Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، متن اخطاریه‌های سازمان هواشناسی بدین شرح است: به اطلاع می‌رساند از بعد از ظهر شنبه سامانه بارشی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود. این سامانه در روز یکشنبه تقویت شده و اکثر مناطق کشور را در بر گرفته و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و در مناطق مستعد سبب بارش تگرگ خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه در روز دوشنبه در نیمه شرقی، سواحل شمالی و بخش‌هایی از مرکز فعال بوده و در اواخر این روز از مرز‌های شرقی کشور خارج می‌شود. همچنین از روز یکشنبه تا روز دوشنبه کاهش دما بین ۸ تا ۱۲ درجه در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور رخ خواهد داد. بر این اساس وضع هوای مناطق متاثر از این سامانه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه به شرح زیر پیش‌بینی می‌شود:
 یکشنبه ۹۷/۱۲/۲۶:
۱. بارش باران گاهی رعدو برق و وزش باد شدید موقت و در نقاط مرتفع و سردسیر بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران و گلستان.
 
۲. رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، در نقاط مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در برخی نقاط فارس، کرمان، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ایلام، خوزستان، لرستان، کرمانشاه و کردستان که در استان‌های فارس، کرمان، خوزستان، سواحل استان‌های بوشهر، هرمزگان، جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز شرایط طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
 
۳. رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدیدموقت، آبگرفتگی معابر عمومی در استان‌های قزوین، شمال البرز، شمال تهران، سمنان، اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، غرب خراسان رضوی، برخی نقاط سیستان و بلوچستان
 
دوشنبه ۹۷/۱۲/۲۷:
 
رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، آبگرفتگی معابر عمومی و طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها در مازندران، گلستان، خراسان شمالی، برخی نقاط استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان که در ارتفاعات البرز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش برف و در برخی نقاط کولاک برف پیش بینی می‌شود؛ شایان ذکر است در شرق هرمزگان، جنوب کرمان، برخی نقاط سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی شرایط طوفانی همراه با بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.
 
از این‌رو به سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت جلوگیری از کاهش خسارات احتمالی به عمل آید و به مسافرین محترم توصیه می‌شود با تجهیزات ایمنی کامل سفر کنند.
 
همچنین در اخطاریه‌ای دیگر سازمان هواشناسی هشدار داده است: امروز (جمعه) در برخی نقاط استان‌های قزوین، البرز، تهران، مرکزی، سمنان، گلستان، خراسان شمالی، غرب خراسان رضوی بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و نقاط سردسیر بارش برف پیش بینی می‌شود که در برخی مناطق همراه با آبگرفتگی معابر عمومی خواهد بود؛ این وضعیت در استان‌های خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تا ظهر روز شنبه ادامه دارد.
 
از این رو توصیه می‌شود اقدامات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی به کار گرفته شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان کشور استان های کشور بارش برف سازمان هواشناسی هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند

به گزارش همشهری آنلاین، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت در بیشتر مناطق کشور بارندگی داشتیم و در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌ها و ارتفاعات البرز بارش‌ها به شکل پراکنده و در سایر نقاط نیز به شکل رگبار و رعدوبرق بود و شدت بارش‌ها امروز در مناطق جنوب و شرق کشور بود.

وی ادامه داد: برای فردا نیز در نوار غربی کشور بارش‌ها به شکل رگبار ادامه خواهد داشت و در دامنه‌ها و ارتفاعات البرز، شرق و شمال شرق کشور بارش‌ها پراکنده خواهد بود و در مناطق مرکزی، جنوب و شرق کشور نیز بارش‌ها به شکل خفیف رخ خواهد داد. همچنین برای فردا، بارش‌های شدیدتر در مناطق جنوب غرب و غرب کشور خواهد بود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: این بارش‌ها با شدت و ضعف تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و در روز دوشنبه سامانه بارشی جدید از غرب وارد کشور خواهد شد و نیمه غربی کشور را در بر خواهد گرفت.

وی همچنین خاطرنشان کرد: امروز مناطق مرکزی خلیج‌فارس مواج خواهد بود و فردا نیز تنگه هرمز این شرایط را خواهد داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود در روزهای جمعه و شنبه نیز آب‌های دریای خزر مواج و متلاطم باشد.

رفیعی با اشاره به بارش‌های شدید و صدور هشدار نارنجی هواشناسی نیز گفت: امروز استان‌های هرمزگان، فارس، نیمه جنوبی کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، لرستان و جنوب استان مرکزی شامل این هشدار خواهند بود و مخاطراتی از قبیل سیل آبی شدن مسیرها و طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و احتمال بارش تگرگ در این مناطق محتمل خواهد بود.

کد خبر 848963 برچسب‌ها خبر مهم آب و هوا - ایران سازمان هواشناسي

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور ؛ این استان‌ها هشدار نارنجی دریافت کردند
  • باران و تگرگ آسمان قزوین را فرامی‌گیرد
  • ببینید | هواشناسی هشدار داد؛ بارش باران شدید و تگرگ در این استان‌ها
  • هشدار هواشناسی: بارش شدید برف و باران در بیشتر مناطق کوهستانی/ از کوهنوردی بپرهیزید
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ۱۸ استان امروز بارانی می‌شوند | این دریا مواج است
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای این استان‌ها؛ سیل و آبگرفتگی در راه است؟
  • ‌آغاز فعالیت سامانه بارشی از امشب در فارس‌/ مراقب آبگرفتگی معابر باشید
  • آبگرفتگی معابر شهر ایلام بر اثر شدت بارش باران