Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری بولیوی و نخست وزیر یونان در نشستی تاکید کردند که بحران ونزوئلا باید از طریق مذاکره رفع شود و جامعه جهانی نباید اجازه مداخله خارجی را در امور داخلی این کشور آمریکای لاتین بدهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه 'تله سور'، 'اوو مورالس' رئیس جمهوری بولیوی و 'الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان در کنفرانس خبری در آتن، ضمن رد هرگونه طرح مداخله نظامی آمریکا در ونزوئلا، بر حل و فصل مسالمت آمیز بحران ونزوئلا تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مورالس در این دیدار گفت: تاریخ نشان داده هر جایی که با مداخله خارجی روبرو بوده، همچون لیبی و عراق، راه حل های اجتماعی و دمکراتیک در آنجا وجود نداشته است.
نخست وزیر یونان نیز در مورد تلاش ها برای بی ثبات کردن دولت 'نیکلاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا تصریح کرد: مردم هر کشوری باید بدون مداخله خارجی در مورد آینده کشور خود تصمیم گیری کنند. هیچکس نباید از خارج مسیر را به مردم کشورها نشان دهد.
مورالس همچنین در این دیدار از مقامات ارشد اروپا و آمریکای لاتین خواست در برابر حملات راست های افراطی علیه کشورهای مستقل مقابله کنند.
وی اعلام کرد که این ابتکار عمل باید اروپا و آمریکای لاتین را در برابر پیشروی های راست های افراطی در جهان متحد کند.
نخست وزیر یونان ضمن اعلام تمایل برای گسترش روابط با بولیوی از پیشنهاد مورالس برای برگزاری نشست رهبران چپ گرای جهان در بولیوی استقبال کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری بولیوی و نخست وزیر یونان در حالی مخالفت خود را با مداخله خارجی در امور داخلی ونزوئلا اعلام کردند که آمریکا و هم پیمانانش همچنان با ابزارهای مختلف به دولت مادورو فشار می آورند و به دنبال براندازی دولت مشروع کاراکاس هستند.
مورالس پیشتر نیز بارها از سیاست های واشنگتن در قبال کشورهای آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا انتقاد کرده و خواستار اتحاد لاتینی ها علیه دولت ترامپ شده بود.
ونزوئلا ماههاست به بدترین چالش های اقتصادی و اجتماعی چند دهه اخیر روبرو بوده و این کشور با کمبود شدید مواد غذایی، دارو و مایحتاج اولیه روبرو است.
'خوان گوایدو' رهبر مخالفان پس از مراسم تحلیف مادورو برای دوره دوم ریاست جمهوری، خود را رئیس دولت موقت در این کشور خواند و خواستار حمایت بین المللی از خود و برگزاری انتخابات زودهنگام شد.
آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و برخی کشورهای آمریکای جنوبی هم در این اقدام از واشنگتن تبعیت کردند.
اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي بوليوي ونزوئلا يونان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۸۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا

مراسم معارفه رایزن جدید فرهنگی ایران در ونزوئلا در سفارت ایران در کاراکاس برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مراسم معارفه علی فرامرزی، رایزن فرهنگی جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در ونزوئلا  امروز شنبه با حضور حجت الله سبحانی، سفیر ایران در مقر سفارت در کاراکاس برگزار شد.

در این دیدار سلطانی از شروع به کار رایزن فرهنگی جدید ایران پس از پنج سال وقفه استقبال کرد.

در این دیدار همچنین فرامرزی به بیان برخی مطالب در حوزه‌های فرهنگی پرداخت و تاکید نمود که در دوره جدید با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در اجرای فعالیت‌های فرهنگی اهتمام جدی خواهد داشت.

چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کنندهحمله به سفارت ایران صفحه جدیدی از جنگ افروزی است

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه کلمبیا: با رهبران دانشجویان درباره اعتراضات به اسراییل به توافق نرسیدیم
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • شکست یک جنبش بزرگ با توطئه‌های رنگارنگ داخلی و خارجی
  •  سخنگوی حماس : تکذیب ادعای خروج برخی رهبران حماس از غزه در چارچوب توافق تبادل اسرا
  • دیدار نخست وزیر بورکینافاسو و معاون اول رئیس جمهور
  • تغییر رئیس سازمان سینمایی تکذیب شد
  • انتظار متقاضیان زاهدانی در انجمن خیرین مسکن ساز چه زمانی پایان می‌یابد؟
  • همکاری‌ های ایران و کوبا در حوزه حمل‌ ونقل توسعه می‌یابد
  • مراسم معارفه رایزن فرهنگی جدید ایران در ونزوئلا
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم