Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:19:09 GMT

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۲۹۲۸۲

اجرای طرح امداد و نجات نوروزی آغاز شد

مشهد- ایرنا- اجرای 'طرح امداد و نجات نوروزی' امروز 25 اسفند ماه شروع با فعالیت عملیاتی پایگاههای امدادی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی در طول مسیرهای جاده ای این استان آغاز شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز شنبه در حاشیه مراسمی به همین منظور در مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: در چارچوب اجرای طرح امداد و نجات نوروزی، 71 پایگاه جاده و کوهستان با بکارگیری تمامی تجهیزات مورد نیاز تا پایان هفدهمین روز فروردین ماه آتی در سطح خراسان رضوی فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر سید مجتبی احمدی این پایگاهها را شامل 25 پایگاه ثابت امداد، 23 پایگاه موقت، 22 پایگاه امداد کوهستان و یک پایگاه امداد هوایی اعلام و بیان کرد: 46 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد به همراه خودروهای سبک، کمکدار و چهار دستگاه خودروی ست نجات در اختیار عملیات امدادگران مستقر در پایگاههای هلال احمر خراسان رضوی است.
وی ادامه داد: شش هزار و 468 نفرروز نیروی عملیاتی امدادگر خراسان رضوی در قالب طرح امداد و نجات نوروزی مشارکت دارند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی 'افزایش سطح ایمنی و سلامت مسافران، کاهش تلفات در سوانح احتمالی، تعامل بهینه با دستگاهها مختلف ذیربط، ترویج فرهنگ پیشگیری از طریق افزایش سطح آگاهیهای عمومی و امدادرسانی به حادثه دیدگان حوادث احتمالی' را مهمترین اهداف اجرای طرحهای نوروزی جمعیت هلال احمر برشمرد.
جمعیت هلال احمر در استان شش میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی بطور ثابت 31 پایگاه امداد و نجات، 20 نمایندگی و شعبه، 433 کارمند، 44 دستگاه آمبولانس، یک فروند بالگرد، دو هزار و 340 امدادگر و 103 هزار نفر عضو جوانان هلال احمر دارد.
خراسان رضوی سالانه پذیرای افزون بر 30 میلیون مسافر و زائر از اقصی نقاط ایران و جهان است. نوروز پارسال هشت میلیون نفر به خراسان رضوی سفر کردند که مقصد اصلی اکثر آنها مشهد بود.
7496/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي هلال احمر طرح امداد نوروزي خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب

کاوسی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب رودخانه فصلی شهرستان قاینات، شب گذشته به همت تیم‌های هلال احمر استان نجات یافتند.

او افزود: شب گذشته ۳ تیم هلال احمر برای نجات ۸ نوجوان گرفتار شده در رودخانه فصلی روستای علی آباد موسویه بخش سده شهرستان قاینات اعزام شدند.

کاوسی تصریح کرد: علاوه بر تیم‌های امداد و نجات شهرستان، یک تیم واکنش سریع از استان نیز در محل حضور یافت و افراد گرفتار در سیلاب پس از تلاش ۳ ساعته نجات یافتند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: همچنین در این عملیات امداد و نجات از خودرو یونیماک و آگو (خودرو آبی و خاکی) برای امدادرسانی استفاده شد.

او عنوان کرد: مردم با توجه به شدت بارندگی‌ها و مسدود شدن راه‌ها از سفر‌های غیر ضروری و به دلیل طغیان رودخانه‌های فصلی از حضور و تردد در حریم رودخانه‌ها خودداری کنند.

قناعت استاندار خراسان جنوبی هم در تماس تلفنی با مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، از امدادگران برای نجات این افراد قدردانی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • هلال احمر، ناجی ۸ نوجوان گرفتار در سیلاب
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی گذاشت
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • امدادرسانی نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به بیش از ۱۹۰۰ نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی / ۷۸ عملیات امداد و نجات در ۴۸ ساعت گذشته صورت گرفت
  • دختر ۱۴ ساله گرفتار در حوض انبار با کمک امداد گران نجات یافت
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • آب‌گرفتگی در 4 استان! هلال احمر به امدادرسانی شتافت
  • دستور ویژه رییس هلال احمر برای نجات یسنا
  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین