Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی فروزان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نوروز پارسال حدود 15 میلیون مسافربه خراسان رضوی سفر کردند که هشت میلیون و 720 هزار نفر آنان وارد مشهد شدند.
وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار و با هدف رفاه حال مردم در مسیر جاده های استان و در مسیرهای منتهی به مشهد تعداد 145 سیاه چادر عشایری برپا می شود که مسافران می توانند در این سیاه چادرها استراحت کنند یا نماز بگذارند و از امکانات رفاهی بهره مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سخنگوی ستاد تسهیلات خدمات سفر خراسان رضوی گفت: 65 مجتمع بین راهی نیز در خراسان رضوی وجود دارد که در کنار این سیاه چادرها به مسافران کمک می کند تا خستگی خود را در مسیر راه بر طرف کنند و به این ترتیب از حوادث جاده ای کاسته شود.
فروزان افزود: شعار امسال ستاد تسهیلات سفر استان ' توزیع سفر، توزیع ثروت' انتخاب شده است و در این راستا اقدامات و برنامه ریزیهای لازم انجام شده است.
وی ادامه داد: در شش مسیر منتهی به مشهد شهرستانهای مختلفی هستند که مسافران می توانند به این شهرستانها سفر و در نهایت وارد مشهد شوند و در همین راستا امکانات، تبلیغات و شرایط لازم در ورودی این شهرستانها فراهم شده است.
مدیرکل امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: عدم افزایش نرخ خدمات در حوزه حمل و نقل و فراهم کردن شرایط اقامت مناسب از مهمترین ویژگیهای نوروز سال پیش رو در خراسان رضوی است و در همین راستا تیمهای بازرسی و نظارت کنتزل لازم را انجام می دهند.
فروزان افزود: در حوزه اقامت هم تمهیدات لازم انجام شده است و در این زمینه نگرانی و کمبودی وجود ندارد و در مجموع واحدهای اقامتی رسمی و موقت به صورت میانگین هر روز 600 هزار نفر شب اقامت خواب در مشهد مهیا شده است.
1922/7496
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 جاده های استان حمل و نقل خراسان رضوی خواب مشهد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان، یوسف گازران در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

وی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • استان خراسان رضوی گرم می‌شود
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • آخرین وضعیت «ارس» تنها پلنگ ایرانی باغ‌وحش مشهد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ jk گل محمدی در خراسان رضوی
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • تعاملات دستگاه‌ برای برگزاری انتخابات سالم افزایش یابد
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد پاک است