Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-03@03:44:56 GMT

قوانین حمل سلاح در نیوزیلند تغییر می‎کند

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۸۶۲۹

قوانین حمل سلاح در نیوزیلند تغییر می‎کند

خبرگزاری میزان- نخست وزیر نیوزیلند می‎گوید که حادثه تروریستی اخیر باعث شد تا قوانین مربوط به حمل سلاح در این کشور تغییر داده شود. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، به دنبال حادثه مرگبار تروریستی در ۲ مسجد در نیوزلند که جان بیش از ۵۰ مسلمان بی دفاع را گرفت، نخست وزیر نیوزیلند "جاسیندا آردرن " در نشست خبری گفت: این حادثه تروریستی مرگبار باعث شد تا قوانین مربوط به حمل سلاح در کشور تغییر داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در طی کنفرانس مطبوعاتی در ولینگتون گفت که تروریست مهاجم به همراه خود ۵ سلاح که ۲ مسلسل و شاتگان بوده که حتی مجوز استفاده از آن‌ها را داشته است.
وی می‎افزاید: مظنون حادثه در سال ۲۰۱۷ مجوز حمل سلاح را به راحتی دریافت کرده تا این اقدام شیطانی خود را عملی کند.
قبل از حادثه مرگبار تروریستی که در مسجد "النور" در شهر "کرایست چرچ " رخ داد، بزرگ‌ترین کشتار جمعی ۳ دهه گذشته در نیوزلند به وقوع پیوست که در پی آن ۱۳ نفر کشته شدند.
سی ان ان نوشت: قوانین مربوط به حمل سلاح در نیوزلند کمتر سختگیرانه در مقایسه با کشور‌های غربی خارج از آمریکا است. علاوه بر آن، مالکان اسلحه نیاز به مجوز و ثبت سلاح خود ندارند.
بر اساس گزارش پلیس نیوزیلند، شمار دقیقی از سلاح قانونی و غیر قانونی در دست پلیس نیست، اما تعداد تخمینی ۱.۲ میلیون سلاح گرم اعلام شده است. این بدان معناست که از هر ۳ شهروند نیوزلندی ۱ نفر سلاح گرم با خود حمل می‌کند که در مقایسه با استرالیا رقم قابل توجهی به شمار می‌آید.



انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلاح قوانین تغییر نیوزلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)

تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در دیدار امروز رهبر معظم انقلاب با جمعی از معلمان سراسر کشور در حسینیه امام خمینی(ره) نصب شد.

دیگر خبرها

  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • جزئیات جدید از حادثه مرگبار مسمومیت الکلی پزشکان در مهمانی | پای ماده‌ی دیگر وسط آمد!
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • ریزش مرگبار بزرگراه در چین با ۳۶ کشته
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • واژگونی مرگبار خودرو در گردنه اسپژ شهرستان سلسله
  • تصاویر دو شهید معلم حادثه تروریستی کرمان در حسینیه امام(ره)
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • تصادف مرگبار در محور زرند به رفسنجان
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند