Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-03@04:15:37 GMT

جهانگیری: مبارزه با تروریسم واکنش عادلانه می طلبد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۸۲۴۵

معاون اول رئیس جمهور در پیامی جنایت تروریستی علیه نمازگزاران در نیوزیلند را محکوم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اسحاق جهانگیری با اشاره به حملات جنایت بار تروریستی در نیوزیلند و شهادت جمعی از مسلمانان بیگناه، تصریح کرد: مبارزه با تروریسم، عزم و اجماع جهانی و واکنش عادلانه و به دور از تبعیض را می طلبد وگرنه این تهدید بی حد و مرز جهان را با ابعاد و دامنه های غیر قابل پیش بینی روبرو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 متن کامل پیام معاون اول رئیس جمهور به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم  حملات جنایت بار تروریستی در نیوزیلند و شهادت جمعی از مسلمانان بیگناه در مسجد، هشداری مجدد به جهان انسانی درباره خطرات و آثار فاجعه آمیز تروریسم نژاد پرستانه است. این حادثه نشان داد که افراطی گری و خشونت سازمان یافته نه مرز می شناسد، نه مذهب، نه زن و نه مرد و نه هیچ سرزمین و جامعه امن و آرام.  تنها محکومیت این جنایت همه جانبه کافی نیست، باید نگاه، اراده و اقدامی جهانی و فراتر از آنچه تاکنون بوده است، صورت گیرد، باید منابع تولید نفرت، خشونت، افراطی گری و نژاد پرستی در هر شکل و شیوه ای خشکانده شود. نظریه پردازان خشونت و افراطی گری و سران کشورهایی که به نفرت پراکنی علیه مسلمانان و وضع سیاست های نژاد پرستانه و معیارهای تبعیض آمیز و دوگانه دامن می زنند باید بدانند که در شکل گیری و گسترش این اقدامات ضد بشری دخیل و سهیم اند.  مبارزه با تروریسم عزم و اجماع جهانی و واکنش عادلانه و به دور از تبعیض را می طلبد وگرنه این تهدید بی حد و مرز جهان را با ابعاد و دامنه های غیر قابل پیش بینی روبرو خواهد کرد. این ضایعه دردناک را به خانواده های دغدار، دولت و ملت نیوزیلند، مسلمانان جهان و جامعه انسانی تسلیت می گویم. اسحاق جهانگیری
معاون اول رییس جمهور

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: جنایت تروریسم نمازگزاران نیوزیلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۸۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز اعلام کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است.

 بهمن نقی پور در دوازدهمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت ضمن تاکید بر لزوم همکاری نزدیک رسانه ملی در موضوع جوانی جمعیت و مقابله با بحران سالمندی در کشور اظهار کرد: مقابله با سالمندی جمعیت در کشور نیازمند عزم ملی و حضور تمامی دستگاه‌های اجرایی کشور و همچنین مردم در صحنه است و تنها با عزم ملی می‌توان بر این بحران غلبه کرد.

وی افزود: همه ما موظف هستیم که مسئولانه به این موضوع نگاه کنیم و آن را تکلیف اخلاقی، شرعی و قانونی خود بدانیم هرکس در هر جایگاه و منصبی که هست باید وظیفه خود را در این خصوص انجام دهد و نباید کم کاری دیگران را دلیلی بر عدم تلاش خود بدانیم چرا که اگر اینگونه به موضوع نگاه نکنیم کارها درست پیش نمی‌رود و این ما هستیم که باید جلوی بحران جمعیتی در کشور خود را بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت فضای مجازی در جامعه امروزی و لزوم توجه به این ظرفیت در خصوص تبلیغات جوانی جمعیت گفت: امروزه دیگر ذائقه جوانان عوض شده است و بیشتر از هر چیزی با فضای مجازی ارتباط دارند و ما نیز باید از این فضا استفاده کنیم و بحث نگرانی‌های جمعیتی و کارهایی را که باید بکنیم از طریق این رسانه مجازی به جوانان آموزش دهیم و آن‌ها را ترغیب به ازدواج، فرزندآوری و مقابله با سالمندی جمعیت کنیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سراسر کشور و به منظور تصمیم‌گیری و انجام اقدامات لازم و به موقع در خصوص بحث سالمندی کشور و نیاز جامعه به فرزندآوری و به تبع آن در وزارت بهداشت به عنوان یکی از وزارتخانه‌های کلیدی و دخیل در این خصوص و در کلیه استان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی تشکیل شده است و در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز جلسات آن به صورت ماهانه تاکنون برگزار شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • واکنش تند حماس و جهاداسلامی به جنایت خائنانه تشکیلات ابومازن
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • یک پلیس انگلیسی به خاطر حمایت از حماس دادگاهی می‌شود
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است