Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی فریدن در راستای تحرک و رونق اقتصادی غرب استان اصفهان و کشور مجددا در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است. ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

اکبر ترکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان درباره بودجه شهرستان‌ها اظهار داشت: برای بررسی جدی‌تر بودجه باید تا زمان نهایی شدن بودجه صبر کرد و در مورد جزئیات آن نظر داد که با این وجود نامه‌ها به آقای لاریجانی در خصوص اصلاح برخی از بخش‌های بودجه فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان فریدن که باعث می‌شود غرب استان اصفهان تحرک و رونق اقتصادی پیدا کند، گفت: براساس لایحه یک فوریتی دولت به مجلس، ایجاد 8 منطقه آزاد تجاری- صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شد که با توجه به شرایط 4 شهرستان غرب استان اصفهان، زیرساخت‌های مناسب، منابع اقتصادی و فاصله از مرکز استان، ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در غرب استان به مرکزیت فریدن پیشنهاد داده شد.

نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بویین میاندشت در مجلس تصریح کرد: این طرح در مجلس مطرح و تصویب شد، اما شورای نگهبان ایراداتی را به این طرح وارد کرده که اکنون در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و مجدد در مجلس مطرح می‌شود.

"فریدن" منطقه ویژه اقتصادی شد؛ غرب استان اصفهان در انتظار تحرک و رونق اقتصادیخراسان رضوی ظرفیت تقسیم به 12 منطقه اقتصادی را داردزمینه‌های سرمایه‌گذاری در منطقه اقتصادی کاوه ساوه تسهیل شد

وی معافیت از عوارض معمول داخل، صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی در منطقه، مستثنی بودن مبادلات بازرگانی با خارج از کشور از مقررات صادرات و واردات، محاسبه ارزش افزوده کالاهای تولیدشده در منطقه برای ورود به سایر نقاط کشور را از جمله مزایای فعالیت در این مناطق برشمرد و گفت: با این وجود جذب سرمایه‌گذاران به عنوان اصلی‌ترین ماموریت این مناطق است و این مناطق ویژه اقتصادی با اینکه در نگاه نخست اهداف منطقه‌ای را مدنظر دارند اما در نگاه وسیع‌تر به منزله مسیری هستند که کشور را در راستای توسعه کلان اقتصادی سوق می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد مناطق ویژه اقتصادی شرایط رقابت برای رشد و توسعه صنایع داخلی و افزایش کیفیت کالا و توسعه بازارهای رقابتی حاصل می‌شود.

انتهای پیام/ ز

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۳۱۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی و بعد از اتمام بررسی جداول بودجه خطاب به نمایندگان، اظهار کرد: این امکان وجود دارد که در تنظیم جداول برای ایجاد تراز، جابه‌جایی‌هایی داشته باشیم، اما این به معنای تغییر ماهیت جداول نیست و ردیفی اضافه نمی‌شود.

وی بیان کرد کرد: بر این اساس، نمایندگان به هیات رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه دهند تا این اقدام را در راستای ایجاد تراز و رفت و برگشت‌های شورای نگهبان انجام دهند که وکلای ملت با ۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه با این موضوع موافقت کردند.

کد خبر 6092932 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ایجاد دهکده لجستیکی مرزی سرخس
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • فرزین برای ارائه گزارش عملکرد منابع و مصارف نظام بانکی در سال ۱۴۰۲ به کمیسیون اقتصادی می رود