Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@22:41:28 GMT

میکروب‌های بینی کودکان، سرنخ تشخیص عفونت‌های ریوی

تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۳۰۷۶۴

میکروب‌های بینی کودکان، سرنخ تشخیص عفونت‌های ریوی

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که بررسی باکتری‌ها و ویروس‌های بینی کودکان می‌تواند سرنخ‌هایی برای بهبود تشخیص و درمان عفونت‌های شدید ریوی باشد.

به گزارش ایسنا، عفونت‌های ریوی یکی از علل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سراسر جهان به شمار می‌روند.

این مطالعه نشان داده ساختار باکتری‌ها و ویروس‌ها در بینی کودکانِ مبتلا به عفونت‌های تنفسی تغییر می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متخصصان اعلام کردند این ویژگی می‌تواند توجیه کند که چرا برخی کودکان نسبت به دیگر همسالان خود بیشتر مستعد ابتلا به عفونت‌ها هستند. هم‌چنین می‌تواند کلیدی برای جلوگیری از بروی عفونت‌های جدی ریوی باشد.

متخصصان بخش مطالعات التهابی مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه "ادینبرا"ی اسکاتلند که این مطالعه را انجام دادند اظهار کردند: این تفاوت‌ها نشان‌دهنده شدت بیماری بوده و می‌تواند به پزشکان کمک کند تا تشخیص دهند که هر کودک چه مدت نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارد.

آن‌ها هم‌چنین تاکید کرده‌اند در برخی موارد که عفونت خیلی جدی نیست می‌توان استفاده از آنتی‌بیوتیک‌ها را کاهش داده و به برخی از کودکان این فرصت را داد که به شکل طبیعی بهبود یابند.

پروفسور "دبی بوگائرت" که این مطالعه را انجام داده با بیان این که عفونت‌های ریوی در کودکان و نوزادان بسیار جدی بوده و اغلب برای والدین نگران کننده هستند، یادآور شد یافته‌های آن‌ها برای اولین‌ بار نشان می‌دهد که در واقع مجموع ساختار میکروبی در دستگاه تنفسی، شاخصِ حیاتی سلامت تنفسی است نه فقط یک ویروس یا باکتری.

این یافته‌ها واقعا می‌تواند بر چگونگی تشخیص عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی (LRTI) از جمله سینه‌پهلو و التهاب نایژک و نحوه استفاده از آنتی بیوتیک های گران قیمت برای مبارزه با عفونت ها تاثیر بگذارد.

بنا بر گزارش بی بی سی، متخصصان دانشگاه "ادینبرا" با تیمی از متخصصان هلندی برای نمونه گیری از بیش از ۱۵۰ کودک زیر شش سال بستری شده مبتلا به عفونت‌های (LRTI) همکاری کردند و سپس این نمونه‌ها را با نمونه‌های ۳۰۰ کودک سالم به مقایسه گذاشتند. آن‌ها دریافتند میکروبیوم‌های کودکان بستری شده در بیمارستان‌ها و باکتری ها و ویروس هایی که در پشت بینی و گلوی آن‌ها یافت می‌شود با آن دسته از عفونت‌هایی که در ریه‌ها مشاهده می‌شوند، مرتبط بوده و همین موضوع به درک و تشخیص بهتر عفونت‌ها کمک می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عفونت تنفسی عفونت ریوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۰۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوار باشید؛ دوباره دندان در می آورید!/ آزمایش بالینی اولین داروی رشد دوباره دندان‌

پس از تایید ایمنی این دارو، آن را برای افرادی که به‌طور مادرزادی دندان ندارند تجویز می‌کنند تا از تاثیر آن مطمئن شوند. متخصصان امیدوارند که این دارو از سال ۲۰۳۰ در بازار عرضه شود.

باور بر این است که حدود یک درصد از جمعیت جهان با کمبود دندان مادرزادی مواجه‌اند. نداشتن شش دندان یا بیش از آن به «الیگودنشیا» یا کمبود دندان ارثی معروف است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیمارستان کیوتو که در این پژوهش مشارکت دارد، نخستین مرحله آزمایش‌های بالینی از سپتامبر سال جاری تا اوت ۲۰۲۵ خواهد بود. برای سنجش میزان اثربخشی این دارو آن را به‌شکل وریدی (از راه رگ‌ها) به ۳۰ مرد سالم ۳۰ تا ۴۶ ساله تزریق خواهند کرد.

شرکت‌کنندگان در این آزمایش باید دست‌کم یکی از دندان‌های عقب خود را از دست داده باشند تا پس از تاثیر دارو و شروع رشد دوباره دندان برای آن ها مشکلی ایجاد نشود. این متخصصان می‌گویند تا امروز هیچ اثر جانبی مهمی در آزمایشات حیوانی مشاهده نشده است.

در مرحله بعد، این دارو را برای بیماران مبتلا به کمبود دندان مادرزادی در بیمارستان کیتانو تجویز می‌کنند. آزمایش‌های این مرحله به شرکت‌کنندگان دو تا هفت سال که از بدو تولد دست‌کم چهار دندانشان را از دست داده‌اند، محدود می‌شود.

به گزارش ایندیپندنت، داروی رشد دوباره دندان پروتئینی به نام «یواس‌اِی‌جی – ۱» (USAG-۱) را که مانع رشد دندان‌ها می‌شود، غیرفعال می‌کند. به باور این متخصصان، احتمالا در آینده نه‌ تنها افرادی که بیماری‌های مادرزادی دارند، افرادی هم که دندانشان را کشیده‌اند یا به‌ دلیل آسیب‌ و ضربه، آن ها را از دست داده‌اند از نو دندان در می‌آورند.

«کاتسو تاکاهاشی»، رئیس بخش دندانپزشکی و جراحی دهان و محقق ارشد این پژوهش، می‌گوید: ما می‌خواهیم به کسانی که دندان‌هایشان را از دست داده‌اند یا از نداشتن‌ آن ها در رنج و عذاب‌ هستند، کمک کنیم. در حالی که تا کنون برای درمان دائمی این عارضه هیچ راهی وجود نداشته است، معتقدیم مردم با این شیوه می‌توانند به رشد دوباره دندان‌ها امیدوار باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • یک پیش بینی جدید درباره‌ی قیمت بیت کوین /پیشروی تا کجاست؟
  • دلیل اصلی پرخاشگری در کودکان چیست؟
  • امیدوار باشید؛ دوباره دندان در می آورید!/ آزمایش بالینی اولین داروی رشد دوباره دندان‌
  • یک تیر و دو نشان اشتباه؛ پیش بینی افتضاح آرسن ونگر از بازی دورتموند و پاری سن ژرمن
  • کشف سرنخ‌های جدیدی درباره شکل‌گیری اولین سیاه‌چاله‌های جهان
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ساخت و بازسازی ۲ هزار قلم قطعات نیروگاهی به‌ دست متخصصان مشهدی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ نوشداروی دلسردی سهامداران چیست؟
  • امید برای یافتن حیات در زیر مریخ زنده شد 
  • نقش موثر متخصصان مامایی در اجرای طرح جوانی جمعیت