Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی با اشاره به واکنش به موقع دولت ایران در محکومیت حادثه تروریستی نیوزیلند گفت: منتظر واکنش سازمان کنفرانس اسلامی در مورد این حادثه تروریستی هستیم.

«محمد جواد جمالی» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به حادثه تروریستی نیوزیلند گفت: این حادثه تروریستی در نوع خودش منحصر به فرد است که کسی با وقاحت این اقدامات را انجام دهد و فیلم هم بگیرد و پخش مستقیم داشته باشد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این عضو  هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این حادثه کوتاهی اولا از سیستم های امنیتی نیوزیلند است چرا که این فرد دوسال پیش مطلبی را مبنی بر نژاد پرستی در صفحه شخصی خود با اسلحه های که تهیه کرده بود منتشر کرده بود اما عامل اصلی قضیه تبلیغات منفی است که علیه اسلام و مسلمانان در دنیای غرب می کنند.

 

وی ادامه داد: مردم کشورهای که ارتباط زیادی با انگلستان دارند یعنی استرالیا و نیوزلند تحت تاثیر عقاید منفی آنها قرار می گیرند و به سمتی که می بینیم سوق پیدا می کنند ،جالب است که این فرد مهاجم گفته است که ازتروریست نروژی الهام گرفته است و این نشان می دهد که عدم برخورد مناسب با آن تروریست نروژی این فرد را جری کرده است.

 

جمالی تاکید کرد: این فرد در اولین جلسه داداگاه با لبخند حاضرشد و مشخص بود که می داند برخورد آنچنانی با وی صورت نمی گیرد. متاسفانه مسلمانان در این قبیل کشورها از خیلی از جهات مظلوم واقع می شوند و الان باید منتظر واکنش به موقع و قاطع کشورهای اسلامی سازمان کنفرانس اسلامی باشیم.

 

وی ادامه داد: البته کشورهای اسلامی هیچ وقت درمورد مصائب مسلمانان موضع قاطع نگرفته اند و الان نیز با توجه به اینکه دفتر کنفرانس اسلامی در عربستان که خودش تروریستی همانند بن سلمان در راس حاکمیت آن است قطعا نمی تواند موضع مناسبی داشته باشد.

 

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجاس شورای اسلامی با اشاره به مواضع به موقع  دولت جمهوری اسلامی ایران در محکومیت این حادثه گفت: امیدواریم از این به بعد دیگر ما تعریف دوگانه ای از تروریست را در دنیا شاهد نباشیم. غربی ها پروسه اسلام هراسی را کنار بگذارند و بدانند که شهروندان نباید به درجه یک و دو تقسیم شوند.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما منتظر واکنش مناسب مقامات قضایی و امنیتی و همچنین دولت نیوزیلند در مورد این حادثه هستیم.

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری سال نو ایام نوروز شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه آستانه سال نو جنوب کرمان نیوزیلند واکنش مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، رئیس جمهور روسیه گفت حملات تروریستی گروه‌های افراطی، از سوی سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها حمایت می‌شود.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: تروریسم همچنان یکی از خطرناک‌ترین تهدیدها در قرن بیست و یکم است. هدف از حملات تروریستی که سازمان‌های اطلاعاتی برخی کشورها در آن دخیل هستند، از بین بردن پایه‌های قانونی و برهم زدن ثبات کشورهای دارای حاکمیت است. بی شک مهمترین شرط تقویت حاکمیت کشورها و امنیت آنها حفظ ارزش‌های معنوی و اخلاقی و دفاع از آنهاست.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که همانطور که تجربه تاریخی نشان می‌دهد کشورهایی که هویت ملی خود را حفظ می‌کنند و به فرهنگ خود پایبند هستند به شکلی هماهنگ و مستقل پیشرفت می‌کنند.

پوتین با اشاره به حمله تروریستی اخیر مسکو افزود: شیوه‌های جنایتکاران پیچیده‌تر و وحشیانه تر شده است که این امر یک بار دیگر در حمله تروریستی خونباری ۲۲ مارس در مسکو خود را نشان داد.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد: سازمان‌های اطلاعاتی و آژانس‌های اجرای قانون هویت عاملان این حمله تروریستی و سازمان دهندگان آن را مشخص می‌کنند و هیچ یک از آنها نباید از مجازات در امان بمانند.

کد خبر 6087976

دیگر خبرها

  • حمایت الجزایر از طرح عضویت دائم فلسطین در سازمان ملل
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها
  • گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • سخنگوی بورل: گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی ممکن نیست
  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • محکومیت حمله رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • محکومیت حمله رژیم رژیم صهیونیستی در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • خداوند در حادثه طبس، نصرت خود را آشکار کرد
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است