Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا معتقد است، تحریم‌های واشنگتن و اتحادیه اروپا که برای تنبیه روسیه به‌خاطر اقداماتش علیه اوکراین در نظر گرفته شد، برعکس به نفع مسکو تمام شده و باعث رشد اقتصادی و توسعه صنعت کشاورزی روسیه شده است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴ بین الملل آسیا-اقیانوسیه اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "جودی تویگ" کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه ویرجینیای (ایالات متحده) در مقاله‌ای برای نشریه «نشنال اینترست» به این مسئله اعتراف کرده که در حقیقت این روسیه است که در جنگ تحریم‌ها با غرب پیروز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده وی، تحریم‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 به این طرف اعمال کرده‌اند، می‌بایست روسیه را به‌خاطر اقدامات متجاوزانه در برخورد با اوکراین تنبیه می کرد، در حالی که برای این کشور منافع زیادی داشته و باعث رشد اقتصادی روسیه شده است. این کارشناس بعنوان نمونه به بخش کشاورزی روسیه اشاره کرد که در نتیجه اعمال تحریم‌های غرب، وضعیت بسیار پایداری به دست آورده است.

این استاد دانشگاه توضیح داد: «روسیه محدودیت‌های برای دسترسی به بازارهای سرمایه و اعتبارات مالی پیدا کرده و از ورود کالاهایی که می‌توانند اهمیت دوگانه داشته باشند و همچنین فناوری‌های نظامی و صنعتی عالی منع شده است. ضمن اینکه روسیه در اقداماتی ضدتحریمی، ورود کالاهایی از اتحادیه اروپا و ایالات متحده را ممنوع کرده که به کشورهای اروپایی و آمریکا آسیب‌های قابل توجهی وارد کرده است. در نتیجه، این اقدامات مذکور به طور کامل به نفع بخش کشاورزی روسیه تمام شده است.»

وی در این مقاله نوشته است: «تحریم‌های آمریکا و اروپا این فرصت را برای روسیه به وجود آوردند تا صنعت کشاورزی خود را بازسازی کند و بسیاری از سرمایه گذاران که پیش از این علاقه‌ای به بخش کشاورزی روسیه نداشتند، به این عرصه علاقه مند شدند.»

این کارشناس آمریکایی همچنین یادآور شد: «محدودیت‌های اعمال شده گمرکی اخیر از جانب دولت آمریکا برای کالاهای مختلفی از بسیاری از کشورها، باعث شد تا این کالاها به دنبال بازارهای جدید بگردند و در این رابطه چین به سرعت به بازار خوبی برای دانه‌های غلات روسیه تبدیل شده و اکنون دانه ذرت، سویا و آفتابگردان روسیه جایگزین محصولات آمریکایی شده است.»

مسکو: تحریم‌های غرب تاثیری بر مواضع روسیه نداشته و نخواهد داشتسناتور روس: اتحادیه اروپا تحت فشار آمریکا تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید می‌کندروسیه تحریم‌های جدید ضدروسی آمریکا را اعلام حمایت از تروریسم نامید

این استاد دانشگاه در پایان تاکید کرد که روسیه دارای سرزمینی بسیار گسترده و دربرگیرنده بیش از 200 میلیون هکتار زمین‌های استفاده نشده است. در عین حال کشاورزی روسیه فعالانه در حال توسعه بوده و انگیزه مثبتی برای توسعه سایر مناطق خواهد بود. با توجه به این واقعیات، زمان آن رسیده که ایالات متحده و اتحادیه اروپا متوجه شوند که اقدامات محدودکننده تنها به نفع روسیه تمام شده و در این جنگ تحریم‌ها با غرب، روسیه نه تنها دچار آسیب جدی نشده، بلکه حتی توانسته است به سمت پیشرفت قدم بردارد.

انتهای پیام/

R1445/P36446/S8,87,89,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۸۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 

بریجت برینک، سفیر آمریکا در اوکراین اعلام کرد، ایالات متحده اوکراین را از حمله به خاک روسیه با سلاح‌های آمریکایی منع می‌کند.

او گفت: ما اجازه یا تسهیل استفاده از تسلیحات خود را در روسیه و خارج از خاک اوکراین نمی‌دهیم.»

برینک افزود که هدف کاخ سفید قبل از هر چیز کمک به اوکراین برای دفاع از خود و مهار فشار روسیه است.

سفیر آمریکا در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که به تازگی دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفته بود اوکراین اجازه دارد با تسلیحات انگلیسی به خاک روسیه حمله کند. این اظهارنظر یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که لندن بزرگترین بسته کمک نظامی خود را به اوکراین اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • بسته تحریمی اروپا برای اولین بار گاز روسیه را هدف قرار خواهد داد
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • کشتی‌گیر و مربی تیم ملی آمریکا برنده جایزه شدند
  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد