Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:24:15 GMT

جاده های مازندران به طور رسمی نوروزی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۰۰۸۶

جاده های مازندران به طور رسمی نوروزی شد

ساری - ایرنا - جاده های مازندران از صبح امروز شنبه با استقرار نیروهای پلیس راه ، راهداری ، اورژانس 115 و هلال احمر رنگ و بوی نوروزی گرفت .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، اکیپ های انتظامی و خدمات رسان به مسافران نوروزی با برگزاری رزمایش طرح نوروزی در حضور استاندار ، فرمانده انتظامی استان و مدیران دستگاههای ذیربط عازم مناطق تعیین شده برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مازندران در تعطیلات نوروزی مهم ترین مقصد سفر گردشگران و مسافران است . براساس آمارهای رسمی در تعطیلات نوروزی گذشته دستکم 15 میلیون نفر شب اقامت در این استان ثبت شد.
استاندار مازندران در مراسم آغاز اجرای طرح نوروزی جاده های استان گفت : افزایش سفرهای نوروزی به این استان باید زمینه ساز جذب سرمایه گذاری خصوصی برای تامین زیرساخت ها شود.
احمد حسین زادگان افزود : سفر چندین میلیونی مسافر در تعطیلات نوروزی و تابستانی فرصت مناسبی برای نشان دادن قابلیت های این استان برای سرمایه گذاری است.
وی گفت : برای جذب سرمایه گذاری در حوزه زیرساختی گردشگری باید ظرفیت های استان به درستی تبیین شود و نوروز می تواند فرصت مناسبی برای این کار باشد.
** کاهش سوانح رانندگی در جاده ها
استاندارمازندران با اشاره به کاهش تلفات سوانخ رانندگی در این استان طی سال جاری اظهار داشت : باید با رفع نقاط حادثه خیز همچنان برای کاهش بیشتر تلفات تلاش کنیم.
حسین زادگان افزود : باید نقاط حادثه خیز شناسایی شود تا بتوانیم با برنامه ریزی و تامین اعتبار به موقع نسبت به کاهش تلفات انسانی اقدام کنیم و این تجربه را ما در طرح دریا در مازندران با موفقیت سپری کردیم.
وی احترام به مسافران و خدمات رسانی بهتر به گردشگران را از اهداف اصلی برنامه نوروزی سال 98 بیان کرد و اظهار داشت : باید در کنار این مسایل طرح مازندران پاک نیز همانند گذشته پیگیری شود و مسافر پذیری ما مرهون داشتن استانی پاک است.
نماینده عالی دولت در مازندران افزود : طرح مازندران پاک تنها بک شعار نیست ، بلکه به عنوان یک طرح عملیاتی باید در دستور کار دستگاههای خدمات رسان و مسافران قرار گیرد.
** به کارگیری 15 هزار نیروی انتظامی
فرمانده انتظامی مازندران هم در این مراسم گفت: این استان در نوروز سال گذشته از لحاظ تردد در بین استان های کشور در رتبه سوم قرار گرفت و این نشان می دهد باید خدمات ترافیکی در نوروز در جاده های اصلی استان با همکاری و دقت بیشتری انجام شود.
سردار سرتیپ دوم پاسدار میرمحمود میرفیضی افزود : در سال جاری پیش بینی می شود آمار مسافران نسبت به سنوات گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد و باید خدمات رسانی نیز به نسبت مسافران افزایش یابد.
وی گفت : با وجود افزایش سفرها در این استان در سال جاری آمار فوتی 5 درصد و سوانح رانندگی حدود 45 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کمتر شد.
فرمانده انتظامی مازندران گفت : در مجموع در طرح نوروزی سال جاری 15 هزار نیروی انتظامی و نظامی به کارگیری شدند که بخشی از این نیروها در قالب راهنمایی و رانندگی و پلیس راه کار خدمات رسانی به مسافران را بر عهده دارند.
سردار فیضی افزود : برای طرح نوروزی 282 اکیپ جاده ای پلیس راه با 516 گروه های گشتی اعم از سواره و پیاده سازمانی شدند .
وی اضافه کرد: علاوه بر آن 12 هزاردانش آموز همیار پلیس نیز برای اجرای طرح نوروزی و کاهش سوانح رانندگی به کار گرفته شدند.
طرح ترافیک نوروزی 25 اسفندماه شروع و تا 17 فروردین ماه 98 در مازندران ادامه خواهد داشت.
6982/1654

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی رزمایش نوروزی مازندران جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: به منظور کاهش فوتی‌ها و جلوگیری از مرگ و میر عابرین حاشیه جاده‌های پر تردد استان در سال گذشته شش پل عابر پیاده با بهره گیری از توان بخش خصوصی درمحور‌های مختلف پر حادثه استان احداث گردید.

او افزود: محور‌های ارتباطی مناطق اسبوکلا، انجیل نسام، خزرشهر، پلور، عالیواک، دلاورکلا) از جمله محور‌هایی بوده که پل عابر پیاده در آنها احداث گردید.

جهانیان گفت: مقرر است به زودی نیز با بهره گیری از توان بخش خصوصی تعداد ۸ پل عابر پیاده دیگر در نقاط مختلف پر حادثه استان از جمله منطقه درزی کلا آمل- بابل، منظریه محور هراز، جمشید آباد و قاسم آباد در محور سوادکوه و محور‌های ساری – قائمشهر و کمربندی چالوس احداث گردد.

او افزود: احداث پل‌های عابر پیاده در راستای کاهش فوتی‌های ناشی از تصادفات و اجرای برنامه‌های ایمن سازی عبورومرور عرضی عابرین پیاده ودانش آموزان درنقاط حادثه خیز و به تقاضای مسئولان استانی و شهرستانی استان وشورا‌های اسلامی روستا‌ها صورت می‌گیرد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: در ساخت پل‌های عابر پیاده استان از مشارکت بخش خصوصی نیز استفاده می‌شود که این مشارکت با انعقاد قرارداد‌های بلندمدت به‌صورت قرارداد BOT ساخت، بهره برداری و واگذاری) انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات فرودگاهی به ۳ هزار و ۲۰۰ مسافر در روز
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • اجرای طرح توسعه خدمات فرودگاهی در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی
  • تقاضا برای خدمات cip همچنان بالا است/ روزانه چند نفر از خدمات cip در ایران استفاده می‌کنند؟
  • پیگیری نارضایتی شهروندان همدانی از خدمات راه آهن
  • ۸۴۹ هزار تردد در تعطیلات نیمه اول اردیبهشت در جاده‌های مازندران
  • ثبت ۸۴۹ هزار تردد در مازندران در تعطیلات اردیبهشت
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد
  • احداث ۶ دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران