Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@23:22:25 GMT

مقام صنفی: خرید خودرو را عقب بیاندازید

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۷۹۷۴

مقام صنفی: خرید خودرو را عقب بیاندازید

 رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور معتقد است که این روزها قیمت خودرو در بازار بین 20 تا 30 درصد حباب دارد و متقاضیان واقعی اگر عجله ندارند، بهتر است خرید خود را عقب بیاندازند.
به گزارش صدای ایران از ایرنا، «محمدرضا نجفی منش» امروز (شنبه)، همچنین توصیه کرد اگر افرادی برای کسب سود قصد خرید خودرو دارند، از خرید منصرف شوند، زیرا پیش بینی می شود قیمت ها نزولی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: این روزها و با تزریق چهار هزار میلیارد تومان نقدینگی به قطعه سازان، تعداد تولید خودروها افزایش یافته و 2 خودروساز بزرگ و سایر خودروسازان در مجموع روزانه بیش از چهار هزار و 200 دستگاه تولید دارند.
این مقام صنفی اظهار داشت: تا روز پنجشنبه هفته گذشته (23 اسفندماه) حدود 90 درصد این مبلغ به حساب قطعه سازان واریز شد.
به گزارش ایرنا، پس از اینکه چهاردهم بهمن ماه معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی کمیته خودرو از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان به 2 شرکت بزرگ ایران خودرو و سایپا خبر داد، عملیات اجرایی تخصیص این مبلغ به قطعه سازان در شرکت های خودروساز آغاز و مقرر شد بانک ها مطابق فهرستی که خودروسازان در اختیارشان قرار دادند، مبالغ را به طور مستقیم به قطعه سازان پرداخت کنند.
در این زمینه، قرار شد برای تزریق نقدینگی به خودروسازان با محوریت بانک مرکزی، 11 هزار میلیارد تومان در 2 بخش ریالی و ارزی پرداخت شود که شامل چهار هزار میلیارد تومان و 844 میلیون یورو بود.
نجفی منش در ادامه با بیان اینکه ظرفیت تولید بیش از این رقم نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: برای سال 98 تولید یک میلیون و 250 هزار دستگاه خودرو برنامه ریزی شده است.

مافیای خودرو و قطعه نداریم
وی وجود هرگونه مافیا در صنایع خودروسازی و قطعه سازی را بی پایه و اساس برشمرد و گفت: کمبود نقدینگی و تخصیص ارز در ماه های گذشته، شرایط دشواری را برای هر دوی این صنایع رقم زد.
این مقام صنفی درخصوص مطالبات ارزی قطعه سازان نیز گفت: مقرر بود مبلغ 844 میلیون یورو به دست قطعه سازان برسد، اما تاکنون محقق نشده است. در این زمینه پیشنهاد کردیم بانک مرکزی این ارز را در اختیار بانک ها قرار دهد تا آنها نیز به صورت ریالی در اختیار قطعه سازان قرار دهند و پس از 9 ماه به صورت ریالی برگردانیم.
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور همچنین درباره تعدیل قیمت قطعات خودرو خاطرنشان ساخت: قیمت برخی قطعات توسط 2 خودروساز بزرگ کشور تعدیل شده و در بقیه موارد نیز قطعه سازان به ارسال مدارک و مستندات خود پرداخته اند که باید از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت شود.

زیان 13 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا
وی یادآور شد: مطابق محاسبات، امسال 2 خودروساز بزرگ کشور بیش از 13 هزار میلیارد تومان زیان داشته اند و امید می رود با افزایش تولید و تحویل خودروها به مردم، از زیان آنها کاسته شود.
نجفی منش تاکید کرد: فروش خودرو از سوی خودروسازان با فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار، به شرط اجرایی شدن درست و مستمر و تداوم عرضه خودروسازان به تعادل در قیمت ها خواهد انجامید؛ شیوه ای که سال 76 نیز در بازار با موفقیت اجرایی شد و تا 10 سال پس از آن کمترین تنش را در بازار شاهد بودیم.
وی طرح این ادعا از سوی برخی که خودروسازان در هفته های گذشته با توقف عرضه موجب گرانی خودرو در بازار شدند تا قیمتگذاری کارخانه ای بر مبنای فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار افزایش یابد را رد کرد و گفت: در آن 2 هفته مجوز فروش به خودروسازان داده نشده بود.
این مقام صنفی یادآور شد: گرچه در آن هفته ها قیمت در حاشیه بازار بالا رفت اما چیزی دستگیر خودروسازان نشد، زیرا قیمت های کنونی برمبنای قیمت بازاری بهمن ماه محاسبه می شود.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: خودرو قیمت بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۷۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!