Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا بزرگ ترین اقتصاد جهان با تولید ناخالص داخلی ۱۹ تریلیون دلاری در سال ۲۰۱۷ بوده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ویژوال کپیتالیست، در حال حاضر تنها رقیب آمریکا از نظر حجم تولید ناخالص داخلی کشور چین است با این حال مقایسه این ۲دو کشور به دلیل فقدان اطلاعات جزئی از میزان تولیدات ناخالص داخلی استان‌های چین کار دشواری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجایی که دفتر تحلیل اقتصادی وزارت بازرگانی آمریکا، آمارهای تولید ناخالص داخلی ایالت‌های آمریکا را به تفکیک اعلام می‌کند، مقایسه حجم اقتصاد ایالت‌های این کشور با دیگر کشورها ممکن است. لازم به ذکر است در این مقایسه، تولید ناخالص داخلی ایالت‌ها با استناد به آمارهای این دفتر و تولید ناخالص داخلی کشورها بر اساس گزارش‌های صندوق بین‌المللی پول و سال مقایسه نیز سال ۲۰۱۷ بوده است.

مقایسه بزرگ‌ترین اقتصادهای ایالتی با کشورها:

۱- کالیفرنیا: بزرگ‌ترین اقتصاد آمریکا که در صورت مستقل بودن از آمریکا می‌توانست پنجمین اقتصاد بزرگ جهان باشد. حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل دو تریلیون و ۷۴۶ میلیارد و ۸۷۳ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد انگلیس قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً دو تریلیون و ۶۲۴ میلیارد و ۵۲۹ میلیون دلار بوده است.

۲- تگزاس: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل یک تریلیون و ۶۹۶ میلیارد و ۲۰۶ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد کانادا قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً یک تریلیون و ۶۵۲ میلیارد و ۴۱۲ میلیون دلار بوده است.

۳- نیویورک: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل یک تریلیون و ۵۴۷ میلیارد و ۱۱۶ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد کره جنوبی قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً یک تریلیون و ۵۳۸ میلیارد و ۳۰ میلیون دلار بوده است.

۴- ایلینویز: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۸۲۰ میلیارد و ۳۶۲ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد هلند قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۸۲۵ میلیارد و ۷۴۵ میلیون دلار بوده است.

۵- پنسیلوانیا: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۷۵۲ میلیارد و ۷۱ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد عربستان قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۶۸۳ میلیارد و ۸۲۷ میلیون دلار بوده است.

مقایسه کوچک‌ترین اقتصادهای ایالتی با کشورها:

۱- ورمونت: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۳۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد لیبی قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۳۲ میلیارد و ۱۹۷ میلیون دلار بوده است.

۲- وایومینگ: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۰ میلیارد و ۲۸۶ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد تونس قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۴۰ میلیارد و ۲۷۵ میلیون دلار بوده است.

۳- مونتانا: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۸ میلیارد و ۹۸ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد ازبکستان قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۴۷ میلیارد و ۸۸۳ میلیون دلار بوده است.

۴- داکوتای جنوبی: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۴۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد اسلوونی قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۴۸ میلیارد و ۸۶۸ میلیون دلار بوده است.

۵- آلاسکا: حجم تولید ناخالص داخلی این ایالت در سال ۲۰۱۷ معادل ۵۲ میلیارد و ۷۸۹ میلیون دلار بوده است. اقتصاد این ایالت تقریباً با اقتصاد تانزانیا قابل مقایسه است که تولید ناخالص داخلی آن در این سال حدوداً ۵۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

دیگر خبرها

  • طالبان: دخالت در امور داخلی خود را نمی پذیریم
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • به اندازه یک استخر هم از اقیانوس فرصت‌ها در آفریقا استفاده نکرده‌ایم
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • نرخ تورم در آمریکا همچنان بازهم افزایشی شد