Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@19:24:16 GMT

بررسی علل موفقیت نخست وزیر کنونی هند در یک کتاب

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۷۸۷۰

بررسی علل موفقیت نخست وزیر کنونی هند در یک کتاب

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب Vision and Accomplishment- Naredra Modi «نریندرا مودی: چشم‌انداز و موفقیت‌ها» نوشته آر. کی. گوپتا در ۴۶۸ صفحه توسط انتشارات اتلانتیک دهلی منتشر شده است.

نویسنده این اثر استاد دانشگاه جامو است. او در خصوص چالش‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هند مطالب زیادی را نوشته و به چاپ رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در قسمت آغازین کتاب در رابطه با شخصیت نخست وزیر هند آقای مودی می‌نویسد: مودی به عنوان پانزدهمین نخست وزیر هند در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۱۴ م به سمت نخست وزیری هند رسید. او نخستین، نخست وزیری است که پس از استقلال هند به دنیا آمد.

نارندرا مودی، پویا، متعهد، نشان دهنده امید و آرزوهای بیش از یک میلیارد هندی‌ها است. وی از زمان آغاز کار به عنوان نخست وزبر هند، در حال سفر در راستای توسعه فراگیر اقتصادی این کشور است تا مردم هند با رفاه کامل زندگی کنند. از طریق برخی ایده‌ها و ابتکارات نوآورانه، دولت او تلاش داشته تا اطمینان حاصل کند که هند روی به پیشرفت اجتماعی و اقتصادی است و جایگاه خاصی در بین ملت‌های جهان بدست آورده است. نارندرا مودی و دولت وی بر اصلاح و نوسازی زیرساخت‌ها، کاهش فرایند بوروکراسی، تشویق افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی، بهبود استانداردهای بهداشتی و بهداشت کشور و بهبود روابط هند با کشورهای دیگر تمرکز داشته است.

این کتاب در مجموع مودی را به عنوان یک سیاستمدار پویا مطرح کرده است. همچنین سیاست‌ها، دستاوردها و میزان موفقیت او و دولت وی در تحقق بخشیدن به تحولات مورد نظر در حوزه اقتصاد هند و فرهنگ کاری و وعده‌هایی را که در طول انتخابات ۲۰۱۴ به مردم داده بود، ارزیابی کرده است.

نویسنده کتاب را به ۱۲ فصل تقسیم کرده است که هر کدام یک زاویه خاص از زندگی نارندرا مودی، تعهدات، ابتکارات و سیاست‌های وی را دربر دارد. به عنوان مثال، نویسنده در رابطه با جلوگیری از فساد توسط مودی چنین می‌نویسد: «مودی با پیاده سازی فن آوری و از بین بردن واسطه‌ها برای جلوگیری از فساد در سطح پایین بهترین کار را انجام داده است.»

البته نویسنده تنها ثناگوی دولت نخست وزیر نبوده و بعضی از حوزه‌هایی که در آن دولت کار خود را به صورت مطلوب انجام نداده، مورد بحث قرار داده است. به عنوان مثال، تورم همواره در حال ادامه بوده و سطح آلودگی در شهرهای بزرگ همچنان بالا است. تمیز کردن رودخانه گانگا با وجود هزینه‌های کلان دولت، همچنان کثیف مانده است.

به نظر می‌رسد که رشد اقتصادی هند در سال‌های ۲۰۱۶-۱۷ روی به کاهش گذاشته و این هم یکی از موضوعات نگران کننده است. مؤلف معتقد است این کتاب تا حدودی خوانندگان را درمورد حکومت مودی و برنامه وی برای تبدیل کردن هند به یک کشور مدرن و مرفه، آگاهی لازم را فراهم می‌سازد.

البته آنچه از سبک نگارش نویسنده برمی‌آید این است که محتوای این اثر بیشتر روش گزارش نویسی دارد تا شیوه تحلیلی و نگارشی اکادمیک و حتی بعضی قسمت‌های مطالب از داوری شخصی نیز برخوردار است.

برخی از سرفصل‌های این کتاب به این شرح است:

ناریندرا مودی – اوایل زندگی

سو برداشت در مورد هندتوای مودی

ناریندرا مودی به عنوان سروزیر ایالت گجرات و مدل توسعه ایالت نامبرده

چشم انداز مودی برای تولید ملی هند

طرح راه اندازی مجدد هند: فرصت‌های تازه برای تجارت

طرح هند حرفه‌ای: راهی برای اشتغال زایی بیشتر

برنامه‌ها و مصوبات مودی

ناریندرا مودی: سفرهای خارجی او، قراردادها، منافع و استراتژی

سیاست خارجی نارندرا مودی

ممنوعیت بر پول کلان مالیات نداده (Black Money)

بررسی دولت مودی

دستاوردها

کد خبر 4569187 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: رایزنی فرهنگی شهر دهلی نو نخست وزیر هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست

به گزارش همشهری آنلاین، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.
امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

کد خبر 847336 برچسب‌ها ایران و پرتغال حسین امیرعبدالهیان خبر ویژه

دیگر خبرها

  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • نخست وزیر اسکاتلند قصد استعفا دارد
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • بررسی آخرین وضعیت کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال | امیر عبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست