Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطالعات یک تیم از اقتصاددانان در دانشگاههای برتر آمریکا نشان داد جنگ های تجاری دونالد ترامپ در ۲۰۱۸، ۷.۸ میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا هزینه در بر داشته است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ اقتصادی صنعت و تجارت اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، مطالعات یک تیم از اقتصاددانان در دانشگاههای برتر آمریکا نشان داد جنگ های تجاری دونالد ترامپ در 2018، 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

8 میلیارد دلار برای اقتصاد آمریکا ، با از دست رفتن تولید ناخالص داخلی هزینه در بر داشت . 
نویسندگان این گزارش گفتند که آنها تأثیر کوتاه مدت اقدامات ترامپ را بررسی کردند و دریافتند که واردات از کشورهای هدفمند 31.5 درصد کاهش داشته، در حالی که صادرات هدفمند به آمریکا 11 درصد افت کرده است. آنها همچنین دریافتند که میزان کلی زیان سالانه مشتریان و تولید کنندگان از قیمتهای بالای واردات،  68.8 میلیارد دلار بوده است . 
محققان گفتند پس از محاسبه درآمد بالاتر عوارض و سود تولیدکنندگان داخلی از قیمت‌های بالاتر، کل زیان وارد شده 7.8 میلیارد دلار یا 0.04 درصد تولید ناخالص داخلی بود . 
این مطالعات توسط تیمی از  اقتصاددان ها در دانشگاه برکلی کالیفرنیا ،دانشگاه کلمبیا، دانشگاه یل و دانشگاه کالیفرنیا در لوس آنجلس انجام شده و دفتر ملی تحقیقات اقتصادی آن را منتشر کرد . 
ترامپ که خود را «مرد عوارض» می‌نامد ادعا کرده کسری تجارت را با محدود کردن واردات عادلانه و مذاکرات مجدد بر سر قراردادهای تجارت آزاد کاهش داده است . 
ترامپ به دنبال یک دستورالعمل تجاری محافظه‌کارانه برای حفاظت از تولید آمریکا است. واشنگتن و پکن ماهها است در یک جنگ تجاری تلافی‌جویانه گیر افتاده اند. ترامپ عوارضی وضع کرده که اتحادیه اروپا و سایر شرکای تجاری بزرگش را آشفته کرده است . 
طبق این تحقیق ، در حالی که عوارض آمریکا به نفع بخش های مستقر در کشورهایی بوده که از نظر سیاسی رقابتی هستند، ولی وضع عوارض تلافی‌جویانه بر کالاهای آمریکا سود به دست آمده در این مناطق را از بین برده است . 
محققان می‌گویند ما دریافتیم که کارکنان بخش تجارت در کشور های بسیار جمهوری‌خواه بیش از همه از این جنگ تجاری ضربه خورده اند . 

چین آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا پشت سر می‌گذاردجنگ تجاری آمریکا و چین به نفع روسیه است

انتهای پیام/49

R7586/P/S7,78,85/CT10 واژه های کاربردی مرتبط آمریکا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آمریکا آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد

چین از روسیه به عنوان بزرگترین شریک تجاری همه پنج کشور آسیای مرکزی، سبقت گرفته است.

به گزارش ایسنا، به نظر می‌رسد کرملین به سختی می تواند قبول کند که روسیه در تجارت با آسیای مرکزی، از چین عقب مانده است.

بی‌میلی مقامات روسی به اذعان به این واقعیت تجاری، در نمایشگاه تجاری که اواخر آوریل در تاشکند -پایتخت ازبکستان- برگزار شد، نمایان شد.

طبق گزارش خبرگزاری تاس، ایگور کامینین، معاون وزیر بازرگانی روسیه، حداقل در مورد ازبکستان، مدعی شد روسیه و چین از نظر سران ازبکستان، شرکای برابر با سهم برابر در گردش تجاری هستند.

استدلال کامینین، به معنای واقعی کلمه بر پایه امید و آرزو بود. این مقام روسی برای قرار دادن روسیه و چین در سطح تجاری یکسان، به اهداف تجاری پیش بینی شده برای سال ۲۰۳۰ اشاره کرد که در آن ازبکستان امیدوار بود گردش مالی سالانه تجارت با مسکو و پکن را به ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

اما آمار تجاری رسمی ازبکستان برای سال ۲۰۲۳، شکاف گسترده مبادلات تجاری بین روسیه و چین در حال حاضر را نشان می‌دهد. گردش مالی تجاری میان ازبکستان و روسیه در سال میلادی گذشته، به ۹.۸ میلیارد دلار رسید که تقریبا ۳۰ درصد کمتر از مجموع ۱۳.۷ میلیارد دلار تجارت میان ازبکستان و چین است.

به گفته منابع رسمی ازبکستان، چین از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، برتری خود را در گردش تجاری حفظ کرده است. حجم مبادلات تجاری دوجانبه با چین در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴، بالغ بر ۳.۰۱ میلیارد دلار بود و در مقابل، این رقم برای روسیه، ۲.۵ میلیارد دلار بوده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، ازبکستان در رقابت تجاری منطقه‌ای روسیه و چین یک ناهنجاری محسوب نمی‌شود. آمار رسمی برای سال ۲۰۲۳ نشان می‌دهد چین از نظر حجم معاملات تجاری با هر پنج کشور منطقه آسیایی، از روسیه سبقت گرفته است.

دیگر خبرها

  • رقابت تجاری روسیه با چین در آسیای مرکزی داغ شد
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • رشد ۵ درصدی مبادلات تجاری ایران و هند
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • اقتصاد کانادا غافلگیر شد
  • ادعای رژیم صهیونیستی درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اسرائیل: در پاسخ به تصمیم ترکیه اقدامات «مهم و عملی» اتخاذ کرده‌ایم
  • ادعای تل‌آویو درباره پاسخ به ترکیه برای قطع روابط تجاری
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها