های «ضبط ویدیوی فضایی» را افزایش می‌دهد، گامی که می‌تواند جذابیت این نسخه جدید را افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳/ آیفون ۱۳ چند؟
  • افشای اطلاعات جدید درباره آیفون 16
  • خاطره‌بازی با عصر بزرگداشت مقام معلم
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • ایفون ۱۶ کی میاد؟ بررسی تخصصی آیفون 16
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • تفاوت های آیفون 13 و 13 پرو در چیست ؟
  • یکپارچه سازی هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل در آیفون‌های جدید
  • انتشار جزئیاتی بیشتر از هوش‌مصنوعی آیفون/ پای غول‌های فناوری در میان می‌آید!