Web Analytics Made Easy - Statcounter

«داود طالبی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان بذر درختچه بادامک در مرحله دوم اجرای طرح بین المللی ترسیب کربن کاشته شده است.
وی اظهار داشت: در گام دوم این طرح 252 هکتار از مراتع بزیجان طرح اصلاح و احیا اجرا و گونه های مرتعی و پنج هکتار هم بذر بادامک کاشته شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری محلات بیان کرد: ترسیب کربن به معنای جذب رسوب کربن در بافت های گیاهی است و به دلیل اینکه فعالیت صنعتی با افزایش دی اکسید کربن و شرایط گلخانه ای همراه است، سازمان ملل از اجرای طرح ترسیب کربن در هر منطقه مستعد جهان استقبال می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طالبی بیان کرد: نهال های گلدانی بادامک با هدف افزایش پوشش گیاهی گونه بادامک در منطقه این طرح، حفاظت از آب و خاک، جلوگیری از روان آب های حاصل از بارندگی بلند و کوتاه مدت منطقه و افزایش تولید علوفه و میزان بذر بادامک برای سال های آینده کاشته شدند.
طالبی یادآورشد: در هشت روستای شهرستان محلات با استفاده از توانمندی مردمی، برنامه تقویت و احیای پوشش گیاهی آسیب دیده، کاهش وابستگی بهره برداران کشاورزی به پوشش گیاهی و تعریف شغل های جانبی برای دامداران این اراضی در قالب طرح ترسیب کربن دنبال می شود.
طالبی افزود: تفاهم نامه سه جانبه طرح ترسیب کربن در شهرستان محلات اردیبهشت سال 92 با حضور نماینده دفتر توسعه عمران زیست وزارتخانه های امور خارجه و کشور و استانداری مرکزی امضا شده است.
وی افزود: این تفاهم نامه بین المللی مربوط به هشت روستای شهرستان محلات است که با استفاده از توانمندی مردمی، برنامه تقویت و احیای پوشش گیاهی آسیب دیده اجرا می شود.
شهرستان محلات از توابع استان مرکزی، 185 هزار هکتار عرصه های ملی و طبیعی دارد که 14 هزار هکتار آن مراتع غنی، 45 هزار هکتار مراتع متوسط و بقیه مراتع فقیر است.
7277/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جهان دی اکسید کربن رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کربن کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۶۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی

سید محمد حسینی گفت: استان گلستان دارای بیش از سه هزار هکتار بافت فرسوده است و این میزان از فرسودگی موجب شده تا گلستان در رده استان‌های خطرپذیر قرار گیرد.

او افزود: در این راستا اقدامات زیادی در راستای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری از جانب وزارت راه وشهرسازی و شرکت بازآفرینی شهری ایران در دستور کار قرار دارد.

حسینی ادامه داد: با انجام این اقدامات میزان قابل توجهی از مسکن در بافت فرسوده گلستان نوسازی شده و معابر محلات هدف بازآفرینی شهری آسفالت شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: در شهر گرگان نیز پس از تدقیق بافت فرسوده شاهد کاهش مساحت بافت بودیم که علت این امر افزایش نوسازی در بافت فرسوده است.

او گفت: در طرح تدقیق پس از نوسازی مسکن و محلات، مناطق نوسازی شده از بافت خارج می‌شود.

حسینی افزود: پیش از این در گرگان بیش از ۶۸۱ هکتار بافت فرسوده وجود داشت که پس از تدقیق این میزان به ۶۵۲ هکتار رسید.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در ادامه گفت: طی اقدامات انجام شده در طرح تدقیق، دو پلاک جدید در کوی عرفان و چناران به محدوده محلات هدف بازآفرینی شهری گرگان اضافه شد.

او افزود: این طرح در کمیسیون ماده پنج استان تصویب و به شهرداری گرگان ابلاغ شده است.

حسینی ادامه داد: سازندگان گرگانی می‌توانند برای نوسازی مسکن در بافت فرسوده گرگان از ظرفیت بسته‌های تشویقی ۱۹ بندی استفاده کنند.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی گلستان در انتها یادآور شد: همچنین بر اساس این بسته‌های تشویقی صدور پروانه ساخت در محلات هدف بازآفرینی شهر گرگان رایگان و پروانه نظام مهندسی تا ۵۰ درصد تخفیف دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • آیین بیل گردانی نیم ور محلات
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ
  • ریه‌های محلات نفس تازه می‌کنند؟
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • مزایای کریدور حمل‌ونقل سبز و دیجیتال دریایی چیست؟
  • دانشمندان تنها در ۱۵۰ دقیقه الماس ساختند
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • برگزاری نشست هم اندیشی استاندار با فعالان محلات استان قزوین
  • ۱۲ منبع پروتئین گیاهی
  • آب انبار تاریخی مریم آباد احیا می شود