Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا تهران ؛ مسعود مرسلپور که در مصلی نماز جمعه اسلامشهر با بیان مطلب فوق اظهار داشت: دولت تدبیر و امید چهار ونیم سال موفق شد با ایجاد ثبات اقتصادی و تک رقمی کردن نرخ تورم قیمت اجناس را در کشور ثابت نگه دارد و در این مدت نیز شاهد رشد اقتصادی و افزایش قابل توجه حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان عزیز بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی که در یک سال اخیر در کشور ایجاد شد را نباید به پای نظام و دولت نوشت، افزود: جنگ اقتصادی و روانی دشمنان از یک سو و برخی مسائل داخلی باعث بروز این مشکلات شد.

فرماندار اسلامشهر ادامه داد: همانگونه که مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان بارها اعلام کردند با وحدت و همراهی مردم و مسئولان، ما از این پیچ تاریخی نیز به سلامت و با اقتدار عبور خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: آنچه در این شرایط خطیر حائز اهمیت است حفظ آرامش و وحدت در کشور است. نباید به مسائل حزبی و شخصی دامن بزنیم چرا که بیشترین بهره را از این موضوعات دشمنان ملت ایران خواهند برد.

مرسلپور اظهار داشت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری انتشار یافت آینده ای روشن و پرافتخار را پیش روی ملت ایران قرار داده و همه باید در جهت تحقق اهداف پیش بینی شده در این بیانیه گام برداریم.

وی با بیان اینکه اسفندماه سال ۹۸ انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد گفت: همه باید با همدلی و تلاش مضاعف زمینه را برای برگزاری انتخاباتی باشکوه که بیانگر همبستگی ملی ملت ایران خواهد بود، فراهم کنیم.

فرماندار اسلامشهر جذب سرمایه، بهبود فضای کسب و کار، ایحاد اشتغال و ارتقاء رضایتمندی مردم و همچنین توجه بیش از پیش به مسائل اجتماعی و فرهنگی را از جمله رئوس کاری مسئولان شهرستان اسلامشهر در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: اگر هر یک از مدیران در راستای خدمت به مردم کوتاهی داشته باشد حتماً در سال آتی از سمتش کنار خواهد رفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مهم انجام شده در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی بالغ بر ۴۰ جلسه در سال جاری با حضور تمامی دستگاه های اجرایی و مسئولین ذیربط تشکیل شده و بیش از صد کارخانه و کارگاه تولیدی که دچار مشکلاتی در حوزه های مختلف تولید بودند پس از بازدید میدانی و رسیدگی موردی صورت گرفته، موانع و مشکلات ‌این بنگاه‌های اقتصادی حل و فصل شد.

فرماندار اسلامشهر خاطر نشان کرد: با حضور انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در شهرستان اسلامشهر، ۷۶ پروژه عمرانی، خدماتی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۱۹۶ میلیارد تومان به صورت همزمان مورد افتتاح یا کلنگ‌زنی قرار گرفت.

مرسلپور به کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی مترو اسلامشهر به عنوان یکی از خواست های دیرین مردم و افتتاح ورزشگاه ۷ هزار نفری شهدای اسلامشهر با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و استاندار وقت تهران اشاره کرد و اظهار داشت: با وحدت و همدلی مسئولان شهرستان پروژه های مهمی در هفت ماه گذشته در اسلامشهر به مرحله اجرا رسید.

وی با بیان اینکه معضل حق کسب و پیشه و سرقفلی واحدهای صنفی اسلامشهر نیز پس از سه دهه با اخذ دستورات لازم در این باره از وزیر دادگستری مرتفع شد، ادامه داد: در زمینه بهبود وضعیت آب شرب شهرستان نیز افزایش ظرفیت مخازن آب اسلامشهر به ۱۰  هزار متر مکعب با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل عملیات اجرایی آب رسانی طرح زمزم با ۲۵ میلیارد تومان اعتبار عملیاتی شد.

فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: در راستای بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و رفاه شهروندان، شهرداری اسلامشهر نسبت به خریداری ۲۵ دستگاه اتوبوس مدرن و جدید و بازسازی و اصلاح اشکالات معابر پرتردد و پرترافیک شهر از جمله میدان نماز، جمع آوری تقاطع میدان باغ فیض و تعریض معابر ایستگاه نوری اقدام کرد. پروژه روشنایی جاده های احمدآباد مستوفی و بلوار حضرت معصومه(س) نیز در سال ۹۷ اجرا شد.

وی به کسب رتبه نخست در سامانه رصد اشتغال شهرستان های استان تهران با ۹۱۷۰  مورد ایجاد اشتغال در شهرستان اسلامشهر اشاره کرد و گفت: در حوزه مشاغل خانگی نیز ۲۶۳ نفر از شهروندان به بانک ها جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند که به ۲۳۰ تسهیلات پرداخت شد.

مرسلپور افزود: در راستای تنظیم بازار و توجه به معیشت مردم توزیع ۷۸ تن برنج وارداتی، ۷.۵ تن گوشت گوسفندی گرم توسط فروشگاه‌های زنجیره‌ای و رفاه و مراکز عرضه مستقیم کالا و همچنین ۲۵ تن گوشت گوسفندی منجمد وارداتی با مبلغ ۲۴ تا ۴۲ هزار تومان در سطح شهرستان توزیع و در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ۸۵ تن گوشت منجمد گوساله به قیمت ۲۹ هزار تومان، ۵۲ تن مرغ منجمد با قیمت ۸۵۰۰ تومان و ۵۰۰ کارتن تخم‌مرغ وارداتی شانه‌ای ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان باپیگیری های فرماندار شهرستان توسط اداره جهاد کشاورزی و با نظارت اداره صنعت معدن و تجارت در سطح شهرستان توزیع شده است.

فرماندار شهرستان همچنین به برپایی نمایشگاه بهاره در اسلامشهر اشاره کرد و گفت: در ایام برگزاری این نمایشگاه نیز دهها تن گوشت، مرغ، برنج و میوه با نرخ مصوب دولتی توزیع گردید.

مرسلپور همچنین با اشاره به برگزاری اولین هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر با رکورد ۹۹۰ برنامه در یک هفته افزود: شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر نیز هفته گذشته رتبه برتر استان تهران را کسب کرد.

وی ادامه داد: احداث و تجهیز کلینیک تخصصی قائمیه  با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار، احداث پست فشار قوی مسکن مهر ضیا آباد با ۲۱ میلیارد تومان اعتبار ،تحویل تعداد ۶۵ واحد مسکونی به خانواده های تحت پوشش بهزیستی شهرستان ،جذب اعتبارات طرح توسعه و بهینه سازی زیر ساخت مخابرات شهرستان به مبلغ حدود ۱۲ میلیارد تومان و تجهیز کلیه آمبولانس های اوژانس به دستگاه نوار قلب آنلاین از جمله اقدامات موثر انجام شده در سال ۹۷ بشمار می رود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اسلامشهر پوشش تورم دولت شرایط اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد، لغو معافیت مالیاتی به صندوق های سرمایه گذاری ثابت ضربه وارد می کند و نتیجه آن خارج شدن سرمایه های مردم از این صندوق ها است . - اخبار اقتصادی -

مهدی طغیانی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه در قوانین مختلف معافیت ها و تخفیف هایی در حوزه های گوناگون اعمال شده است، گفت: طبق قوانین موجود شرکت ها در صورت سرمایه گذاری در بازار سرمایه مشمول تخفیف های مالیاتی می شوند که هدف از این کار نیز رونق بازار سرمایه است.

وی ادامه داد: در صورتی که سطح شناوری شرکت ها از عددی بالاتر باشند و یا اینکه اقدام به صادرات کنند، مشمول مشوق هایی می شوند؛ مجموع این مشوق ها منجر به اعمال معافیت هایی برای شرکت ها می شود.

این نماینده مجلس یادآور شد: در این شرایط مجلس در قانون بودجه 1403 مصوبه ای داشت که به موجب آن سقفی برای استفاده از معافیت ها اعمال کرد؛ شرکت های کوچک و متوسط به این سقف نمی رسند ‌‌و شامل شرکت های بزرگ می شود.

طغیانی ادامه داد: در زمان تصویب این بند، وضعیت شرکت های بزرگ از این لحاظ روشن بود که بخشی از معافیت هایشان کاهش پیدا می کند اما شرایط صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت خیلی روشن نبود که آیا به آن ها هم تعمیم پیدا می کند یا خیر؛ بر این اساس ما در طرح یک فوریتی اصلاح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در سال جهش تولید با مشارکت مردم به دنبال حل این موضوع هستیم و این طرح تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم تعیین تکلیف می شود.

وی توضیح داد: صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در قبال دریافت پول مردم به آن‌ها تعهد سرمایه گذاری و پرداخت سود ثابت می دهند لذا اگر قرار بر لغو معافیت این صندوق ها باشد شرایط تغییر می کند. چون در این صورت سپرده گذاران بانکی معاف از مالیات بوده و سپرده گذاران صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت مشمول مالیات می شوند که این یک تبعیض است.

طغیانی تاکید کرد: لغو معافیت مالیاتی ضربه به صندوق های سرمایه گذاری ثابت وارد می کند که نتیجه آن خارج کردن سرمایه های مردم از این صندوق ها است، چون طرف دیگر ماجرا رقیب دیگری به نام سپرده های بانکی است که مشمول مالیات نمی شود لذا مردم پول هایشان را در بانک ها سرمایه گذاری می کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • طغیانی:لغو معافیت مالیاتی به ضرر صندوق سرمایه‌گذاری ثابت است
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • تصویب قانون رفع تحریم‌های ظالمانه از کارهای مهم مجلس است
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • شاوردیان: بعد از عملیات وعده صادق سودجویان به دنبال ایجاد بحران اقتصادی در کشور بودند
  • بخش خصوصی؛ امید ایران توانمند
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟