Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یورونیوز، ترنت در حالی که با دست‌بند و ملبس به لباس سفید زندان در دادگاه حاضر شده بود، سعی داشت تا با حرکات محدود دست و انگشتان خود پیام‌هایی را از طریق دوربین عکاسان حاضر در دادگاه مخابره کند.

نشانه اولی که برنت با دست راست خود نشان داد شبیه علامت اوکِی(بسیار خوب) در فرهنگ انگلیسی زبانان است ولی برخی مفسران این ژست‌ او را به نشانه «سوپرمَن سفید پوست» تعبیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علامتی که حلقه کردن دو انگشت شست و نشانه، حرف پی انگلیسی که حرف آغازین کلمه پاوِر(قدرت) را نشان می‌دهد و شکل عمودی سه انگشت دیگر تداعی کننده حرف دَبِلیوست که حرف اول کلمه وایت به معنای سفید است.

حرکت دیگری که برنتون هرسیون ترنت در دادگاه نشان داد، مشت کردن دو دستش و بهم چسباندن آن بود. درباره این حرکت برخی رسانه‌ها معتقدند که او، خواسته یکی از طنزهایی را که اخیر در بین مردم نیوزیلند در شبکه‌های اجتماعی رایج شده است، یادآوری کند.

مظنون اصلی این حمله پیشتر و از طریق شبکه‌های اجتماعی خود را یک مدافع افراطی حقوق سفیدپوستان معرفی کرده بود.

نخستین دادگاه ترنت به دلایل امنیتی غیر علنی برگزار شد و دادگاه دوم او قرار است در تاریخ پنجم آوریل(۱۶ فروردین ماه) برگزار شود.

بنا بر اعلام پلیس نیوزیلند، دو مظنون دیگر این حمله نیز بازداشت شده‌اند که فاقد سابقه کیفری و قضایی هستند. پلیس تاکنون از انتشار هویت این دو مظنون امتناع کرده است.

در جریان این حمله مسلحانه ظهر روز جمعه به دو مسجد در شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند ۴۹ نفر کشته و بیش از ۴۸ تن زخمی شدند.

این خونین‌ترین حادثه در نیوزیلند طی دوران صلح در این کشور بوده است.

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح

به گزارش خبرآنلاین یک منبع دیپلماتیک فرانسوی در این باره به خبرگزاری رویترز اعلام کرد که «استفان سژورنه» وزیر خارجه کشورش در جریان دیدار با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: حمله به رفح ایده بدی است و هیچ مشکلی را حل و فصل نخواهد کرد.

به نقل از ایسنا سژورنه در دفتر نتانیاهو در قدس اشغالی به وی گفت: انجام این کار (حمله به رفح) ایده بدی است و ابهامات زیادی درباره مسائل بشردوستانه و انسانی در آنجا وجود دارد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سه شنبه بر قطعی بودن حمله زمینی به رفح تاکید کرد و گفت که چه توافقی حاصل شود و چه توافقی به دست نیاید، ارتش رژیم اشغالگر وارد رفح خواهد شد.

رژیم صهیونیستی درحال زمینه‌چینی برای یورش به «رفح» است و در همین راستا، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش این رژیم پیشتر اعلام کرده بود که طرح حمله زمینی به رفح را تایید کرده است.

رفح در حال حاضر میزبان بیش از نیمی از جمعیت غزه است که بر اثر جنگ آواره شده‌اند و همچنین مسیر اصلی کمک‌های بشردوستانه به حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که نیاز مبرمی به این کمک‌ها دارند.

ارتش رژیم صهیونیستی با آغاز حملات به شمال نوار غزه مدعی شد جنوب این منطقه تحت‌ محاصره امن است و ساکنان شمال می‌توانند به این منطقه بروند، اما با ادامه جنگ حملات زمینی و هوایی را نیز به جنوب نوار غزه و به‌ویژه خان یونس انجام داد تا بار دیگر آواره‌های فلسطینی را آواره کند.

این آوارگان پس از حملات به خان یونس در حال حاضر به رفح منتقل شده‌اند و رژیم صهیونیستی درصدد کوچاندن اجباری آنها به خارج سرزمین‌های فلسطین است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901673

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • واکنش فرانسه به تصمیم اسرائیل برای حمله به رفح
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مقام سازمان ملل: حمله زمینی به رفح منجر به مرگ صد‌ها هزار نفر می‌شود
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه
  • سربازان زن صهیونیست به دلیل امتناع از حضور در جنگ در معرض بدرفتاری قرار دارند
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • نیوزیلند: درخواست پایان اشغالگری اسرائیل
  • حمله تروریستی به مسجدی در هرات/ ۶ نمازگزار کشته شدند