Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، بهرام قاسمی به مناسبت ۲۵ اسفند روز بزرگداشت پروین اعتصامی گفت: پروین اعتصامی نادره گفتار، شعر و ادب فارسی است که به حق، او را «سعدی دوره معاصر» نامیده‌اند؛ حکایت‌های منظوم این شاعره، شمیم بوستان سعدی را پس از قرن‌ها، به مشام علاقه مندان و دوستداران شعر و ادب پارسی می‌آورد. اندیشه‌های انسانی و ناب و تمثیل‌های هنرمندانه او در دفترهای شعری، نور آگاهی بخشی بود در زمانه‌ای که آگاهی و رشد فردی و اجتماعی زنان، امری غریب و نامتعارف پنداشته می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروین اعتصامی نخستین زن شاعره‌ای است که با طبع بلند، هوش سرشار و کلک خیال انگیز، طینت‌پاک و روح بی‌‌‌آلایش بانوان ایرانی را به نمایش گذاشت.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه با بیان اینکه در شعر او، آرمان‌های تابناک جامعه نوظهور و مترفی ایران با ظرافت‌های ادبی و طبع سرشار شاعره، در آمیخته است و شعرش، آنگاه که به عمق مسائل اجتماعی دوران خود می‌پردازد، استحکامی صدچندان می‌یابد و به سخن سرایی برای روشنگری و آگاهی جامعه پیرامون خود بدل می‌شود، اظهار داشت: او با نگاه ژرف و مسئولانه به زوایا، بطن و ضمیر ناخودآگاه ایرانی، آلام و اندیشه‌ها و آرزوهای طبقه نواندیش و متعهد را، که در چنبره استبداد، فقر، فساد، ناآگاهی و ریاکاری گرفتار شده است، با بیانی طنزآمیز به تصویر می‌کشد. در سالروز بزرگداشت این شاعره و بانوی عرصه ادب فارسی، نام و یاد او را گرامی می‌داریم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بهرام قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۲۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با «رتنو مارسودی» وزیر امور خارجه اندونزی ملاقات کرد.

گفتنی است، رئیس دستگاه دیپلماسی در اولین دیدار خود صبح امروز به وقت بانجول با سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر دیدار و گفت و گو کرد.

کد خبر 6096527 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و اندونزی با یکدیگر دیدار کردند
  • ضرورت آگاهی عشایر کوچ رو از مخاطرات کوچ در شرایط بارانی
  • پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین آزادی بیان برافتاده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی قربانی جنایت رژیم صهیونیستی شدند
  • قبول شدگان ماده ۲۸ پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه